bOCA, CAT DE OCULT?

Citam:

În cazuri cu totul rare se întâmplă şi lărgiri neobişnuite ale capacităţii noastre de cunoaştere; adevărate experienţe metafizice.
Grafic ar fi cam aşa [VEZI DESENUL]: Schema ar vrea să spună că, în efortul existenţial al cunoaşterii Adevărului lucrurilor poate interveni fenomenul extazului.

Avem acest fenomen semnalat de PLOTIN

şi de o mulţime de sfinţi şi mistici creştini, ca metodă de luare la cunoştinţă despre lumea metafizică
. Nu e departe de noţiunea extazului nici iraţionalismul lui Bergson cu intuiţia ca metodă de cunoaştere a realităţii.

116

– Arsenie Boca – ” Omul îmbrăcat în haină de in și îngerul cu cădelnița de aur”, PAG. 116

PENTRU PLOTIN VEZI ziarullumina.ro/religie-si-fenomen-orientalismul-lui-plotin-67435.html : “Observaţia lui Porfir privind faptul că Plotin a cunoscut filosofia indiană prin intermediul lui Ammoniu reiese chiar din scrierile filosofice ale lui Plotin, în care el tratează pe larg problema reîncarnării.
Legătura dintre neoplatonismul păgân şi creştin cu India a fost făcută de către Ammoniu Sakkas, profesor al întemeietorului neoplatonismului târziu, Plotin, şi în acelaşi timp al lui Origen

 

 

 

PENTRU ALTE IDEI DESPRE REINCARNARE ALE LUI bOCA VEZI SI PAG. 113 CU DESENUL RESPECTIV

113

“Principiul spiritual al vieţii, sufletul, intră, prin naştere, în lumea fizică, într-un corp, cu care duce împreună – sub legea sau categoria timpului, o durată determinată – durata vieţii acesteia -.
În momentul naşterii sufletul pierde cunoştinţa de sine, în sensul că nu-şi mai aduce aminte, nu mai ştie despre anterioritatea sa nimic.
Fenomenul tare se aseamănă cu intrarea unei nave cosmice în păturile dense ale atmosferei terestre, când, potrivit unghiului calculat de intrare în vederea aterizării, capsula se învăluie în flăcări la mii de grade şi legătura radio cu pământul se întrerupe.
Aşa ceva se petrece şi în perioada intrării sufletului, entitate spirituală, în pătura densă a biologiei, în lumea fizică. Poate că de aci vine „convingerea” că intrând în trup am intrat în temniţă şi întuneric şi în lanţurile patimilor, care au acest specific că ne leagă de modul acestei vieţi fizice, cu tendinţa de-a ne convinge că aceasta-i singura viaţă existentă.”

112

 

 

 

6 thoughts on “bOCA, CAT DE OCULT?

  1. Mai multe mărturii „puternice” cu elemente neortodoxe împrotiva lui Arsenie Boca, ieșite la google search, „Pr. Ilie Moldovan despre Arsenie Boca”, de analizat în lumina învățăturii Sfinților Părinți:
    https://google.ro/search?q=Pr.+Ilie+Moldovan+despre+Arsenie+Boca

    citez de la prima adresă, ieșită la căutarea cu google, una a doamnei Aspazia Oțel Petrescu (transcriptul parțial al http://fundatiaarsenieboca.ro/M%C4%83rturie-Aspazia-O%C5%A3el-Petrescu-O-intalnire-binecuvantat%C4%83-cu-P%C4%83rintele-Arsenie-Boca.html ce poate fi vizionat aici: https://youtube.com/watch?v=lpTiR2__Rsc):

    Cuvintele Părintelui te fac să vezi, nu să asculți
    Joi seara, la slujba de noapte, după cele 12 Evanghelii, Părintele a zis:

    – Zorica, ia-o pe sora Aspazia și veniți să luăm masa împreună.

    La Sâmbăta, joi la ora 12 noaptea se lua cina cea mare (așa cum se spunea) și părinții, vinerea și sâmbăta, nu mai mâncau. Nu mâncau deloc, nici nu știu cum puteau rezista două zile de post negru. Era o mulțime de lume și oameni de mare stil; acolo l-am cunoscut eu pe părintele Stăniloae, acolo l-am cunoscut pe Părintele Mladin. Şi numai noi două am fost invitate la cina aceea de neuitat, de neuitat…

    Era o furtună afară cum numai la munte poate să fie. O vijelie în toată regula. Sălciile plângătoare care erau de-acum înverzite – ne apropiam de 2 mai – măturau pur și simplu aleea. Părintele luase dintr-un sfeșnic o lumânare groasă, dar scurtă, aprinsă, și o ținea așa, lateral. El mergea înaintea noastră, a tuturor, și ținea așa, lateral, lumânarea, Şi lumânarea ne lumina aleea. Nu pot să vă spun cum se învolburau flăcările. Mă uitam… nu-mi venea a crede… Călcam ca-n străchini, era să-mi fac o entorsă. Nu puteam să-mi explic cum de nu se stinge lumânarea. Ziceam: „Acum, acum se stinge”. Se ridicau flăcările – nu știu dacă mă credeți, nu vă spun povești, chiar așa era – se ridica flacăra de la lumânare și cădea îndărăt pe lumânare. Nu se stingea. Părintele mergea cu un pas destul de vioi înainte, noi abia ne țineam după el. Eu eram uluită, pur și simplu.

    Şi Zorica-mi spune, îmi mărește starea de emoție:

    – Nu-i așa că e ca-n poezia mea “Răpire“?

    Şi eu zic:

    – Da, Zorica: «Așa era cărarea de fierbinte / Că tainic gând îmi stăruia în minte / Să nu-mi atârne haina jos în jar».

    Şi chiar așa era, ca-n poezia ei. Când am ajuns la trapeză, care avea cerdac în față, în ușița cerdacului Părintele s-a oprit și ne-a luminat, ca să intre toată lumea. Era o treaptă, două, trei… nu mai țin minte câte erau și ca să nu se împiedice lumea în întunericul ăla, în vijelia aia nemaipomenită, el ținea lumânarea, lumina treptele. Lumea a urcat și Părintele îmi întinde lumânarea și spune:

    – Ține și tu lumânarea asta și nu te mai mira atâta.

    Am luat lumânarea, am ocrotit-o cu mâinile, să mi le ard și nu alta, doar, doar, voi putea să intru cu ea și eu… Noi două eram ultimele, cu Părintele, care trebuia să intrăm înăuntru. Lumânarea s-a stins, bineînțeles, ce să reziste la viscolul ăla… Am întors lumânarea Părintelui, fără să spun nimic. Părintele a spus:

    – Vezi că trebuie să înveți cum să duci o lumină? Nu-i chiar așa de simplu.

    Şi eu am spus:

    – Nu, Părinte, nu e simplu, dar eu niciodată n-am să pot să fiu o ducătoare de lumină.

    Zorica, de la dreapta mea:

    – Vedeți, Părinte, că a început să vorbească ca la Sâmbăta.

    Am intrat înăuntru. Eu, ce să mă duc înăuntru…?! Am zis: cum să mă duc eu să stau la masă acolo, cu părinții, toți acolo, așa? Zorica e mai demult acolo, e în alte raporturi cu Părintele. Ea venise pregătita ca de la acest Paște să plece direct la Vladimirești. Mama ei trebuia să vină – și a și venit – ca să-și ia rămas bun de la ea, de acolo, de la mănăstire. N-a mai trecut pe acasă, pe la Brașov. De acolo, din chilia noastră – cum eram împreună – ea a plecat direct la Vladimirești. Acolo ne-am despărțit, acolo am văzut-o ultima oară.

    Cum eram eu așa, aveam o timiditate, o sfială… am zbughit-o în bucătărie, n-am intrat în trapeză. Mă împrietenisem între timp cu maica, cu călugărița care făcea mâncare. Făcea o mâncare de prune care era pasiunea mea. Am zis:

    „Mănânc eu niște prune la maica și las părinții acolo. Nu mă bag eu acolo unde nu-i nasul meu”.

    Nici n-am apucat bine să-i spun maicii „Bună seara”, că Părintele a și fost în spatele meu. A zis:

    – Eu unde ți-am spus să te duci?

    Am spus:

    – Părinte, dar n-am avut îndrăzneală…

    Zice:

    – Treci acolo unde ți-am spus eu să mergi.

    De data asta vocea era aspră. Vorbea unei neascultătoare. Zice:

    – Du-te și așează-te lângă Zorica.

    De analizat în lumina Sfinților Părinți și textul de la această adresă: http://arsenieboca.ro/parintele-Arsenie-ma-privea-cu-vesnicia

    Like

  2. Hristos a Înviat!

    Să fie așa cum scrie aici:

    Dă Doamne și scoate-i oasele negre și groaznice ca să se sperie toți și să se oprească din amăgire, cum ai descoperit oasele din templele idolești pe vremea Sfântului Constantin cel Mare, ca lumea să scape de păgânism. Nu lăsa să aducă ucenicii moaște de la vreun Sfânt, ca să ne înșele că sunt ale Părintelui Arsenie Boca, auzi-ne Doamne și ne miluiește!

    Cât despre doamna Aspazia Oțel Petrescu, mi-a venit un gând într-o zi (nu știu de la cine a fost, de la Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, de la vicleanul sau o fi fost gândul meu, nu știu, vorba Părintelui Adrian Făgețeanu): bine ar fi dacă ar ajunge cartea, de la această adresă https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/grozaviile-neasemanate-de-la-draganescu-si-viata-parintelui-arsenie-boca-in-lumina-sfintilor-parinti/ „Grozăviile neasemănate de la Drăgănescu și viața lui Arsenie Boca în lumina Sfinților Părinți”, tipărită, la doamna Aspazia Oțel Petrescu, poate cât de curând o va chema Domnul Dumnezeul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, la El, și să nu-și piardă mântuirea.

    Hristos a Înviat!

    Like

  3. Hristos a Înviat!

    !!! ATENȚIE !!!

    Arsenie Boca & Co. sau din “ucenicii” lui Arsenie Boca:
    http://antena3.ro/actualitate/in-premiera-nil-dorobantu-documentar-354288.html sau https://youtube.com/watch?v=VF7fMTAHdAY sau https://youtube.com/watch?v=C7rRsAlhK8c , începând cu minutul 03:08:

    …iar pasul decisiv l-a făcut când l-a întâlnit pe Arsenie Boca.
    „Mâncând pâinea binecuvântată de Arsenie am simțit un curent mistic care m-a transformat.”

    Titluri din scrierile lui Nil Dorobanțu:
    „Petru de la Maglavit. Teofanie”: http://librariasophia.ro/carti-Petru-de-la-Maglavit-Teofanie-Nil-Doroban%C8%9Bu-ieroschim-so-14118.html

    „Veronica de la Vladimireşti. Teofanie”: http://librariasophia.ro/carti-Veronica-de-la-Vladimire%C5%9Fti-Teofanie-Nil-Doroban%C8%9Bu-ieroschim-so-14117.html

    „Faust – ateul mântuit”: http://librariasophia.ro/carti-Faust-ateul-m%C3%A2ntuit-Nil-Doroban%C8%9Bu-ieroschim-so-14257.html

    Despre Petru de la Maglavit si Veronica de la Vladimirești în cartea domnului Mihail Urzică „Minuni și false minuni”: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Mihai%20Urzica%20-%20Minuni%20si%20false%20minuni.pdf
    și aici: https://saccsiv.wordpress.com/2015/06/12/maglavit-petrache-lupu-teofanie-sau-dracism/ sau câte ceva și pe aici: http://adevarul.ro/locale/hunedoara/cum-pierdut-petrache-lupu-competitia-arsenie-boca-maglavitul-inecat-balarii-zeci-mii-romani-urca-dealul-prislopului-1_55e9c517f5eaafab2c4265ab/index.html

    Cine a fost Faust? Un vrăjitor, alchimist, vrăjmaș al lui Dumnezeu.
    Conform http://descopera.ro/cultura/5318003-sase-personaje-care-si-au-vandut-sufletul-diavolului :

    Dr. Johann Georg Faust (1480 -1540)

    Datorită asocierii sale cu personajele literare sau legendare pe care le-a influențat, este greu de stabilit astăzi cursul real al vieții personajului care a existat în realitate sub numele de Faust. Cel mai probabil, Faust s-a născut în Germania, la Helmstadt, în jurul anilor 1480/1481. Până la vârsta de 30 de ani, Faust își completează studiile în țara sa natală și la Cracovia, acolo unde obține un doctorat în teologie. Pe lângă acesta, misteriosul personaj se remarcă prin abilitățile sale ca medic, alchimist, filozof, magician, astrolog și realizator de horoscoape.

    http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/321/5106/5318003/4/faust.jpg?width=500&height=528

    La Cracovia îi întâlnește pe Martin Luther și Philip Melachton, personaje cu care Dr. Faust leagă o puternică prietenie. Legenda spune chiar că cei doi au fost martorii pactului pe care Faust l-a încheiat cu diavolul însuși. Zvonurile s-au lansat încă din timpul vieții sale, astfel că individul a fost concediat de la Universitatea din Ehrfut, acolo unde preda filozofie antică. Se spune că acesta a fost momentul în care a recunoscut înțelegerea tenebroasă pe care o făcuse. Într-o discuție cu un „preot” franciscan, Dr. Klinge, Faust ar fi mărturisit că are mai multe încredere în demoni decât în Dumnezeu. În urma unei asemenea reputații, Faust este izgonit din mediile universitare și „bisericești” și ajunge să își câștige existența vânzând horoscoape și încercând să transforme metalele simple în aur prin procedee alchimice. În urma unui astfel de experiment, nefericitul doctor este sfârtecat de o explozie. Raportul medical al vremii susține că trupul său a fost “mutilat îngrozitor”, semn interpretat ca o acțiune a diavolului care venise să își ia răsplata. Ceea ce a urmat ține strict de talentul literar al unui Frank Baron, Marlowe, Goethe sau Thomas Mann.

    Hristos a Înviat!

    Like

  4. Hristos a Înviat!

    Arsenie Boca & Co. sau din “ucenicii” lui Arsenie Boca, Ghelasie Gheorghe:

    Precizare foarte importantă: Ioanichie menționat în citatele de mai jos nu este același cu Avva Ioanichie Popescu despre care se vorbește la această adresă http://lumeacredintei.com/reviste/lumea-monahilor/lumea-monahilor-nr-98-august-2015/avva-ioanichie-de-la-frasinei/ Ioanichie

    http://ghelasiegheorghe.blogspot.ro/2010/04/mici-intamplari-duhovnicesti-monah.html

    […]
    În tinereţe, părintele Ghelasie a fost împreună cu părintele Ioanichie la părintele Arsenie Boca, care picta în acea vreme biserica Drăgăneşti. Pe vremea aceea părintele Ghelasie era ieromonah, dar nimeni nu ştia acest lucru. Iar părintele Ioanichie nu era încă preot.

    Părintele Arsenie s-a uitat la ei şi le-a spus câte ceva. Părintelui Ghelasie i-a spus: „vei fi pricină de tulburare pentru multe duhuri”, iar părintelui Ioanichie i-a spus că şi el se va face preot.
    Când amintea că Părintele Arsenie Boca i-a zis că o să stârnească multe duhuri, Părintele zicea că „lasă că e bine, că mai trebuie puse şi duhurile astea la treabă”.
    […]

    http://ghelasiegheorghe.blogspot.ro/2010/05/parintele-ioanichie-de-la-frasinei.html

    […]
    Florin Caragiu: Am auzit că aţi fost odată, împreună cu Părintele Ghelasie, la Părintele Arsenie Boca pentru sfat. Ce i-a spus Părintelui Ghelasie Avva Arsenie?

    Pr. Ioanichie: Da, am fost. I-a zis: „Să ai grijă, bă, că tu întărâţi spiritele cu scrisul tău!”

    F. C.: Scria deja pe atunci Părintele?

    Pr. I.: Nu, dar Părintele Arsenie era văzător cu duhul.
    […]

    Hristos a Înviat!

    Like

Leave a Reply

