bOCA, indracit din burta mamei sale

Ierom. Arsenie Boca, citat de Ioan Cişmileanu, Mărturii din ţara Făgăraşului:

‎•‎ Mama sfinţiei sale spunea că simţea că avea ceva luminos în pântece ‎şi avea o mare bucurie. Iar Părintele spunea că tatăl său, plecând în America ‎l-a „lăsat curat în pântece”. (Pr: Petru Vamvulescu)‎

•‎ ‎ A spus mama Părintelui, cu ocazia acestei vizite la mănăstire , că atunci ‎când era însărcinata cu Părintele, a văzut soarele şi luna în pântecele ei şi nu ‎ştia ce va fi (Gheorghe Silea, 45 ani, ‎Sâmbăta de Sus)‎

‎•‎ Părintele ne-a spus aşa: ,Eu am fost pictat în pântecele maicii mele. fiindcă mama mea când o văzut că-i însărcinata s-a uitat la icoana Maicii Domnul şi a zis: ’’Maica Domnului, eu doresc acest copil să nu-mi fie pentru mine, ci să-ţi slujească ţie; pentru tine Doamne”. Ea mergea în câmp la sapă şi vedea înaintea ei, la sapă, cum săpa, icoana Maicii Domnului la care s-a închinat. Tot timpul ea vedea icoana aia. Mama a pictat icoana Maicii Domnului în sufletul ei şi eu am ieşit pictor. Am fost pictat din pântece!’’ (Milosan Vionela, Recea, 71 ani)

Pe dosul icoanei, care este din carton, se ‎găsesc cuvintele scrise de Părintele Arsenie: „Aceasta este icoana cea mai draga a mamei ‎mele, Cristina Boca. Privind Ia ea, la Maica ‎Prea Curata, îi cerea cu lacrimi să-i dea şi ei ‎un băiat, şi i-a dat, pe mine, Zian Boca, mai ‎târziu Arsenie Boca. Rugaţi-vă şi voi, toţi ‎cei ce o priviţi pe Maica Cerului, pe Maica ‎Precista, cum ne-am rugat şi mama mea şi ‎eu. Amin şi slava”. Sa va dea şi vouă, celor care citiţi şi mă ‎credeţi, bucuria pe care am avut-o eu, ‎Preotul Petru, când m-am închinat la ‎aceasta icoana. Am înţeles de la Sfinţia Sa ‎că Maica Domnului i-a învăţat multe taine ‎ale dumnezeirii Fiului ei şi pe ucenici, şi pe ‎evanghelişti, şi pe sfinţi şi chiar şi pe ‎păcătoşii care se smeresc şi cred în ‎Cuvântul lui Dumnezeu.

‎• Ne spunea Părintele: “Când eram copil, în casa maniei mele era o ‎icoană a Maicii Domnului care-mi plăcea foarte mult. Odată am întrebat-o pe ‎mama: De ce îmi place aşa de mult acea icoană? Iar ea mi-a spus: ‎ – Ei, dragul meu, cât te-am purtat în pântece, foarte mult m-am uitat şi ‎m-am rugat la această icoană[] „Altădată ne-a spus: “Mama mea când a rămas însărcinată cu mine, s-a ‎uitat la icoana Maicii Domnului şi a pictat-o în inima ei. A pictat-o ‎rugându-se la Maica Domnului, cum se rugau Sfinţii Ioachim şi Ana: ‎‎“Maica Domnului, îţi cer un copil, fie parte bărbătească, fie parte femeiască, ‎care să îţi slujească ţie, Maicii Domnului şi Domnului isus Hristos. Nu ‎pentru mine îl cer”. Eu deja am fost pictat din pântecele maicii mele. Când ‎mama mea mergea să lucreze la câmp, înaintea ei apărea icoana Maicii ‎Domnului datorita rugăciunilor ei.” [] De aceea a fost Părintele Arsenie omul lui Dumnezeu, pentru că a fost ‎cerut prin rugăciune, crescut cu rugăciune. Şi spunea Părintele. “De ce nu ‎faceţi şi voi la fel?!” 

compara cu zisul sfant Columban, in burta mamei domniei sale colomban2.jpg colomban.jpg

 

Leave a comment