About

nu6
Petitie online impotriva canonizarii ratacitului parinte Arsenie Boca

https://www.facebook.com/mihael.marius mihaelmarius@yahoo.com

ecu

Motto: Par. Paulin Lecca, 1949: “„Preacuvioase părinte A., aveți milă de Sângele pe care Domnul nostru Iisus ‎Hristos L-a vărsat pentru noi ‎toți, aveți milă de turma pe care o păstoriți și aveți ‎milă de sufletul sfinției voastre”. Poate mai târziu o fi ascultat, dar sigur ‎nu sunt, ‎fiindcă n-am văzut o lepădare publică a sa de toate ‎acele rătăciri spiritiste și erezii ‎steineriene! ; “Despre ședințele de spiritism și ideile eretice steineriene ale acestui ieromonah, ‎aflat în înșelare, mai știau Părintele Profesor Dumitru Stăniloae, ‎Părintele ‎Benedict Ghiuș, Părintele Adrian Făgețeanu, Părintele Arsenie ‎Papacioc, ‎Părintele Profesor Dumitru Radu ș.a., toți atrăgându-i atenția cu ‎bunăvoință că ‎greșește, dar fără folos.‎  Iar pictura sa de la Biserica Drăgănescu-Mihăilești, mult lăudată de “novatori”, ‎este în mod explicit sincretistă și ecumenistă, frizând erezia, cu ‎‎“inovații” ‎inacceptabile și elemente catoliciste introduse printre erminiile ‎ortodoxe, ‎chipurile sfinte exprimând mai degrabă un demonism latent decât ‎dumnezeire, pe ‎care le-au sesizat specialiștii ortodocși din domeniu, dar și ‎unii creștini atenți și ‎luminați.”; ” Ce anume nu înțelegi? – insistase Părintele Mladin.‎”; Am venit odată cu el aici. Pe când era ‎încă neîmbrăcat ‎în haină călugărească, se ocupa cu ghicitul în ‎palmă. Femeile din satele vecine ‎ziceau între ele: „Hai la popa ‎vrăjitorul!”. Când Mitropolitul Bălan a văzut că ‎vine lumea să-l ‎caute, a zis: „Să-l facem preot, ca să folosească lumea care ‎vine ‎la el,..”. Și așa l-a făcut preot, iar părintele A. se ocupa în continuare cu ‎chiromanția, dar și cu alte științe oculte… ” 

Nu va periclitati mantuirea spunand ca bOCA e sfant, sau ortodox, sau mergand la Draganescu – avertisment de la par. Antim Gadeoi, de la Man. Bistrita Neamt  – fost Sihastria unde s-a opus Mitropolitului Daniel  Ciobotea cand voia sa slujeasca acolo cu papistasii –

Reporter : spuneti un cuvant despre Prislop, pe care l-ati mai spus Sfintia Voastra .

– Acum, despre Prislop, eu le-am mai spus crestinilor; cumva si eu am tras un semnal de alarma, pentru ca, cercetand si unele carti ale ucenicilor parintelui Arsenie Boca, mi-am dat seama ca-s multe rataciri si acum a iesit o cartulica numita “Fenomenul Arsenie Boca” si cine-i interesat si verea sa se mantuiasca, atuncea trebuie sa judece si sa gandeasca in duh ortodox.

In duh ortodox, ca asa, omeneste, putem da cate si cate interpretari, mai stiu eu, sa-i luam apararea unuia sau altuia in duh lumesc, dar nu, mantuirea nu-i in duh lumesc! Mantuirea este in duhul ortodox, in duhul invataturii Sfintilor Parinti.

Si daca analizam lucrarea de la biserica Draganescu, cu pictura lu Francisc de Asisi si Ulfila, doi eretici intr-o biserica ortodoxa!, apar intrebari. Cum le-am mai spus si altadata: trebuie sa-si puna fiecare semn de intrebare: mergand acolo sau sustinand ideea ca Arsenie Boca este sfant, oare nu si tu te faci partas la toate stricaciunile pe care le-a lasat in Biseerica Ortodoxa? Atunci si mantuirea proprie a acelora..

– E sub semnul intrebarii.
– Negresit, negresit e cu semnul intrebarii
( Interviu luat de Ing. geolog Gabriel BARBIR si publicat in CREDINŢA-ORTODOXĂ – Revista de cultură, atitudine şi spiritualitate ortodoxa a Episcopiei Alexandriei şi Teleormanului – pagina 14 , februarie 2016 – Articolul “Paziti-va de misionarii ecumenismului”, partea a 2-a )

image003

Sf. Teodor Studitul: “Porunca Domnului este a nu tacea in vremea primejduirii credintei.”

Mesaj primit de la Arhim. Teodosie, Stareţul Sf. Mănăstiri ZOSIN, Botoşani:

ROMÂNI TREZIŢI-VĂ!!! VĂ PLANGEŢI CĂ-I SECETA ŞI CANICULĂ ŞI NU PLOUĂ? L-AŢI ZEIFICAT PE MARELE VRĂJITOR, PSIHOPAT ŞI CHIROMANTIST ARSENIE BOCA ŞI VĂ DORIŢI MINUNI FĂCUTE DE EL LA COMANDĂ. POCĂIŢI-VĂ SINCER ŞI CURAT DE PĂCATELE FĂCUTE ŞI PLÂNGEŢI-LE CU ADEVĂRAT ŞI OPRIŢI ACEST DEZASTRU CUMPLIT DE A MERGE LA PRISLOP, PÂNĂ NU-I PREA TÂRZIU ŞI NU NE VA ARDE BUNUL DUMNEZEU DE VII. NU UITAŢI CĂ HRISTOS A FACUT MINUNI PT. CEI NECREDINCIOŞI ŞI NU PT. UCENICII LUI CEI FIDELI, CARE L-AU CREZUT PE CUVÂNT. LUAŢI AMINTE ÎN CARE CEAŢĂ VĂ AFLAŢI, DUCEŢI O VIAŢĂ CÂT MAI AUTENTICĂ DE POCĂINŢĂ ŞI TRANSMITEŢI MESAJUL MAI DEPARTE. AMIN!

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/11/18/marturisire-impotriva-ereziei/comment-page-2/#comment-4773

Înaintea morții ÎPS sa †Gherasim Arhiepiscopul Râmnicului, ca rod al experienței duhovnicești de aproape 100 de ani, la cei care îl vizitau (pentru a–și cere iertare și rămas bun), le zicea, arătând o carte pe coperta căreia era fotografia din dreapta jos, PAG. 173 – https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2016/02/09/pag-170-cu-barba-mica-si-ochi-albastr/ „Cum pot să–l cinstească oamenii pe Părintele Arsenie Boca, socotindu–l Sfânt? Sfinții, dovedind experiența lor neclătinată în ascultare și urmarea de toată viața, cu răbdare, a lucrării Sfintei Biserici, apar cu părul și barba albe, iar acesta cum să fie Sfânt, așa necopt? Și uitați–vă și la privirea lui: nu are o așezare smerită, cum o are orice Sfânt” – Redată LUI VICTOR ARDELEANU de un Preot profesor doctor în Teologie de la București, care, din smerenie, nu a vrut să-și descopere numele, dorind în același timp să nu se implice în această dezbinare a Sfintei Biserici ce se face în legătură cu Părintele Arsenie Boca, la presiunea mass-mediei.

reincarnarea in manuscrisele secrete ale lui bOCA gasite in 2008

– hotnews.ro/stiri-esential-20943989-primele-demersuri-privind-posibila-canonizare-parintelui-arsenie-boca-comisie-cerceta-cerceta-viata-activitatea-scrierile-acestuia.htm

<<Parintele Stoenescu este cel care a a scris “Omul imbracat in haina de in si Ingerul cu cadelnita de aur”. In aceasta carte pe la pagina 110-114 apare erezia preexistentei sufletului [ nota noastra – cu un desen al lui bOCA redat mai jos ] .  De asemenea toata lucrarea a fost scrisa pe fondul ideii de reincarnare multipla, incepand cu “ingerul cu cadelnita de aur”(din Apocalipsa) care se intrupeaza in Sf.Ilie Tesviteanul, acesta in Sfantul Ioan Botezatorul, iar Ioan Botezatorul in Arsenie Boca. In final Arsenie Boca este ori ingerul cu cadelnita de aur, ori Mantuitorul Iisus Hristos.

Dar ne-ar putea spune direct autorul ce a vrut sa spuna cu toate acestea. Adica Daniil Stoenescu, cel ce se ocupa de dosarul canonizarii lui Arsenie Boca.>>

https://sfintiinugresesc.wordpress.com/2016/04/22/reincarnarea-in-manuscrisele-secrete-ale-lui-boca/

Principiul spiritual al vieţii, sufletul, intră, prin naştere, în lumea fizică, într-un corp, cu care duce împreună – sub legea sau categoria timpului, o durată determinată – durata vieţii acesteia -.
În momentul naşterii sufletul pierde cunoştinţa de sine, în sensul că nu-şi mai aduce aminte, nu mai ştie despre anterioritatea sa nimic.
Fenomenul tare se aseamănă cu intrarea unei nave cosmice în păturile dense ale atmosferei terestre, când, potrivit unghiului calculat de intrare în vederea aterizării, capsula se învăluie în flăcări la mii de grade şi legătura radio cu pământul se întrerupe.
Aşa ceva se petrece şi în perioada intrării sufletului, entitate spirituală, în pătura densă a biologiei, în lumea fizică. Poate că de aci vine „convingerea” că intrând în trup am intrat în temniţă şi întuneric şi în lanţurile patimilor, care au acest specific că ne leagă de modul acestei vieţi fizice, cu tendinţa de-a ne convinge că aceasta-i singura viaţă existentă.

 

reinarn

 

 

Cazul pr. Arsenie Boca, sau cum oamenii vor altceva decat pe Hristos (discutie pr. Gheorghe Anitulesei – pr. Antim de la man. Bistrita – Neamt)

( video segmentat in trei postari intitulate Dovada ca Arsenie Boca a fost inselat Partea 1; Partea 2 si Partea 3)

Pr. Arsenie Boca: sfant sau inselat? Partea 1 (Pr. Gheorghe Anitulesei)

Partea 2:

Partea 3:

Concluzia pozitiva este extrasa aici:

Opriti canonizarea ratacitului Arsenie Boca

; partea a 2-a

Premiul pentru intreaga cariera s-a acordat aici:Sanctificarea lui bOCA … Sa-l ia ai lui…Cel virtual; cel real il simte unde e.

timpul-nu-mai-are-rabdare

boca-vs-par-cleopa

2016.jpg

Parintele Arsenie Papacioc si P. Ioanichie Balan -despre ratacirile P. Arsenie Boca :

CARTEA A FOST CENZURATA – IATA CUM ERA:

mihalt2

sfintiinugresesc/ne-vorbea-pana-l-au-cenzurat-bocaitii-parintele-arsenie-papacioc

12573918_1201245636570973_7800897413309777299_n

; transcriptul postat de Emil Baciu pe ortodoxiacatholica.wordpress.com :

==========================================================================
Parintele Ioanichie Balan:- „… -Ei, acu cum o fost cu Parintele Arsenie Boca, ca i-l declara ca-i sfant,ca se fac minuni la mormantul lui,maica Zamfirica ceia ?
Parintele Arsenie Papacioc : –Asta-i nenorocirea
Parintele Ioanichie- : –Zamfiruca.
Parintele Arsenie P.:- – Zamfira
P.I.-: – Trebuie sa fie cate o Eva undeva, ca sa incurce treburile, ca daca nu-i Eva nu merge
P.Arsenie: -Julieta o chema
P.I.-: –Julieta, da. -Ei, i-o facut acatist, i-o facut tropar, i-o facut condac si acuma este o carte, i-o iesit o carte ..foarte elegant tiparita, numita Cararea
-Cararea Imparatiei (spune o alta voce)
P.I.- -Cararea imparatiei. Ati auzit de cartea ceia ? In care spune si lucruri stiintifice si teologice si biologice
P.A.-: -Cararea ?
P.I.- : –Cararea, da. I-o tiparit ea. Ea i-o tip…
P.A.- : – Parintele Boca, pacat de el. A fost un om inteligent, cu suflet bun
P.I.-: -Eu nu l-am cunoscut
P.A.- : -Foarte…,mare pictor,dar Parinte.., cazuse …in boala asta a proorociei candva si a sfinteniei si a intrat duhul hotalmului (?). El…sfintiile voastre erati foarte mici..
P.I.- : -Nu, nu tin minte
P.A.: -Si eu eram mic si inainte de a ma duce la manastire auzisem,-ce,!.. era o miscare in studentime !

dezgrop
P.I. -Da,da
P.A.-: –Si el…! Eu m-am dus la el la Sambata. Era curentul asta arsenist foarte puternic
P.I.-: -(.?.) cu numele lui
P.A.-: –M-am dus la el ca vream sa merg la manastire si vream o binecuvantare. Si cand m-am dus acolo la Sambata, m-am dus foarte greu, strain, nu prea cunosteam, nici nu eram un om de tupeu, asa sa-mi fac loc. M-am dus dupa adresa. M-am dus: Parinte, asa… Si stand la masa era pe acolo, acolo era staret un parinte Serafim. Mult m-am folosit de Serafim.
P.I.– Popescu
P.A.:-Nu de Arsenie, de Serafim m-am folosit
P.I.:-Da, era unul Serafim Popescu, da
P.A.-Da, si parintele Arsenie era la o masa fara asternut pe ea, cam latimea asta asa, eu aicea si el aicea, ca era intr-o vineri si se luase masa si mi-a pus mie ceva acolo. Si a pus mainile asa
P.I.: -Serafim
P.A.–Nu, nu, Arsenie
P.I.:- Arsenie, aha
P.A.:- Niste ochi albastri, puternici, la mine ,asa fix. Eu, cand am vazut am zis: vezi de treaba domnule. Eu nu eram prost, eram baiat citit intr-un fel.
P.I.:-Da (rade)
P.A.:-Ce inseamna antimadahu asta ?! L-am simtit. Cat era de puternic curentul despre el ,pentru mine ,zic:gata ! Si nu mi-a mai trebuit. Ei, mi s-au intamplat niste lucruri ,asa, de o mare traire pe care am avut-o eu acolo ! A vrut sa vina catre mine, ca eram intr-o margine de padure, s-a intors din drum. Eu m-am rugat mult la Dumnezeu sa nu vina. Asa,… nu stia lucrarea mea. Am plecat la manastire. Mi-am vazut de treaba. A trecut o vreme si noi am condamnat ce a facut el… Mai intai de toate a fost arestat.
P.I.: -A fost arestat.
P.A.:- A fost arestat. Pentru ca facuse niste proorocii cu rusii. Ca vin rusii, vin comunistii, …, nu stiu ce. Si astia nu l-au crutat. Si el in inchisoare s-a lasat si de preotie si de calugarie ! S-a eliberat din inchisoare , civil a ramas, s-a ocupat de pictura la marginea orasului Bucuresti. Era un mare pictor sa stiti..

ecater.jpg
P.I.:-Talentat
P.A.:-Talentat.Facu-se…
P.I.:-Beleartele
P.A.:-Beleartele, pe langa Teologie
P.I.:-Aha
P.A.:-Si impreuna cu Julieta. Cine este Julieta ? Era un curent foarte puternic in Romania cu arsenismul, mai ales la Bucuresti. El era la Sambata. Cand te duceai acolo era cel mai mare act de arta sa-ti fi intalnit privirea cu el – iti dai seama !
P.I.-Numai cu privirea…
P.A.:-Julieta care era o studenta ambitioasa , pe care am cunoscut-o cand am plecat eu la manastire..

vazut.png
P.I.:-Bucuresteanca
P.A.:-Cum ?
P.I.:-Din Bucuresti
P.A.:-Era studenta la Teologie, colega cu Antonie
P.I.:-Da era din Bucuresti, am inteles
P.A.:-Nu stiu de unde-i ea
P.I.:-Ihm
P.A.:-Eu m-am dus pana la Teologie acolo si am vorbit cu Ciudin sau cu Pralea. Am spus ca plec la manastire, nu stiu ce, s-au bucurat si m-au condus pana la poarta Antonie care era si el student, Antonie Plamadeala
P.I.:-Da,da
P.A.:-Si Julieta si nu stiu cine. Asa, n-am primit nici o alintare, nu nimic. Domle am venit sa va vad,.. asa. Nu stiu ce cautam eu, de fapt.. sa-i vad pe ei. Asa am cunoscut-o pe Julieta. Acuma cand s-a ivit arsenismul si astea toate.. s-a dus si Julieta la Sambata. Dar cum era interior voluptoasa si sa i se dea atentie, plina de ea,.. nu i-a dat nimeni nici o atentie acolo. Era lume multa, studentime care era deja in gratiile lui Arsenie p-acolo. Arsenie alintat, trecea de colo pana colo, privit. Si asta ce-a facut ? S-a aruncat in apa care era acolo. Era apa adanca, putea sa se innece.
P.I.:-Un act de sinucidere, sau ce ?
P.A.:-Da, da, ei,.. a simulat
P.I.:-A simulat

vamvu
P.A.:-Asa. A sarit lumea ,ca era lume multa . A scos-o. Sigur, Parintele Arsenie la un astfel de caz a intervenit, ce ai facut, nu stiu ce…, si asa dascalind-o, sau asa, au ramas in intimitate
P.I.:-Ihm
P.A.:- In mare intimitate ! Plecau in padure impreuna… si Julieta a reusit sa-l ia pe Arsenie de la tot .. de la toate. Si de la toate (…?)
P.I.:-Pai da, na
P.A.:-Si acum s-a facut manastire la Prislop, pus staret Arsenie. Noi l-am invinuit ca nu tii cont, nu tii legatura cu Biserica… Noi cei de la Antim.
P.I.:-Ihm
P.A.:-Si te invitam sa iei parte la…sa fii cu noi aicea,.. uite asa. N-a primit pentru ca el era…nu putea sa-si hraneasca antimadaliile lui
P.I.:-Da, da, scopurile
P.A.:-Credea in metempsihoza, adica in reincarnare..
P.I.:- Ihm

steiner
P.A.:-Lucru dovedit de nu se punea problema, eu personal sunt convins de asta, adica ,asa cu multe lucruri l-am prins si… a ramas mare prieten cu Julieta. Cand s-a facut manastirea Prislop,.. pentru ca sa-l aduca Biserica si pe el intr-o oficializare, intr-o apropiere de unitate , l-au numit staret.. la Prislop.

chakre.jpg
P.I.:-Pe el, staret
P.A.:-Pe el , cu Antonie si inca unul care… Antonie era diacon, absolventi de teologie amandoi si alalalt cum il chema, a murit
P.I.:-Dometie
P.A.:-Dometie
P.I.:-Da. da
P.A.:-Care a fost pana la urma la..
P.I.:-La Ramet
P.A.:-La Ramet. Ala era preot de mir si s-a calugarit. S-au calugarit la Prislop,.. cu staret Arsenie. Si Julieta care acum era intr-o faza noua din punt de vedere al Bisericii
P.I.:-Era teoloaga

compl compl2
P.A.:- Teoloaga.Si s-a dus pe acolo ca erau nedespartiti. Antonie i-a zis : Ce cauti aici ? Aicea suntem noi acuma. Si asa ea i-a zis: Las ca te aranjez eu. Parintele Antonie a inceput sa fie urmarit, a disparut…
P.I.:-A venit la Slatina
P.A.:-A intrat in diaspora (rade). A disparut. Justitia il cauta. Antonie.. il chema Leonida Plamadeala, dar el acuma calugarit era Antonie si Securitatea ..n-a stiut care..
P.I.:-N-a stiut..
P.A.:- Si el s-a strecurat. L-am primit eu la Slatina, ca eram egumen acolo la Slatina: „Stai aicea ca te ocrotesc eu aicea. L-am ocrotit. Asa, si l-am folosit ca diacon
[…]

mama.jpg
P.A.:-Dar l-a descoperit pe Antonie acolo, cand era la Iasi ,cineva, si l-au arestat
P.I.:-Ei !
P.A.: Si l-au arestat pe Antonie.Antonie Plamadeala. L-au depistat aia pe acolo. Nu stiu ce cunostinte a avut el, a vorbit, n-a vorbit, nu stiu pe unde a vorbit. Julieta l-a scos si pe Dometie si a ramas cu Arsenie acolo. Si asa s-a facut de maici.
P.I.:-S-a facut „Sfanta Familie”
P.A.:-Cu Julieta stareta. Si e normal acuma sa… fac o serie intreaga de greseli. Se duc la mormantul lui si se roaga
P.I.:-Da
P.A.:-Si el se lasase si de preotie si de calugarie !

boca-berdiaev.jpg
M-am intalnit cu el odata, eu eram staret la Cheia. Si m-am dus la Bucuresti pe la consilierul asta care… sa iau cruciulite, sa iau material de colportaj. Si m-am intalnit la Institutul Biblic acolo. M-am intalnit cu Arsenie. El era la consilier, cand o iesit el de acolo, eu : ce faci parinte Arsenie (la el); Uau,n-am nevoie, lasa ca-mi tii sfintia ta locul (tot Arsenie). Zic: Parinte, eu tin locul meu, nu tin locul nimanui, sa stiti. A fost ultima mea intalnire cu el.
P.I.:-Ihm
P.A.:- Dar dupa ce m-am eliberat din inchisoare, am mai avut o intalnire cu el, inainte de asta a fost (ce v-am spus acum). Tot acolo la Bucuresti. Se casatorise Veronica [fosta maica de la Vladimiresti]

570a5-paranormal2bboca2b3.png

alb-negru

si m-a intebat ce zic. Zic :” un prunc la anul bland si mic, sa creasca mare si voinic si noi sa mai vorbim un pic si la botez.” Asta-i Veronica…un prunc la anul. Stii.Dupa Cosbuc-
P.I.:-Da,da
P.A.:- „Nu, zice, nu cred.Cred ca face din tactica”.

Nu exista tactica intre barbat si femeie.
P.I.:-Nu
P.A.:-Exista numai iubire.Las ca nu ne pacalim
P.I.:-Pacatele
P.A.:-Nu ne mai jucam cu astea. Si… a dovedit.
P.I.:- Deci nu l-ati mai intalnit pe Parintele Arsenie ?
P.A.:-Parinte, poate Dumnezeu l-a luat din vreme sa nu faca greseli mai mari. Ca aia e nebuna Parinte. Vrea sa schimbe culionul la maici, sa faca altul si a cam schimbat intr-un fel.
P.I.:-Da, e dusa..
P.A.:-Sa faca asa un culion cu parul pe spate, ca ciobanitele..
P.I.:-Ce sa faca daca a ajuns monahismul pe mana lor..!!!
P.A.:-Si Parinte draga.., a fost si Parintele Arsenie o mica problema in Biserica noastra. Nu vrei sa stai in unitate domnule, sa te dezvolti, sa vorbesti..
P.I.:-De unul singur permanent
P.A.:-Sa traiesti, sa primesti observatie de corectare si ca esti om si tu si poate sa gresesti. Ai un duhovnic cu care sa discuti si poti sa comunici cu el si poti sa ai si zece, nu te oprea nimeni, nu ? S-a izolat si a ramas asa cu Julieta.
P.I.:- Si a stat in Bucuresti tot timpul, da. Dar pe Parintele Paraian l-ati mai intalnit ?….”

catisme_html_m4184e18e.jpg

00

03

01

catisme-sf

pict.jpg

Predica Par. Gheorghe Anitulesei :

,,Intrucât în ultima perioadă de timp, cu ajutorul televiziunii, s-au intensificat pelerinajele la mormântul pr. Arsenie Boca, cred necesar să facem o analiză a acestui fenomen.
Eu, ca unul care nu l-am cunoscut personal, îndrăznesc să fac o analiză pe baza scrierilor sale, a mărturiilor ucenicilor săi, cât şi a unor importanţi duhovnici care l-au cunoscut. Observ că majoritatea ucenicilor lui A. Boca sunt slabi cunoscători ai dogmelor ortodoxe, şi sunt necunoscători ai spiritualităţii practice a Sfinţilor Părinţi; de aceea, nici după 26 de ani de la moartea lui nu au făcut o analiză a sfaturilor primite de la „idolul” lor, să vadă dacă trece testul conformării învăţăturii şi practicii sale cu învăţătura Bisericii.
Sfântul Ioan Damaschin spune că acela care nu crede conform predaniei Bisericii este necredincios. Majoritatea ucenicilor îl promovează fară discernământ şi l-au pus pe A. Boca în faţa Bisericii; astfel, prin mărturiile prin care ei cred că-l laudă, de fapt ei îl demască şi îl acuză ca neortodox.
Cuviosul Iosif de la Optina spunea: „ Diavolul îi poate da omului clarviziune, dar smerenie niciodată. Adevăratul clarvăzător este smerit“. Să vedem cum stă la capitolul smerenie,
după mărturiile ucenicilor A. Boca.
teofil-paraian
In cartea Mărturia mea, de pr. Petre Vamvulescu, pag. 51: „Odată, după Sf. Liturghiet.Jar biserica. Boteanu/din, Piaţa Amzei, Bucureşti, cineva l-a văzut pe pr. A. Boca, aşa cum era, îmbătrânit, cu câteva luni înainte de moarte şi a plâns. Părintele i-a zis: îţi spun o taină pe care nu o pot spune oricui. Şi sfinţii mor! — şi aceasta a spus-o despre sine.” (pag. 42). Unui om ce plângea că are soţia bolnavă i-a zis: „Gheorghe, vezi-ţi de treabă, nu mai plânge, că pentru boala soţiei tale vorbesc eu cu Dumnezeu“.
Aici menţionez declaraţia pr. Stăniloaie despre A. Boca în revista Scara, 1993, cu trei luni înainte de trecerea la cele veşnice. „Avea o siguranţă de sine pe care eu n-am avut~o niciodată, eu spun tipic sectara“.
In cartea ,,Alte mărturii despre părintele A. Boca” pag. 88: „Dar când voi muri, de acolo de sus o să am răgaz şi o să vă văd pe toţi şi o să vă ajut” – Maria Şandru (Găsim în Pateric cuvioşi care după o viaţă de nevoinţă cereau pe patul de moarte timp de pocăinţă, iar A. Boca era sigur de mântuirea lui)
  • pag. 89: „Mă, mie mi-a dat Dumnezeu un dar pe care voi nu-l aveţi, eu sunt văzător sufleteşte; voi sunteţi văzători numai cu ochii, dar sufletul vostru e încărcat de toate relele” – Maria Şandru)
  • pag. 116: zicea: „Tu, dacă sunteţi doi sau trei inşi undeva, să povestiţi despre mine, că eu sunt lângă voi şi eu vă ascult şi vă ajut“. Mântuitorul spune în Sfânta Evanghelie: „Unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Meu sunt şi Eu de faţă”;
  • la pag. 121, spunea pr. Arsenie: „Când vorbiţi de mine eu sunt între voi” – Chiş Aurelia (cumplită smerenie mai avea);
  • pag. 125: înainte de a începe o predică s-a urcat pe o masă şi a zis: „Când va judeca Dumnezeu lumea eu am să fiu la dreapta Lui (siguranţă sectară, sau poate credea că a luat locul lui Hristos ca ereticul Francisc de Assisi) şi atunci ori vă sunt de folos, ori vă sunt acuzator“.

în cartea Mărturii din Ţara Făgăraşului,

  • pag. 12: „Ne spunea părintele că ne ştie toate păcatele noastre şi ale neamului nostru, a vorbit cu sfinţii pe care îi pictează” (pr. Todor Nichifor – Sibiu).
  • Pag. 50… „Zicea părintele: Mă, io văd prin voi până la al treilea neam” (Ierod. Ieronim Coldea).
  • Pag. 117: „Eu ştiu unde mă duc, eu am mai fost acolo” în cartea Noi mărturii despre pr. Arsenie Boca, pag. 65: „Dacă plec, vă ajut mai mult.”
  • Pag. 118: „Mi-a spus că de sus ne va ajuta mai mult decât de jos şi să-l chemăm aşa: «Preot monah Arsenie, trimite- mi duhul tău paznic şi dă-mi sănătate şi linişte. Depărtează de la casa mea necazurile şi suferinţele, că ai Duh Sfânt.»” (Chiş Aurelia – Boiu, Mureş).

Urmează să auzim că şi-a făcut singur acatistul când era în viaţă…

Atenţie: când ne rugăm unui Sfânt autentic, intrăm în contact cu Cerul; când ne rugăm unui înşelat – intrăm în contact cu iadul.
12141744_1153719881323549_1057631064478535711_n
In cartea ,,Lăsaţi-vă în grija lui Dumnezeu” pag. 68:
  • „…Mă Rudi, azi trebuie să fac o slujbă specială, că îl scot pe mitropolitul Nicolae Bălan din iad, că îi ajung 25 de ani, cât o stat acolo, că l-o dezbrăcat de hainele preoţeşti pe pr. Iosif Trifa” (Mărioara Steluţa Hlibiţchi).
Când am citit asta, am spus că a avut şi Ardealul un papă care scoate din iad când vrea el. Suspecta este şi evlavia lui A. Boca faţă de Iosif Trifa [liderul “Oastei Domnului”]
In filmul de pe internet intitulat Conferinţa Preotului Profesor Simion Todoran despre părintele Arsenie Boca, 02.05.2014,
  • la minutul 41, acesta spune că, de Rusalii, a slujit în Catedrala din Alba Iulia. Printre creştini era şi A. Boca, care dintr-odată a dispărut. A treia zi a plecat la Sinaia, unde Boca i-a confirmat că a fost la Alba şi zicea Boca despre sine:Am avut o stare de levitaţie şi m-am înălţat atât de la pământ…”
  • în continuare, pr. Todoran spune că Boca zbura,
  • iar, la minutul 1.01.40, „A. Boca mi-a zis: «Acolo unde mă duc vă ajut mai mult.»”;

întreb: oare acest preot aude ce vorbeşte? Când vorbeşte oare şi gândeşte?
Recent, Ierom. Ghelasie Ţepeş de la Sighişoara, întrebat de o reporteră TV când va fi canonizat A. Boca, a răspuns: „Mi-a spus pr. Arsenie: «Atunci când voi porunci eu (Arsenie) din Cer, voi fi canonizat»*’

Dacă ar analiza spusele pr. Boca, ar vedea că nu-s în duh ortodox. Biserica învaţă că doar Dumnezeu porunceşte din Cer, iar sfinţii transmit poruncile lui Dumnezeu şi se roagă pentru noi.
Nu am găsit în vieţile sfinţilor niciun sfânt care să se fi lăudat atât cât a făcut-o acest fost preot.
Cine este smerit nu se socoteşte nici înţelept, nici ales, nici iniţiat, nici mântuit. Smeritul primeşte şi ascultă întreg cuvântul dreptei credinţe, fară a se situa în afara sobornicităţii. El nu răstălmăceşte Scriptura şi hotărârile Sinoadelor ecumenice într-o altă înţelegere decât cea pe care a hotărât-o Biserica.
Doamna Lidia Ionescu Stăniloaie lămureşte în cartea Lumina faptei din lumina cuvântului, în ultimul capitol, motivul despărţirii pr. Stăniloaie de Arsenie Boca, spunând că Boca era plin de sine şi nu primea sfat de la nimeni când greşea.
In sprijinul afirmaţiilor doamnei Lidia, vine un gest al pr. Stăniloaie care ne dă de gândit. în prefaţa voi. 2 al Filocaliei, ediţia 1947, pr. Stăniloaie laudă ajutorul primit la tipărirea acestui volum de la A. Boca. După 1990, pr. Stăniloaie şi-a dat acordul pentru retipărirea primelor 4 volume ale Filocaliei, lipsind în prefaţa volumului 2 cuvântul de laudă pentru A. Boca.
O altă caracteristică a pr. Boca o reprezintă inovaţiile, spectacolul şi folosirea unor practici oculte din dorinţa de a ieşi în evidenţă, speculând dorinţa de senzaţional şi lipsa de discernământ a adepţilor.
ERETIC
Intr-o convorbire audio înregistratăla mănăstirea Sihăstria, Neamţ, avută între părinţii Arsenie Papacioc şi Ioanichie Bălan, găsită pe internet sub denumirea Despre rătăcirile părintelui Arsenie Boca, aflăm de la pr. Papacioc (nu cred că poate fi bănuit de invidie sau bârfa) că A. Boca credea în metempsihoză. Deşi i s~a cerut de grupul de părinţi de la mănăstirea Antim să vină în mănăstire, s-a izolat fără a ţine legătura măcar cu un duhovnic.
Pr. Ioanichie Bălan confirmă cele spuse de pr. Papacioc, adăugând: „Bine că L-a strâns Dumnezeu pe Boca înainte de 1989, că, în libertatea aceasta, cine ştie ce mai făcea“. Observăm că pr. Ioanichie Bălan nu aminteşte de A. Boca în lucrarea sa Patericul Românesc nimic.
Autenticitatea acestei înregistrări este confirmată de pr. Antim Gâdeoi, actualmente vieţuitor la mănăstirea Bistriţa, Neamţ.
După această vizită a pr. Papacioc la Sihăstria, inclusiv părintele Cleopa Ilie şi-a schimbat opinia despre Boca, spunând: „Cum pot adeveri ucenicii săi, A. Boca nu era în duh ortodox..”.
In primăvara lui 2014, Î.P.S. Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, mi-a relatat că, pe când era călugăr la mănăstirea Neamţ, un alt călugăr, elev la Seminarul monahal de la mănăstirea Neamţ, cu metanie din mănăstirea Govora – Vâlcea, aducea mereu cărţi de hipnoză de la pr. Arsenie Boca la mănăstirea Vladimireşti, la maica Veronica, stareţa.
sf-a-lo.png
Recent am discutat şi la mănăstirea Petru Vodă cu câţiva părinţi şi o maică despre cum s~a întâmplat că pr. Iustin Pârvu are o declaraţie laudativă la adresa lui A. Boca. Concluzia a fost că s-au folosit cu viclenie de buna lui credinţă. Se observă că, în cele vreo două cărţi în care apare declaraţia pr. Iustin, nu apar informaţii despre rătăcirile lui Boca.
Pr. Iustin nu le ştia pe toate, că nu era Dumnezeu şi fanii lui Boca nu i-au spus că a pictat la Drăgănescu pe ereticii Ulfila şi Francisc de Assisi cu aureolă, s-a pictat pe sine în chipul Sf. Ioan Botezătorul, se teleporta etc. Că atunci răspunsul ar fi fost altul. Călugării din Mănăstirea Petru Vodă susţin că părintele Iustin şi-a dat seama spre sfârşitul vieţii că a fost folosit şi nu avea evlavie la Boca, dar nu a apucat să mai menţioneze şi în scris asta.
In cartea Jurnal duhovnicesc, de Arhim. Paulin Leca,
  • pag. 109-110, găsim mărturia lui P.S. Mladin: „Am venit odată cu el (A. Boca) aici, /a Sâmbăta. Pe când era încă neîmbrăcat în haina călugărească, se ocupa cu ghicitul în palmă. Femeile din satele vecine ziceau între ele: «Hai la popa vrăjitorul»”. Când Mitropolitul Bălan (Doamne, apără-ne de aşa ierarhi) a văzut că vine lumea să-1 caute a zis: „Să-l facem preot, ca să folosească lumea care vine la el.” şi aşa 1-a făcut preot, iar A. Boca se ocupa cu chiromanţia, dar şi cu alte ştiinţe oculte.
  • Tot aici, arhim. Paulin Leca spune că a primit o carte în două plicuri sigilate, unul în altul, să o ducă la pr. Pandoleon. In Govora Băi a fost oprit de miliţie, controlat, şi au scos din plicuri o carte de Rudolf Steiner în care se vorbea despre clarviziune, aură, etc.
Părintele Adrian Făgeţeanul, pe care l-am cunoscut personal, spunea: „Arsenie Boca, după ce citise nişte cărţi şi practica ceva orientalisme, hipnoză, căpătase nişte puteri cu care se mai dădea în spectacol unora uneori, de genul că i se lipeau monede de palme“.
In cartea Părintele Arsenie Boca în atenţia poliţiei politice din România, Galaţi, 2009,
în cartea Alte mărturii despre părintele Arsenie Boca, Făgăraş 2008, pag. 48: „O călugăriţă bătrână, în timp ce se spovedea la A. Boca, L-a văzut pe Mântuitorul în locul părintelui Boca
  • La pag. 49 găsim: „într-o seară, după slujbă, a început părintele şi a vorbit, de ai fi zis că s-a coborât Sf. Ilie. Când a zis cuvântul acesta: «Mă, eu nu vă spun de la mine ce vă spun, ci ceea ce mi se spune să vă spun», atunci l-am văzut în chipul Mântuitorului. Şi după aceea, când a vorbit aspru, am văzut chipul Sf. loan Botezătorul şi al Sf. Ilie. Trei ipostase în seara aceea… M~am cutremurat în final am rămas, aşa, rezemată de uşă. Părintele s-a întors spre noi şi a zis: «Mă, ai văzut duhovnicie?» Am zis: «Vai părinte, să vă ţină Dumnezeu cu sănătate.» Iar dânsul a zis: «Folosiţi-vă, mă, că de nu, vă prăpădiţi.»” Cuvintele lui A. Boca: „Mă, ai văzut duhovnicie” arată că hipnotiza şi se juca cu imaginaţia lor.
  • La pag. 39, maica Tecla, mănăstirea Cârţişoara, spune: „Părintele mergea prin aer“.

în cartea Lâsaţi~vă în grija lui Dumnezeu, Sibiu, 2014,

  • pag. 131-155, doamna Dorina Constanţa Arnioni povesteşte cum l-a cunoscut, în 1974, pe A. Boca. I-a zis: „Te cheamă cu A cu D cu C“, apoi, pentru că se temea să nu fie un hoţ Boca, ii zice: „Ai în buzunarul drept 100 lei” (tipic ghicitoarelor; n-am întâlnit la niciun Sfânt aşa un mod de a atrage), apoi a început să-i vorbească despre Dumnezeu (întâi cu icoana, busuiocul şi crucea, ca ghicitoarele, apoi…)
  • iar pentru că ea punea mereu întrebări îi zice (pag. 137): „«Nu mă mai întrerupe. Timpul meu e limitat.» De două ori mi-a spus asta. Şi aşa m-aştepta de mult. Şi dintr-odată mi-a spus: «Acum nu mă atinge. Aşteaptă puţin.» S-a lăsat uşor pe spate, a dobândit o paloare ca de mort, a tremurat puţin şi am crezut că a leşinat. Vibraţia respectivă m-a dus cu gândul la faptul că sunt bolnavi pe care trebuie să-i zgâlţâi ca să-şi revină. A stat aşa o vreme, nemişcat, tremurând, după care a surâs dintr-odată şi a zis: «Nu e cazul. Am avut puţină treabă.»”
  • Pag. 138: „Vibraţia respectivă a fost dorinţa măicuţei Zamfira, care trecuse de limita aşteptării şi probabil se îngrijora că pr. întârzie să ajungă. Părintele stăpânea tehnica teleportării. Când ne-am întors, maica a zis: «Dorinuţa, unde l-ai dus pe părintele? Că tot aştepta ălalalt aci şi de la o vreme se duse după voi.»” (ălalalt era sigur satana care îi stăpânea pe amândoi. Nu există niciun sfânt care să se fi manifestat precum Boca, doar îndemonizaţii).

Culmea, artistul timişorean Ştefan Popa Popas, lepădat de ortodoxie şi trecut la catolicism, declara în presă, în august 2014, că: „A. Boca trebuie canonizat tocmai pentru că este singurul caz de teleportare din România” întrebăm: Ce legătură are teleportarea cu ortodoxia?
In cartea Părintele Arsenie Boca, mărturia părintelui Pantelimon (de la Ghighiu), pag. 62: „Puterea lui era mai ales în ochi. Când te privea, te paraliza.” (hipnotiza).

în cartea Mărturii din Ţara Făgăraşului, pag. 42-43, ghicea pe fotografie. La fel la pag. 87. O tânără a mers cu două fotografii de la doi tineri şi l-a întrebat cu care să se mărite. La pag. 48 scrie: „Odată, pr. Arsenie a spus: «Când îmi daţi telefon să stăruiţi, că vin telefoane din mai multe părţi şi nu ştiu de unde vine telefonul», dar nu era vorba de telefonul propriu-zis. Dacă te gândeai la părintele, el simţea că cineva îi cere ajutor.” (Ierod. Ieronim Coldea). în cartea Lăsaţi-vă în grija lui Dumnezeu, pag. 120, măicuţa i-a spus: „Frate Ioane, la pr. nu-i trebuie telefon. Când pr doreşte, vorbeşte cu cine vrea” (Tot aşa comunică Grig Bivolaru cu adepţii Misa.)

în cartea Noi mărturii despre pr. A. Boca, pag. 84, zice: „Când vrem să-i cerem ajutorul, putem să scriem rugăciunea pe o hârtie, apoi să ardem hârtia.” (vrăjitorie).
Observăm din scrierile sale, cât şi din mărturiile ucenicilor, că A. Boca era un slab cunoscător al dogmelor ortodoxe, de aceea nu deosebea erezia de dreapta credinţă. Deşi vorbeşte împotriva ecumenismului, înfierându-l la modul general, el însuşi gândea şi propaga ecumenismul. Diavolul, ca să înşele, amestecă binele cu răul, pentru a înşela. Probabil cunoştea ortodoxia după ureche, că de, a avut de studiat şi experimentat mistica religiilor orientale.
Iată mărturiile.

In Cărarea împărăţiei, pag. 123: „Numai sila unei prigoane peste tot pământul împotriva creştinilor îi va hotărî să lase la o parte orice vrajbă confesională şi să fie una“, (adică renunţarea la dogme, renunţarea la confesionalitate vor ecumeniştii).

în cartea Mărturii din Ţara Făgăraşului,

  • pag. 97, „se vorbeşte de unirea bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate” (după el Biserica încă n~a ajuns la sobornicitate, cumplită rătăcire). „La sobornicitatea bisericii ajung cei ce renunţă la confesionalitate” (şi dau în behăiala ecumenistă, sincretistă)
  • pag. 92. „Cu privire la Biserica ortodoxă şi cea catolică, părintele zicea că sunt două strane ale aceleiaşi Biserici” (sora Aurica Tincă, mănăstirea Sâmbăta), Biserica Ortodoxă este UNA, SFÂNTA SOBORNICEASCĂ ŞI APOSTOLEASCĂ, nu jumătate de biserică, cum credea Boca. Iată dovada acestei mărturii în pictura lui Boca de la Drăgănescu.
  • Biserica catolică este aproape fără greşeală” (Gheorghe Silea, Sâmbăta de Sus) la pag. 97.
  • între catolici şi ortodocşi deosebirile nu sunt esenţiale ” De aia nu înţelegea el de ce în 1948 se certau ortodocşii cu greco-catolicii. Arianismul are o singura diferenţă de ortodoxie, credinţa lor greşită că Fiul este prima creatură a Tatălui şi pentru asta sunt anatematizaţi de biserică, dar catolicii au o mulţime de dogme stricate ca infailibilitatea papală, purgatoriul, imaculata concepţie, filioque, etc. Asta înseamnă la Boca aproape fară de greşeală,
  • pag. 93. „îi primea pe greco-catolici la spovedit şi împărtăşit (fară botez ortodox sau măcar mirungere) cu binecuvântarea mitropolitului Bălan” (Rămâne de cercetat dacă mitropolitul a făcut acest gest neortodox) (mărturie Greava Toma).

în Cuvinte Vii,

  • pag. 30, A. Boca laudă pe ereticul anglican Sundar Sing, numindu- „apostol al lui Iisus Hristos“.
  • La pag. 130, zice: „Ignaţiu de Loyola era un militar ambiţios, dar ambiţia a creat ordinul iezuit, numai ca să facă şi el ceea ce făcuse sfântul Francisc de Assisi.”
Ucenicul său, pr. Petre Vamvulescu, în cartea Pr. A. Boca. Mărturia mea, 2012, pag. 56 zice: „Ca un înainte-văzător, pr. Arsenie Boca şi-a îngăduit [nu Biserica i-a îngăduit] să~l picteze în lucrările sale pe sf. Francisc de Assisi, despre care ştim că deşi a fost catolic, a avut viaţa sfântă şi un mare rol în întărirea credinţei [eretice ]la vreme de ispită. însă bârfitorii afoni [ca să vezi!] n-au încetat să-l acuze, deşi pr. A. Boca a pictat după îndemnul de Sus, neauzit de cei mai mulţi dintre noi”
Ca să fie canonizat Boca, trebuie scoşi din calendar Sf. Ignatie Briancianinov, Ioan lacob, Iustin Popovici, care au înfierat catolicismul şi îndrăcirea lui Francisc de Assisi, ce se vedea pe sine în locul Iui Hristos.
Atenţie! Şi Boca afirma că la Judecată va sta de-a dreapta Tatălui. Iată credinţa lui Boca în sfinţenia ereticului Francisc de Assisi, exprimată în pictura de la Drăgănescu, unde îl găsim pictat cu aureolă şi pe episcopul semiarian Ulfila.
Spun unii, chiar clerici, că lumea se întoarce la credinţă la Prislop. întreb ce fel de credinţă? Cea a lui A. Boca, nu cea a Bisericii, se vede după cum se exprimă.
Majoritatea ucenicilor cred cu tărie că ce a spus Boca este adevărat, adică biserica ortodoxă şi erezia catolică sunt cele două strane ale aceleiaşi biserici, Francisc şi Ulfila sunt sfinţi. Pentru ei Biserica este judecată după etalonul lui Boca, nu invers.
Şi mai grav este faptul că A. Boca a fost mustrat de un ierarh de la Patriarhie, care i-a zis să şteargă imaginile neortodoxe pictate.A. Boca i-a zis să şteargă episcopul ce nu-i convine, deoarece zicea Boca: „N-am pictat nimic decât cu porunca de Sus, pentru catehizarea poporului ce zace în întuneric” (pag. 36).
Eu cred că bine a făcut ierarhul că n-a şters mărturiile care în isteria creată de aşa-zisul „sfânt al Ardealului” au un rol lămuritor. Astăzi când vedem pictura înţelegem că arhiereul a avut dreptate, dar Boca, trufaş, neascultător şi încrezător în arătările drăceşti ce le lua drept „arătări cereşti“, s-a rătăcit.
Smerenia cea mincinoasă poartă întotdeauna un chip prefăcut; prin aceasta ea se face cunoscută lumii. Sf. Grigorie Sinaitul zice: „Să te călăuzeşti după poveţele Sf Părinţi, să te fereşti de orice vedenie, de orice glas din afară sau dinlăuntrul tău ca de o pricină vădită pentru amăgirea de sine. E mai bine să spui că nu eşti vrednic să vezi minuni decât să te rătăceşti
în cartea Noi mărturii despre pr. Arsenie Boca, pag. 94, zice: „Măi, când vezi arătări dumnezeieşti să nu spui la nimeni, că nu ai voie” (Baca Ioan, Voivodeni). Se naşte o întrebare: Cu cine se consulta Boca în privinţa vedeniilor sale, ca nu asculta de arhiereu când greşea? Cine era duhovnicul lui? Nici el, nici vreunul dintre ucenici nu dă vreo mărturie în acest sens.
Pr. A. Papacioc lămureşte problema în discuţia înregistrată la Sihăstria cu pr. I. Balan zicând: „S-a izolat fără măcar un duhovnic
Oare nu era prea mare apropierea dintre Ieromonahul Arsenie Boca şi maica Zamfira?
Părintele Proclu Nicău (Crăcăuani) nu a scos niciodată dulama de pe el. Şi el a fost scos din mănăstire.
Dacă tot am ajuns la pictură să lămurim lucrurile. Nu vă face impresia că majoritatea personajelor pictate seamănă cu Boca?
Maica Domnului de aici de pe catapeteasmă, să ştiţi că mâinile Maicii Domnului au fost pictate de părintele Arsenie după mâinile măicuţei Zamfira
Eu cred că pictura lui Boca este drăcească, nu profetică, A pictat draci, ce i s-au arătat în chip de sfinţi. Oare Mântuitorul sau însăşi Maica Domnului i-au putut porunci, sau descoperi să facă această blasfemie? Se vede, aşa cum spune pr. Ioanichie Bălan, că Boca era obsedat de această Zamfira.
în cartea Obiectivul Bratu, pag. 49-55, găsim o declaraţie din anul 1955 a viitorului mitropolit Antonie Plămădeală, în care menţiona că, în anul 1949, pe când se afla călugăr la Prislop, a venit acolo Julieta Constantinescu (viitoarea maică Zamfira), stând vreo 2-3 luni şi nu mai voia să plece. Călugării i-au cerut lui Boca, care era stareţ, să o trimită acasă, pentru că e smintitor să stea o domnişoară atât de mult timp între călugări. Boca a refuzat şi s-a iscat ceartă în mănăstire pe acest subiect, încât până la urmă Julieta a părăsit mănăstirea. După plecarea ei, călugării n-au mai avut linişte, fiind mereu în certuri cu Boca din pricina plecării Julietei, încât au fost nevoiţi să plece de la Prislop, iar, după plecarea lor, s-a întors Julieta, care a fost făcută stareţă la câteva zile după o tentativă de suicid. Toată viaţa A. Boca a fost însoţit de această femeie, legătura dintre ei fiind de neînţeles.
Se spune că A. Boca era clarvăzător, dar modul cum îşi exercita această însuşire este străină Sfinţilor Părinţi: descoperea păcatele oamenilor în public. Dacă cineva a făcut avort, s-a îmbătat, trăieşte în curvie, ştie şi diavolul asta. Sf. Ioan Scăraru zice: „Diavolul slavei deşarte pe cei înşelaţi îi face proroci şi le dă oarecare imbold ascetic (adică le şopteşte la ureche păcatele spre a le face publice). în Mărturii din Ţara Fagarasului, pag. 81, dă pe faţă strigând în public păcatul unei femei necununate, la pag. 88, un tânăr cu păcatul malahiei.
Sf. Ignatie Brancianinov zice: „E vrednic de luat aminte faptul că în vremea de acum, darurile duhovniceşti sunt împărţite cu cea mai mare iconomie, potrivit slăbănogirii de care este cuprinsă îndeobşte creştinătatea ” (Despre înşelare, pag. 90).
Iar mărturisitorul Valeriu Gafencu spunea: „Vieţuirea creştinilor de astăzi nu este nici măcar la nivelul catehumenilor din primele secole creştine“. Nu pare oare suspect faptul că A. Boca avea atâtea daruri… (proroc, clarvăzător, vindecător de boli, zbura, vorbea cu Dumnezeu şi Sfinţii faţă către faţă, era prezent între cei care vorbeau de el etc.)?
Unii se întreabă de unde a ştiut Boca de moartea Ceauşeştilor sau de cele două turnuri gemene din America. în emisiunea de la România TV din 23-05-2015, s-a spus, printre rânduri, un fapt lămuritor. Ceauşeştii, după ce au fost în 1989 la baba Vanga în Bulgaria şi aceasta le-a prorocit că vor muri, au venit la Arsenie Boca, care le-a spus la fel. De unde a ştiut Vanga, a ştiut şi Boca, adică de la draci.
Ambii au profeţit şi dărâmarea turnurilor gemene din S.U.A.
Eu cred că unii creştini se grăbesc să atribuie astfel de prorocii ca fiind de la Dumnezeu. Lucrurile astăzi sunt mai complicate. Adică, multe dintre războaie, revoluţii, atentate etc. sunt plănuite în hrubele demonice ale masonilor chiar cu zeci de ani înainte.
Pe bancnota de 20 de dolari din 1971 apare exact scena intrării avioanelor în cele două turnuri gemene, iar despre Revoluţia din România se ştie că a fost pregătită cu cel puţin 10 ani înainte. Au spus-o de nenumărate ori istoricii şi analiştii politici în mod public. Cu un an înainte de moartea Ceauşeştilor, se ştia de sforari şi ziua, locul şi ora execuţiei.
Aşa că Boca putea să fi aflat de undeva sau dracii au fost de faţă când sforarii au pus la cale totul şi l-au pus în temă, cum zice Sf Isac Sirul: „Dracii pe cei înşelaţi şi bolnavi de slava deşartă îi face proroci.”
Dacă ne uităm cu atenţie în Scriptură, la prorociile cu privire la pedepsirea cetăţii Ninive sau Sodoma, vom vedea că acestea cheamă poporul la pocăinţă; prorociile lui A. Boca sunt ca să impresioneze.
Hristos a refuzat să sară de pe aripa Templului, adică a face spectacol spre a impresiona. Spectacolul este lucrarea diavolului spre a atrage faima.
Cuviosul Damian Taumaturgul, chemat de stareţul Teodosie spre a se ruga pentru cel bolnav, venea în duh de ascultare, plângând şi considerându-se nevrednic de această harismă sfântă, îl ungea pe cel bolnav cu ulei sfinţit şi se ruga lângă dânsul mult timp cu lacrimi şi suspine. Prin Harul lui Dumnezeu toţi se vindecau şi plecau sănătoşi. (Patericul Lavrei Peşterilor, pag. 149).
In cartea Obiectivul Bratu, pag. 72, declară A. Boca „Legionarii au asasinat pe Iorga şi pe Madgearu…” Studiile făcute de istoricul Gh. Buzatu arată că Traian Boieru, ucigaşul celor doi* era agent N.K.V.D. infiltrat în mişcarea legionară.
Profesorul Ion Coja spune că autopsia lui Iorga a arătat că gloanţele găsite în trup erau de calibrul 22. Astfel de gloanţe erau folosite pe atunci doar de agenţii N.K.V.D. în misiunile externe.
Cum de clarvăzătorul n-a ştiut asta şi-i acuză pe legionari degeaba?
îh cartea Noi mărturii…, pag. 119, ni se sugerează o erezie: cea a sufletelor preexistente. Omul înainte de concepţie – sufletul, Omul înainte de naştere – fătul… Biserica învaţă că sufletul este creat de Dumnezeu în momentul zămislirii fătului. După moartea iui A. Boca, ucenicii au ajuns să boteze euforiile şi închipuirile lor drept trăiri duhovniceşti, necercetând să vadă dacă acestea sunt conforme cu învăţătura şi practica Bisericii.
Pentru fanatici, Idolul niciodată nu se discută, se urmează orbeşte, se aplaudă frenetic şi se apără cu orice preţ, în ciuda oricăror argumente şi dovezi.
Ne întrebăm: ne mai trebuie astăzi discernământ şi credinţă dreaptă pentru mântuire, sau considerăm că merge numai cu iubirismul universal de tip New Age? Oamenii ajung să vadă în experienţe demonice lucrarea lui Dumnezeu.
Vai de cei ce vor spune răului bine şi binelui rău. Să nu ne păcălim, există o „spiritualitate” a diavolului foarte asemănătoare cu cea a lui Hristos.
Mărturiile ucenicilor chiar de la moartea lui Boca sunt edificatoare în acest sens. în cartea Mărturii din Ţara Fagarasului pag. 114, unul din cei ce au fost la înmormântare, Constantin Jureovan din Recea, a spus că atunci când săpau groapa părintelui a apărut pe cer un nor alb, ca o ceaţă, pe care scria cu negru Enoh, cu litere tot din nori formate.
Cei care au văzut au spus că a fost duhul lui Enoh în părintele Arsenie.
La pag. 118 părintele Dumitru, mănăstirea Sf. Ilie -Albac, ne povesteşte o întâmplare hazlie pentru un om sănătos la cap. La un an de la moartea lui Boca, pe drum înspre izvorul lui Boca de la mănăstirea Sâmbăta, s-a întâlnit cu „El” deghizat în babă. Ce-i mai grav, într-o înregistrare ce circulă pe internet, acest călugăr ţine o conferinţă la Abrud în care povesteşte această nebunie în faţa a cam 100 de oameni şi nimeni nu realizează că acesta bate câmpii, ci toţi sunt entuziasmaţi de marea minune. De aici, ca şi din conferinţa maicii Marina Lupou la Cluj, în care povesteşte cum l-a văzut pe Boca în trei ipostaze, putem înţelege ce fel de credincioşi sunt cei care, culmea, cer în delirul lor canonizarea lui A. Boca.
Sunt unii clerici, în special călugări* care susţin că poporul are un cuvânt de spus în canonizarea sfinţilor.
Au fost momente în istorie când poporul a avut un rol în păstrarea dreptei credinţe, mulţi dintre ierarhi fiind apostaţi, cum a fost în perioada iconoclastă sau după sinodul mincinos de la Ferara-Florenţa. E adevărat, dar acel popor avea conştiinţa dogmatică ortodoxă, era trăitor autentic ortodox, fiind sensibil la orice inovaţie sau deviere dogmatică.
Astăzi situaţia este mult diferită, de aceea este periculos să lăsăm un popor intoxicat cu cărţi despre Boca şi cu propaganda agresivă la TV, lipsit de trăire şi conştiinţa dogmatică ortodoxă, insensibil la ofensiva diavolului şi exaltaţi de minuni, să decidă în biserică.
Nu vedem nicio reacţie ortodoxă a ucenicilor şi fanilor lui Boca în faţa ecumenismului (culmea, ucenicii lui aproape toţi sunt ecumenişti), propagandei homosexuale, cenzurării cărţilor de cult (Prohodul Mântuitorului) etc.
Unii susţinători ai lui Boca încearcă, de fapt, speculând naivitatea poporului, lipsa de discernământ şi dorinţa lui de senzaţional, pentru a forţa trecerea unui nume în calendar. în Biserica Ortodoxă nu există nici democraţie – ca la protestanţi, nici dictatură – ca la catolici, ci ascultare în duhul Sfinţilor Părinţi. Opinia unor creştini intoxicaţi nu poate fi luată în seamă nici chiar dacă numărul lor ar fi de 99 %.
Atenţie mare, că televiziunile lovesc Biserica din două părţi:
  • critică ceea ce este bun. Am sunat pe la câteva şi am întrebat: De ce de praznicul Sf. Paraschiva sau Sf. Dimitrie Basarabov număraţi sarmalele, banii, batjocorind aceste sfinte sărbători, iar lui Boca, o afacere profitabilă, îi faceţi propagandă? Ce interes aveţi? Nimeni nu a răspuns).
  • din cealaltă parte, împing prin propaganda excesivă ortodocşii în înşelare şi derizoriu spre deliciul necredincioşilor. Televiziunile urmăresc rating-ul şi banii din acesta.
Când vedem că fac propagandă excesivă pentru ceva ce pare religios, trebuie să ne punem semne de întrebare. Ce interes are “icoana lui antihrist? Oare sluga diavolului doreşte mântuirea creştinilor?
Cel puţin sunt total dubioase persoanele care susţin pe la televizor păruta sfinţenie a lui Boca. Gabi Luncă (penticostală), aşa-zişii teologi Bichir şi Ionaşcu, artistul Ştefan Popa Popas (lepădat de ortodoxie şi trecut la catolicism), Răzvan Theodorescu, Marian Dârţă (homosexual) etc., şi colac peste pupăză institutul E. Wiesel (duşmanul naţionalismului românesc şi denigratorul mărturisitorilor Valeriu Gafencu si Ilie Lăcătusu) care si-a dat acordul pentru, ferească Dumnezeu, canonizarea lui Boca.
(în învăţătura acestor doi mărturisitori, Valeriu Gafencu şi Pr. Ilie Lăcătuşu, care are şi sfinte moaşte întregi* nu găsim nicio abatere de la credinţa ortodoxă, iar viaţa lor este exemplară şi nu se face propagandă pentru canonizarea lor).
Televiziunile reprezintă principalul mijloc de manipulare a românilor. Cu ajutorul tembeliziunii, oamenii nu mai gândesc, sunt manipulaţi sentimental, nu mai citesc, se răzvrătesc împotriva a tot ce este sfânt, nu se mai roagă etc. Analiştii de pe ecrane, sub masca că informează, de fapt intoxică şi manipulează.
Eu cred că propaganda televiziunilor nu este întâmplătoare, totul a fost bine programat. Au aşteptat moartea duhovnicilor bătrâni pentru a nu avea o voce cu autoritate care să le stea împotrivă şi au pornit propaganda, dar uită că Hristos este cu Biserica până la sfârşitul veacurilor. Iar ortodoxia a biruit mereu când a fost pusă pe Cruce.
Mormântul lui A. Boca e mai vizitat de români decât Mormântul Mântuitorului de la Ierusalim. Cărţile şi fotografiile cu chipul lui au ajuns pentru români mai importante decât scrierile Sf. Părinţi, o afacere profitabilă pentru mulţi speculanţi. în toate oraşele ţării găseşti afişe cu excursii la Prislop, o afacere pe cinste“. Toţi vor să aibă poze cu Boca în casele lor, dacă se poate de alea care plâng.
Biserica trebuie să ia o atitudine, pentru ca deja cred că s-a ajuns la nebunie sau chiar îndrăcire.
ipostat
Din filmuleţul de pe internet intitulat: Mi-e tare dor de tine, părinte Arsenie Boca, minutul 6, aflăm că în anul 2008, în miez de noapte, la lumina lumânărilor, a fost deschis mormântul lui A. Boca, fiind plin cu apă; au scos cu găleţile apa din mormânt, au pus-o în butoaie şi au băut-o – cum se laudă acolo pr. Petru Vamvulescu.
Prin astfel de laude, ucenicii lui Boca care se cred vajnici apărători ai ortodoxiei şi promovatori de sfinţi, de fapt fac de râs ortodoxia şi dau apă la moară lui Remus Cernea.
Aceiaşi ucenici ne spun că A. Boca a lăsat testament să nu fie deshumat; întreb de ce l-au deshumat şi încă de două ori după 1990? Unde sunt fotografiile de la deshumarea din 2008? Probabil după ce l-au deshumat în 1990, au început a răspândi zvonul cu testamentul spre a nu se afla cum se aflau oasele lui.
Din gura unui ieromonah, am auzit că, în 2008, oasele erau negre ca pământul (asta rămâne de verificat când apar fotografiile).
Despre vindecările de la mormântul lui A. Boca eu cred că sunt doar momeli ale diavolului spre a atrage poporul spre învăţătura neortodoxă a lui, primind astfel credibilitate. în cartea Pr. A. Boca, Mărturia părintelui Pantelimon, pag. 77: „La sfârşit de noiembrie, 28, se petrec lucruri ciudate şi minunate. Pe scoarţa unor copaci apare semnul Crucii, câteodată o lumină alb aurie te .însoţeşte până la Peştera Sf loan de la Prislop
Mila lui Dumnezeu pentru rugăciunile Sf. Ioan arată că sfinţenia adevărată este la Sf. loan, nu la mormântul lui Boca, dar orbii nu văd.
în SUA, scientologii, cu rugăciunile şi puterile lor drăceşti, vindecă bolnavi, vindecările fiind atestate şi de medici. Nu este greşit să cerem ajutorul lui Dumnezeu pentru a ne vindeca de o boală, dar este greşit să ne facem un scop din asta.Ori de trăim, ori de murim, ai Domnului să fim
Răbdarea unei boli ne poate sfinţi, dar vindecarea ne poate arunca în mândrie sau înşelare.
Majoritatea creştinilor slujesc pe Dumnezeu cu duh lumesc. Sf. Mihail Ivanovici se ruga lui Dumnezeu: „Fă-mâ vrednic să sufăr pentru numele Tău“. Astăzi, oamenii sunt disperaţi după un trai bun.
Observăm în ultima perioadă intensificarea de false minuni în jurul cultului lui A. Boca. O poză a lui Boca plânge în Puşcaşi – Vaslui, alta în Bogaţi – Argeş, jurnalistului Grigore Cartianu i-a apărut chipul lui Boca pe mămăligă, unei familii din Bucureşti i-a apărut chipul pe betonul din faţa casei, etc. Mă tem că fenomenul Boca va ajunge nu peste mult timp obiect de studiu la psihiatrie.
Curios că poza lui Boca a plâns 10 zile în continuu la Vaslui, iar când a venit protopopul să investigheze s-a oprit (excrocherie). Duminică, după vizita protopopului de Vaslui la poză, după amiază am auzit la ştiri că de dimineaţă au fost 2000 de pelerini să se închine la poză. Unii spuneau: Suntem păcătoşi şi de asta plânge sfântul. Iată un mod de a mima o falsă smerenie. Am spus, dacă se recunosc cu adevărat că sunt păcătoşi, de ce nu pun început bun, de ce n-au plecat să participe la Sf. Liturghie, care-i mai importantă decât orice icoană, sau să stai la rând să pupi o poză. Superficialitate.
Alţii spuneau: Cred că vine al treilea război mondial şi de aia plânge sfântul. Aici am o părere. înainte de al doilea război mondial a pornit fenomenul de rătăcire Maglavit şi pentru că mulţi clerici au căzut în înşelare şi în loc să cureţe poporul de rătăcire, unii chiar au încurajat-o, iar alţii au privit nepăsători sau neputincioşi, la fel mi se pare şi acum, şi atunci a trimis Dumnezeu războiul care a pus capăt rătăcirii.
Prigoanele şi războaiele devin inevitabile atunci când nu gestionăm cu responsabilitate perioadele de pace.
Am observat la Vaslui creştini care stăteau mai multe minute cu telefoanele mobile invocând să plângă oleacă poza ca să aibă şi ei pe filmare. Nişte iubitori de senzaţional. Mă întrebam ce o să facă aceşti iubitori de senzaţional când, aşa cum ne spun Scripturile şi Sfinţii Părinţi, antihristul va coborî foc din cer.
Nu cred că Hristos ne va întreba la Judecată câte minuni am văzut, ci dacă ne-am împărtăşit de Tainele Bisericii şi am trăit şi simţit ortodox. Sf. Grigorie Sinaitul ne spune: „înainte de a te fi înnoit printr-o vădită lucrare a Sf. Duh, să nu primeşti niciun fel de vedenie, glas, ci să le consideri prilej de înşelare”
Pentru mine, cea mai mare minune ar fi ca un păcătos ca mine să se mântuiască.
Cred absolut necesar ca ierarhii BOR să ia o atitudine cu privire la acest fenomen, iar cărţile care au alimentat această rătăcire trebuiesc urgent scoase din pangarele bisericilor şi mănăstirilor.
Cred că mai presus de comision trebuie să primeze grija de mântuire a credincioşilor care apasă cu responsabilitate asupra noastră, a clericilor ortodocşi.
Vom răspunde în faţa lui Dumnezeu pentru hrana spirituală cu care hrănim sau permitem să se hrănească poporul.
Creştinilor le spun: Căutaţi-vă mântuirea, nu minuni, icoane care plâng etc.; în lumea catolică sunt o mulţime de statuete sau icoane care plâng, unele chiar cu sânge, şi aceasta nu-i întoarce la dreapta credinţă.
ecater2.jpg
Unele sunt falsuri ale comercianţilor şi iubitorilor de publicitate, iar altele sunt lucrări drăceşti. Avem recent şi la noi cazul călugărului Onufrie Căruntu, posesor al unei icoane a Sf. Efrem, despre care spunea că izvorăşte mir, după care a ajuns cu tot cu icoană la biserica secretă, lepădându-se de Biserica lui Dumnezeu şi atrăgând iubitori de senzaţie după el. „Iudeii caută semne, iar păgânii vor minuni; noi, creştinii, avem pe Hristos Cel RăstignitJ>, cum zice Sf. Ap. Pavel.
Sfinţii Părinţi ne învaţă că e mai bine să nu primim o minune, arătare cerească decât să ne rătăcim.
Biserica are astăzi toată învăţătura necesară pentru mântuire şi dacă eşti creştin adevărat nu ai nevoie de minuni ca să te spovedeşti, să te împărtăşeşti, să mergi Duminică la Biserică şi să trăieşti creştineşte. Dacă le faci pe astea, ai totul pentru mântuire.
Acum vreo doi ani, s-a anunţat la ştiri că în Vrancea pe un copac a apărut icoana Mântuitorului nepictată de mână omenească. Tot aşa au început a curge acolo creştini din toate colţurile ţării la pupat copacul, la fel cum am văzut şi în Bucureşti, pupau asfaltul unde, chipurile, apăruse chipul sfântului Ardealului. După o săptămână, proprietarul terenului la marginea căruia se afla copacul a recunoscut că el a pictat acel chip pe copac, pentru că nu avea vânzare la pepeni şi astfel a adunat lumea şi a vândut pepenii de pe tarla. Iată credulitatea unor închipuiţi ortodocşi cum a fost speculată.
Unii ortodocşi, prin astfel de atitudini idolatre, au ajuns, pe bună dreptate, de râsul sectarilor şi necredincioşilor. „Din pricina voastră numele lui Hristos este batjocorit între neamuri
Eu cred că focul care s-a aprins de la Prislop este focul iadului.
Mărturiile ucenicilor nu cred că sunt mincinoase deoarece sunt confirmate de diferite declaraţii ale lui Boca, se regăsesc în pictura lui şi sunt mărturisite de duhovnici, cum am arătat, care nu pot fi suspectaţi de minciună sau invidie.
Mărturiile în acest sens sunt multe şi am considerat că nu trebuie să le scriu pe toate, deoarece se repetă. Mai multe persoane spun la fel. Pentru cine caută adevărul si mântuirea, cred că e suficient.
Nu as dori ca aceste învăţături neortodoxe din cărţile lui Boca sau a ucenicilor lui să fie cenzurate şi ascunse pentru că s-ar ajunge din evlavia personală a unora la confecţionarea unui aşa-zis sfânt neconfirmat de Dumnezeu. Idolatria nu trebuie confundată cu cinstirea Sfinţilor!
Lucrarea de faţă s-ar putea să pară unora denigratoare la adresa lui A. Boca. Departe de mine gândul acesta. Mărturie stau predicile mele de până acum vreo 5 ani, în care vorbeam laudativ la adresa lui şi faptul că în anul 2005 a fost pictat la mine în biserică şi pentru că a ieşit ca un guru budist a fost repictat din nou, dar rezultatul a fost acelaşi (a fost şters). Atunci am vorbit cu părinţii Antim Gâdeoi şi Arsenie Papacioc şi am început să analizez mai cu atenţie opera lui, iar aceasta este concluzia la care am ajuns.
Săracul Boca a fost un înşelat. Dacă înşelările şi învăţătura lui neortodoxă nu ar fi afectat Biserica aş fi tăcut.
Ucenicilor şi fanilor lui le spun să treacă peste simpatia lor personală şi să analizeze, să judece în duhul învăţăturii de credinţă ortodoxă dacă eu am greşit sau opera lui A. Boca nu se conformează cu învăţătura Bisericii Ortodoxe.
Nu vă grăbiţi să daţi certificate de sfinţenie, fără o cercetare în duh ortodox.
Ştiu că astăzi dă bine să vorbeşti laudativ la adresa lui Boca, dar îmi asum riscul spunând adevărul.,,
Pr. Aniţulesei Gheorghe,
Rădăuţi

Eu, ca elev, mergeam foarte des la Rarău, la Sfânta Mănăstire – la Rarău…, şi mai mergeam undeva: mergeam la Sâmbăta de Sus, unde era părintele Buca…, Arsenie! Atât de mult mi-a plăcut el cum predica, încât eu vindeam şi ghiozdanul de cărţi, şi mănuşile şi fularul la Braşov ca s-am bani de drum pentru mers la Sâmbăta. Într-o zi ajung acolo puţin cam târziu ( adică cu alt tren, decât cel care venea devreme); şi ajungând târziu n-am mai îndrăznit să intru la mănăstire. M-am dus la “hotelul fân”, am dormit acolo, dimineaţa m-am scuturat de praf, de fân, de tot ce-aveam (este-acolo un pârâu – m-am spălat) şi m-am dus la biserică. Era.. încă-abea răsărea soarele. După un timp văd că intră şi Părintele…. ce bucurie-am avut! Şi el s-a-nchinat la iconostas şi tot se uita-n urmă să vadă dacă mai intră cineva s-aprindă candelele (ca el să poată să se roage, trebuia să vina altcineva să aprindă candelele). Întoarce capu-ntoarce… vede că nu venea nimeni.

Deodată se deschide uşa şi intră o femeie. Şi el spune- „Marie, de unde această obrăzncie, să intri de hramul…, la cea mai sfântă prăznuire a noastră ca mănăstire…, în biserică, când tu toată noaptea te-ai destrăbalat cu Simion”. Eu am rămas uimit. Adică un om care n-a aflat de la nimeni şi el ştie  – nu-i clarvăzator? Vă-ntreb? [Răspuns – da, da, da]. Femeia a-nceput să plânga, a vrut să s-apropie să-i spuie că vrea să se spovedească. El spune “Acuma nu, eu trebuie să ma rog pentru hram”, nu ? „N-am timp de spovadă”.

Dar mie mi-a intrat în cap: “clarvăzator – clarvăzator – clarvăzator”… Şi la un moment dat (n-am ştiut dacă-i de la diavolul, sau de la sine mi-a venit), mi-a venit un duh: stai puţin, când fariseii au adus femeia aceea acuzată de adulter şi au spus „Moise ne-a poruncit s-o ucidem cu pietre”… Mântuitorul niciodată n-a vădit păcate; n-a vrut nici pe Iuda să-l dezvăluie (decât la insistenţele lui Ioan, nu?). Niciodată… Ştiţi că poporul s-a frământat aşa “De unde, de unde ştie Părintele; de unde ştie Parintele”; ei, deci dumneavoastră de unde spuneţi, de unde ştia?
[Răspuns: Vă-ntrebam pe dvs., de unde spuneţi că ştia?] Eu nu vă spun… (râsete) [Răspuns: I-a aratat duhul]  Mântuitorul nu vădea pacatele! Le-a spus acelora “Care-i fără de păcat să arunce piatra”, nu?
[Întrebare: oare conştiinta ei era-ncărcată?] Conştiinţa ei sigur că era-ncarcată, dacă ea a cerut să se spovedeasca, nu?

[Întrebare: Diavolul i-a aratat?] Da!

Pentru că diavolul a-ndemnat-o; ea… venise şi ea târziu, în gară, şi stătea pe-o bancă (pe urm-am aflat eu, mai târziu, de la ea acest lucru), şi unul i-a spus “Măi, nu mai merge la mănăstire, uite, vino la mine că am 3 camere, în casă…, într-una dorm eu cu soţia, şi dumneata dormi în alta cameră”…, nu?. Şi ea a crezut. Şi când a ajuns acolo, soţia nu era. Şi …

[Întrebare: Şi atunci Părintele Arsenie.. Despre Părintele Arsenie ne mai povestiti ceva? Despre parintele Bca  ]

N-aş vrea, dar dacă mă siliţi, atuncea:

Părintele Arsenie Boca era un om superior . Din toate punctele de vedere – şi ca monah, şi ca pictor, şi ca om, şi ca toate…– aşa cum era Solomon înainte de a fi alintat de împărăteasa din Shaba… Deci Solomon n-a murit atât de sfânt cum era la-nceput. [Răspuns: A avut multe neveste, a avut multe soţii] Multe sotii [Răspuns: Sute, Sute] S-a destrăbălat fără soţie, a curvit cu multe, şi asta l-a dus la mândrie şi la iad – cu toate-a curvit.

Aşa că parintele boca ar fi fost sfânt dacă nu era Maica Zamfira. Maica Zamfira nu l-a iubit numai cu sufletul, şi cu inima, ci l-a canonizat cu puterea ei „extraterestră” pe care-o avea între picioare. M-aţi inteles. DA?

Să va spun acuma,… vă explic de ce:{…}

Aşa a făcut Zamfira din Părintele. Pentru că Părintele când a pictat biserica de la… ştii de unde… de la Drăgănescu – e pictura cea mai frumoasă şi mai româneasca, nu?
Dar Maica Zamfira i-a băgat în cap “Nu trebuie să iei model pe altul, pentru că Iisus a fost cel mai frumos din lume, şi tu eşti cel mai frumos din lume”. Băgându-i în cap asta – „cel mai frumos din lume–”, el n-a mai luat model altă persoană ca să picteze pe Mântuitorul, ci s-a uitat în oglindă şi-a spus: „dacă Dumnezeu l-a făcut pe om după chipul şi asemănarea Lui, l-a făcut pe Iisus după chipul şi asemănarea mea”, nu? Aşa-i îngăduit unui pictor ? [Răspuns: Nu. E trufie, e mândrie]. Să crezi tu că eşti cel mai frumos model din lume…., cum spune Maica nu cu inima din piept şi cu sufletul din piept ci cu cel dintre picioare.
Şi iară-au canonizat acatiste, paraclise, icoane făcute…  maicile-aprind candele la el, se roagă la el; când mergi la Prislop, te trimite maica nu la duhovnic să te spovedeşti: „Du-te la mormânt”
[Întrebare: Este normal,. Părinte?] Ei, cum poate să fie normal aşa ceva? …
…V-am spus că nu-mi place să vă spun adevărul, dar dacă m-aţi silit [Răspuns: Ne iertaţi şi mulţumim].

lumina.jpg

lecca-1.png

lecca-2.png

lecca-3.png

alb-negru.jpg

lecca-sf.jpg

papa-prislop.jpg

veniti-si-voi

mircea-pacurariu.jpg

gcat

5 thoughts on “About

  1. maria
    „A venit odata la Draganescu un ierarh de la Patriarhie care i-a poruncit parintelui Arsene sa stearga imaginil neortodoxe pictate in biserica.Parintele Arsene i-a dat sculele sa stearga ce nu-i convine,caci,zicea parintele:„n-am pictat nimic,decât cu porunca de Sus,pentru catehizarea poporului,care zace in intuneric”.De aceea nu l-a putut intelege in intregime nici Sorin Dumitrescu,un pictor,de altfel,talentat.dar pe linga talent ,mai trebuie ceva de Sus,pe care nu-l are oricine.Parintele Arsene nu a pictat la metru patrat,dupa tipare,ci cu descoperire de Sus,nu numai cu documentatie,ci mai ales,cu rugaciune si post,si uneori vorbind cu sfintii pe care ii picta.”
    pag 36…Preot Petru Vamvulescu-
    Parintele Arsene Boca Marturia mea
    Cei care s-au trudit sa-l ridice in slavi pe Arsene Boca,de fapt mai tare l-au afundat…caci i-au scos la suprafata si au aratat de care duhuri era stapânit…si el si ei care intra in partasie cu el si cu acel duhuri de care sant stapâniti.
    deci se vede limpede trufia lui ca nu asculta de nimeni decât de duhurile care il stapâneau

    Like

  2. Buna ziua,
    Eu sunt catolic, si ma rog la pr. Arsenie Boca. Il consider un mare sfant, o adevarata mandrie pentru poporul nostru roman, si sper sa fie canonizat cat mai repede. Viziunea lui a fost cu mult inaintea timpului sau, si observ ca este in continuare – urmarind acest blog. Ma mira faptul ca intre ortodocsii romani (chiar) exista atatea pareri diferite. Unii parinti sunt pro ecumenism (chiar pref. Daniel) iar altii il considera demonic. Aceasta dezbinare in opinii nu face bine deloc Bisericii ortodoxe. E bine sa va amintiti ca ascultarea de superiorii bisericesti este o virtute, iar ca mandria este diabolica si a produs atatea schisme in Biserica lui Hristos. Stiu ca e greu sa schimb opinii formate, dar voi incerca macar.
    Biserica ortodoxa nu considera catolicii eretici, deoarece si noi avem sfinti, avem toate cele 7 Sfinte Taine. Ereziile daca va uitati in trecut erau lucruri grave, de exemplu negarea divinitatii Mantuitorului etc. E bine sa nu facem din tantar armasar, mai ales pe lucruri teologice pe care nici marii teologi nu le pot intelege (Filioque de exemplu).
    Noi sustinem Neprihanita Zamislire a Sf. Fecioare Maria datorita unor mari aparitii (1830 rue du bac Paris – medalia miraculoasa, 1858 Lourdes, 1917 Fatima etc.). Ortodocsii anti-catolici considera probabil aceste aparitii demonice. Dar va sugerez ca in exaltarea dvs. pentru a apara “dreapta credinta” riscati sa il ofensati pe Duhul Sfant asa cum au facut fariseii in vechime (cred ca intelegeti la ce ma refer). Daca ati merge macar o data la Lourdes si ati vedea cel putin sutele de oameni care sunt acolo zilnic si ati asculta miracolele mai ales de convertire, veti recunoaste lucrarea Duhului Sfant. Eu am fost la Lourdes si dau marturie.
    Cristian

    Like

Leave a comment