par. Anitulesei despre Fenomenul Arsenie bOCA – transcript-

           ,,Intrucât în ultima perioadă ne confruntam cu un fenomen in biserica noastra ortodocsa romana,  fenomenul acesta Arsenie bOCA, si s-au intensificat pelerinajele la mormantul parintelui Arsenie bOCA, – cum spunea si paritele meu duhovnic , ca s-a ajuns astazi pentru romani  sa fie mai important parca  acest mormant decat mormantul Mantuitorului nostru Iisus de la Ierusalim , de aceea iata ca am considerat- vazand si tacerea (poate din cauza, iata!- eu stiu?-, a fricii, sau eu stiu care poate fi alta cauza…)-  a clericilor nostri in provinta acestui fenomen , am hotarat ca este ncesar sa se faca o analiza mai amanuntita a acestui fenomen, pentru a se vedea daca acest fenomen se incadreaza in practica si invatatura Sfintilor Parinti si ale Bisericii noastre.

           Aud pe unii preoți slujitori spunând cu judecată simplistă că este bine că merg oamenii la mănăstire [PRISLOP], că decât să meargă la secte [ … ] dar se uită un lucru că multe secte și erezii si schisme  au apărut prin preoți, ierarhi sau simpli creștini care au început să învețe sau să practice învățături neconforme cu învățătura de veacuri a Bisericii.

           Pe alții îi aud spunând că Biserica nu va fi biruită nici de porțile iadului : ei știu că este o rătăcire, dar “…până la urmă biserica nu poate fi biruită nici de porțile iadului“.  Este adevărat ce spun ei, dar un lucru foarte important este faptul că nu trebuie să nu uităm că în Apocalipsă ni se vorbește despre căderea unor biserici…, iar cu această învățătură s-au amețit de cap și cei din Apus, care la 1054 spuneau tot așa că “biserica nu poate fi biruită nici de porțile iadului“…, și in felul acesta au ajuns ca să aibă aproape 1000 de ani de când se afla în afara Bisericii.

           De aceea, iata, trebuie sa ne framante in permanenta o intrebare, pe fiecare dintre noi : daca noi facem pare din acea Biserica care nu poate fi biruita nici de portile iadului sau daca nu cumva am luat-o  pe afara, prin aratura.

           Din nefericire un ieromonah cu faima imi spunea… mai asta toamna (2014) ca imi pierd reputatia daca ma bag in chestia asta (mai ales ca vazuse si filmarea pe care o facusem atunci cu parintele Antim [Gadeoi] de la Man. Bistrita –  in care am tras un semnal de alarma in legatura cu acest fenomen -; si atuncea am spus “Parinte, care reputatie?  – ca nu am; si nici nu ma intereseaza!”. Pe mine ma intereseaza adevarul – iata- in privinta aceasta, si de acea am consultat carti, am consultat persoane credibile (pe Inalt Preasfintitul Pimen, pe parintele meu duhovnic, sau pe Parintele Antim [Gadeoi], sau pe parintele Arsenie Papacioc) spre a-mi face o judecata dreapta despre acest fenomen, iar acum – din dragoste de Dumnezeu si oameni … (pentru ca apasa asupra mea responsabilitatea unui preot, pentru ca si la noi aici in oras acest fenomen a luat amploare).

          Din cauza aceasta trebuie sa procedez asa cum procedeaza acela care descopera un izvor de apa intr-un desert : bea el (cat are nevoie) dar cheama si pe cei care erau insetati ca sa se adape si ei ! De aceea, iata ca trebuie sa avem grija (la ora actuala) sa nu avem evlavie doar la paralele oamenilor (si sa-i lasam in ratacire ) – cum spunea duhovncul respectiv, ca “Na, nici eu nu chiar am mare evlavie la bOCA, dar am pus si eu o carte … Cararea Imparatiei, acolo, in biblioteca; o am, cand vine cineva sa creada ca, na…,  eu am evlavie la boca, stii?”.

Ei, in felul acesta aratam ca nu prea ne pasa de mantuirea crediciosilor, ci doar de paralele lor ; Biserica se umple in felul aceasta de rataciri, de supersitii, iar noi vrem sa avem o imagine buna in fata oamenilor, “sa dam bine in poza” ca sa avem audienta ; Biserica se umple de ocara, iar noi vrem sa fim plini de slava.

          De aceea, cum spunea Preasfintitul, acesta, Serafim al Pireului, “a sosit vremea sa ne punem cununi de spini” – adica sa ne asumam responsabilitate.

            Unii își pun o altă întrebare – legată de acest fenomen: “Domne’, de ce merge atâta lume acolo la Prislop. Ce se întâmplă? Păi dacă nu e vorba despre sfințenie, atunci de ce merge lumea?”. Acest fenomen a apărut pe fondul unei credințe căldicele a românilor – “disperarea” aceasta după un trai bun, dorința de senzațional . Caută Oamenii  astăzi minuni (vorba aceasa din Scriptura:”Iudeii vor semne, elinii cauta minuni, dar noi propovaduim pe Hristors cel rastignit“) și sunt alimentați de o afacere cu cărți – pentru că au apărut o mulțime de cărți, mărturii despre părintele Arsenie Boca-, și vuiesc pangarele bisericilor și mănăstirilor astazi de cărți eretice (nu doar acestea cu bOCA, ci sunt si alte carti; si eu cateodata intu intr-un magazin de acesta bisericesc, si ma cutremur, si spun mereu “Nu va intereseaza decat comisionul care se castiga de la carti, mai mult de atat nimic?”). Asta arata si fapul  ca ne lipseesc astazi duhovnicii si adevaratii stareti prin manastiri, responsabli de mantuirea turmei; din nefericire am inceput sa cadem putin in comert.

           Acest fenomen mai este alimentat și de televizor astăzi, bineinteles. Mă uit cu durere cum la hramul sfintei Paracheva sau sfantului Dimitrie Basarabov televiziunile numără și sarmalele și banii și fac atâta batjocură de acești sfinți care sunt practic recunoscuți de Ortodoxia universală (acesti sfinti care sunt autentici sfinti, cu adevarat), iar dincoace mă uit la Arsenie Boca și văd cum îl promovează și fac o propagandă, si imi pun intrebarea “de ce?”. Si Răspunsul este foarte simplu: pentru ca acest Arsenie Boca este -putem spune- ca o mănușă pentru interesele oculte și politicii mondiale. Mai inainte de toate este o punte foarte bună pentru promovarea ecumenismului (si o sa vedeti de ce)-, apoi , dupa aceea, tototdată… se vrea stoparea naționalismului autentic românesc și apoi , dupa aceea… pe baza proorociei lui Boca (se spune mereu ca a proorocit că Rusia ne va ocupa într-o noapte) românii pot să devină carne de tun într-un război , iata, cu Rusia – care nu este al nostru.

           De aceea iata sa bagam de seama ca Televizinea lovește Biserica când din stânga, când o critică si  cand o denigreaza –  când din dreapta, aruncând-o în fel de fel felul de rătăciri, de înșelări ca să le iasă scopurilor lor politice.

           De aceea (cum spune si Scriptura) creștinii care merg acolo o fac pentru că nu au primit credința cea adevărată; sunt de regulă oameni care nu au o viață curată ortodoxă (cei mai mulți dintre ei, observăm si in parohie – cum spunea si Inalt Preasfintitului Pimen- nu umblă după mântuire, ci după minuni; nu au cunoștințe și o conștiință dogmatică a Bisericii noastre ortodoxe, nu au o identitate clară – și din cauza aceasta umblă acolo, pentru că n-au primit pe cea adevărată, le-a trimis Dumnezeu pe cea mincinoasă ca să creadă în ea, adica după pofta inimii lor.

           Vorba Inaltului [Pimen], oamenii nu mai caută mantuire, cică, ci cauta icoane care plang; nu inteleg  ca acela care rabda o boala, iata, sporeste mai mult duhovniceste decat acela care se vindeca pentru minune de o oboala. Oamenii sluijesc lui Dumnezeu cu duh lumesc : citeam recent in viata Sfantului Mihail, un sfant din timpul prigoanei comuniste din Rusia , care se ruga lui Dumnezeu “Doamne fa-ma vrednic ca sa sufar ceva pentru Numele Tau” (foarte interesant!… lucrul acesta). Ori oamenii de azi nu mai vor! Nimic!

           Eu nu spun ca ar fi pacat ca oamenii sa se roage lui Dumnezeu ca sa se vindece de o boala sau sa scape de necazuri; nu-i pacat lucrul acesta, e un lucru bun, dar este rau sa fii “disperat”, sa faci  din asta un scop al vietii tale ! Trebuie sa spui ca Apostolul Pavel: “Ori daca traim, ori daca murim, ai Domnului sa fim“- daca va binevoi Dumnezeu sa ma vindece de o boala, sa Ma vindece, daca nu… sa-mi dea putere sa o duc pana la capat ! (sau de un necaz, si asa mai departe).

           Ori, omul vrea, numaidecat, sa traiasca raiul aici pe pamant. De aici vine aceasta disperare; din cauza aceasta a luat amploare acest fenomen.

           Dar hai sa cautam sa patrundem in continuare in viata si invatatura acestui… ma rog, … preot… Arsenie bOCA – si sa vedem si noi, iata !, daca se conformeaza cu invatarura si credinta de veacuri a Bisericii sau nu.  

          Din nefericire eu constat că acest… biet călugăraș, era posedat de diavolul mândriei încă de copil mic;  cei care dau mărturie despre dânsul se vede că nu au credință dreaptă, trăitoare – prin ceea ce susțin ei ca Îl favorizează pe Arsenie Boca, dar de fapt îl acuză. Aici se vede. 

           În cartea ,,Părintele Arsenie Boca, mărturia mea”, de preot Petru Vamvulescu la pagina 17 se spune următorul lucru: ,,De copil zicea Arsenie Boca, Eu sunt Zian. Veniți la mine! Și eu vă voi duce pe voi la Hristos! Așa-i vorbea Duhul Sfânt care era în el”, spune preotul Vamvulescu.

           La pagina 51 spune așa: ,,Odată, după sfânta Liturghie, la Biserica Boteanu din Piața Amzei, București, cineva l-a văzut pe părintele Arsenie Boca așa cum era îmbătrânit, cu câteva luni înainte de moarte. Și a plâns. Părintele s-a apropiat și i-a zis: Îți spun o taină pe care n-o pot spune oricui. Și sfinții mor. Și aceasta a spus-o despre sine”. Mai, multa smerenie mai avea!…

               La pagina 45 …, unui om ce plângea pentru că soția lui era bolnavă, i-a spus: ,,Gheorghe, vezi-ți de treabă. Nu mai plânge. Pentru boala soției tale vorbesc eu cu Dumnezeu!”. Ca sa vezi, domne’, Arsenie Boca tot avea, era sigur că pe loc rezolvă . Îi poruncea lui Dumnezeu și gata.” Nu mai plânge că n-are rost”. – trebuia sa spuna ca e rob lui Dumnezeu, ca se roaga sa faca ceva, si  daca va fi ingaduit  , si daca nu .. (ma rog!), roaga sa-i dea rabdare, nu, el sigur rezolva pe loc.

              Exact cum spunea și părintele Stăniloaie despre Arsenie Boca că avea o siguranță de sine, pe care spune Stăniloie că n-a avut-o niciodată. Bine că n-a avut-o. Decât așa siguranță, mai bine nu!

            Iar Doamna Lidia Ionescu Stăniloaie în memoriile sale spune că era bolnav de sine -nu primea sfat de la nimeni, de aceea părintele Stăniloaie nu a mai colaborat cu dânsul de la un moment dat.

            Într-o altă carte ,,Alte mărturii despre Arsenie Boca”, colecția Ortopraxia, Făgăraș 2008, editura Agaton. La pagina 124 spune așa: ,,Odată, când m-am dus la părintele Arsenie a zis. Mă, când mai zice cineva rău despre preoți să mă dai exemplu pe mine. Eu nu beau, nu fumez! ” si asa mai departe . Iată el se considera un exemplu, în timpul respectiv, de preot adevărat pentru toată lumea.

            La pagina 125 spune urmatorul lucru –  un ucenic din Ucea când a fost la mănăstire la Sâmbăta a spus că părintele Arsenie, înainte de a începe predica, s-a urcat pe o masă și a zis : (se vede ca-i placea o tara circul, si la oamenilor le plac enorm tupeisti acestia!) ,,Când Dumnezeu va judeca lumea eu am să fiu de-a dreapta lui și atunci, ori vă sunt de folos, ori vă sunt acuzator”. Ia uite domnule!- era sigur de mântuirea lui, avea o siguranță tipic sectară. El era sigur că la Judecată va fi de-a dreapta lui Dumnezeu, nu in alta parte… Ori Sfinții părinți săracii, pe patul de moarte, cu nevoință multă se rugau la Dumnezeu și plângeau și spuneau eu știu dacă judecățile lui Dumnezeu sunt ca ale mele. “Eu știu ce va face Dumnezeu cu mine? Mila lui să fie cu mine!”.

           El  era sigur că va fi de-a dreapta lui Dumnezeu.

            Iata, in carea “Parintele Arsenie bOCA Marturia Parintelui Pantelimon” (de la Ghighiu), editura Cristimpuri, 2011, pagina 70, se spune asa – “Sa stiti ca mai mult o sa va ajut dupa ce voi pleca la Domnul decat acum” ; asta-i spune si Maicii Pavelida de la Prislop [stareta], acelasi lucru, intr-o alta carte. Deci iata ca avea constiinta ca el, obligatoriu,va fi sfant.

           In cartea “Alte mărturii despre părintele A. Boca”, la pagina 89 spune urmatorul lucru :  Zicea parintele „Mă, mie mi-a dat Dumnezeu un dar pe care voi nu-l aveţi, eu sunt văzător sufleteşte; voi sunteţi văzători numai cu ochii, dar sufletul vostru e încărcat de toate relele” . Iata, iubiti credinciosi, ce parere avea acest om despre dansul … deci el se credea  practic vazator cu duhul.

            Unii o sa spuna, “Pai parintele atat de mult indemna pe crediciosi la rugaciune , la post, la cutare“; eu v-as recomanda… aparuse in urma cu cativa ani o carte de la Sfantul Munte  Athos cu vietile diferitilor cuviosi de acolo, printre care apare si o intamplare dn viata unui anume Daniel , un diacon de la Sfatul Munte  Athos , un diacon roman , caruia i s-a aratat diavolul in chipul sfintilor (diferitilor Sfinti), si mai ales in chipul ingerului pazitor; si acest diavol il scula noaptea sa-si faca pravila, si-l punea sa se roage ! Si-i facea impresia – acest diavol in chip de inger pazitor -, ca se roaga impreuna cu dansul ! Daca cititi cu atentie cartea, veti veea acolo cum a fost pus la incercare de parintele sau duhovnic si cum s-a dovedit pana la urma ca era diavol ! Asa ca nu va mirati, pentru ca diavoulul imbraca oarecare fatada duhovniceasca – ca sa poata pacali. Ori iata ca parintele arsenie boca , se vede si aici, din acest citat, clar , ca nu era un om smerit.

            în cartea ,,Lăsaţi-vă în grija lui Dumnezeu”, volum coordonat de Romeo Petrasciuc , editura Agaton, 2014- doamna Mărioara Steluţa Hlibiţchi (la pagina 68) face o marturie cutremuratoare, in care arata o mandrie iesita din comun. Spune  asa acolo, cica:„…Mă Rudi, azi trebuie să fac o slujbă specială, că îl scot pe mitropolitul Nicolae Bălan din iad, că îi ajung 25 de ani, cât o stat acolo, că l-o dezbrăcat de hainele preoţeşti pe parintele Iosif Trifa“.

            Mai frate!… Când am citit aceasta, am spus: bai, iata ca si Romania a avut un papă (in Ardeal) Arsenie Boca care dadea indulgente. Deci el…: “astazi, iata, chiar acum, in clipa asta il scot pe [IPS] Nicolae Balan din iad; puteam sa-l las mai mult, pe 25 de ani…, da’ am spus ca-i ajunge, gata, e destul cat o stat acolo, ma rog…, si ma milostivesc de el si il scot imediat “.

            Deci o mandrie…!!! Si vedeti ca marturiile vin din diferite parti, ca daca ar veni de la o persoan sau doua…. ci de la ucenici ai lui , iata, care afirma ca-s ucenici ai lui ; deci iata ca oamenii acestia se vede ca-n primul rand nu au o minte lucida – in primul rand-, din ceea ce marturisesc despre arsenie boca…! Vedeti dumneavoastra, deci … Si apoi vorbeste despre Iosif Trifa, cum vorbeste in continuare si de Ilarion Argatu, de care spune Arsenie bOCA ca “este printre putinii preoti de care se mai teme diavolul in ziua de astazi” http://www.romaniatv.net/dezvaluiri-tulburatoare-despre-arsenie-boca-si-minunile-de-la-inmormantarea-sa-cum-a-fost-iradiat-de_226524.html

            – iata, doi rataciti, se vede ce legatura avea si cat discernamant avea acest Arsenie bOCA, iata… Despre Iosif Trifa, cel care a tras pentru intaia oara semnalul de alarma aratand ratacirile lui a fost parintele Grigore Cristescu, profesor de catehetica la Facultatea din Sibiu (in vremea respectiva in perioada interbelica),  si care a aratat ratacirile lui. Da’ nimeni nu vrea sa-l asculte !; iar despre Ilarion Argatu primul care a tras semnalul de alarma a fost parintele Adrian Fageteanu- (acel mare martir al inchisorilor comuniste, care este inmormantat la manastire la Lainici); in ce fel arata ratacirile acestui Ilarion Argatu… ! Dar pentru  Boca, se vede ca dupa duhurile care-l stapaneau…, Trifa si Ilarion Argatu erau niste mari duhovnici.

            Intr-acest fel inteleg si legatura care se afla intre Oastea Domnului si curentul Arsenie bOCA, si ma rog.., cei ce sunt cu… ai lui Argatu si Arsie bOCA ; se vede din capu locului.

            Iata cat de “milostiv” era Arsenie bOCA si ce putere avea incat el scotea pe cine voia si cand voia el, putea sa scoata chiar din muntele iadului

            In cartea “Parintele Pantelimon Marturia mea”, tot la pagina 66, spune urmatorul lucru, ca parintele Arsenie bOCA “pacatele le spunea pe fata, de cele mai multe ori in public, dar tainele le spunea in pilde”. Din nefericire asa ceva nu este intalnit la niciun sfant al bisercii noastre : care ma rog descopereau in felul acesta pacatele oamneilor si-i faceau de ras in public  ? asta nu este in practia Bisericii noastre. In nci un caz !, si se vede din capul locului ca aici e un alt duh cae lucreaza .

            Ucenicii lui spun ca aiciea s vede ca era vazator cu duhul. Mai, sa mai analizam oleaca. Intreb eu urmatorul lucru: daca cineva a facut avort, sau s-a imbatat, sau a furat, sau a curvit. sau altele…, nu stie diavolul despre asta? Si spune acolo Sfantul Ioan Scararul, ca “diavolul slavei desarte pe cei inselati ii face prooroci si le da oarecare imbold ascetic”.

            Ai vazut ? deci diavolul la cei care sunt inselati vine si le spune – “bai, vezi ca asta…” cutare, cutare. Si El dupa aceea chipurile, prooroceste; si-n felul acesta il face pe acest inselat al lui…, il face prooroc in ochii multimii, ca sa creada.

            Si un exemoplu in acest sens este in Viata sfantului Nichita din Novgorod; care cititi cu atentie, vedeti acolo ca Sfantul Nichita din Novgorod s-o izolat intr-o pestera fara binecuvantarea staretului sau , iata!…, i s-o aratat acolo vrajmasul , l-o luat in primire…, dupa aceea i-a spus ca el  trebuie sa predice, ca de acuma diavolul se roaga in locul lui (diavolul ii spunea ca el e ingerul pazitor)…, si-n felul acesta, iata !, isi facuse mare faima, ma rog…, de predicator, de vazator cu duhul in fata lumii , ca… La un moment dat spune ca trimite chiar un mesaj domnitorului Isaslav al Kievului , si-i spune acestuia urmatorul lucru: astazi a fost ucis la Zavodsk pricipele Glerb din Novgorod, trimite pe fiul tau Ziatopol ca sa-i ia tronul – lucru care intr-adevar s-a si intamplat! Iata o proorocie sub influenta draceasca, care spune Viata sfantuilui Nichita ca s-a implinit! Dupa aceea stim cum s-a izbavit Sfantul de duhurile necurate, si-n cele din urma – prin ascultare fata de Dumnezeu si fata de indrumatorul sau duhovnicesc-, ajunge chiar Episcop de Novgorod si ajunge, iata, mai tarziu chiar – iata!,  sfant al Bisericii noastre.

            De acea, iata…, sa bagam de seama, sa vedem fratilor lucrarea, cand diavolul sau, sa spunem…, cand cineva pune ceva la cale  – are un plan, ma rog…- (cum se spune mereu [de la bOCA] ca “Romania va fi ocupata de rusi de unguri si de bulgari, impartita in trei intr-o noapte“). Ori stim foarte bine ca domnul General Chelaru, cand a inceput Euromaidanul  acolo [in Ucraina], a spus clar ca acesta este un plan al unui mare strateg britanic (este, cred ca, filmarea – nu stiu pe ce post de televiziune a fost dat, am vazut si eu atuncea cand a fost, nu mai tin minte postul de televiziune exact)… in care, spune, este un plan al unui mare strateg britanic (din anii 1940 si ceva, cam pe aicisa, facut acest plan).

            Ori, vrajmasul nu stia de acest plan?, si nu putea sa vie sa-i spuie lui bOCA “bai, vezi ca uite “… si asta si asta si asta. De aceea spun ca , atentie mare : nu tot ceea ce ni se pare ca-i proorocie, e proorocie! Sa fie clar!

          Mai dupa aceea gasim un alt tip de proorocie – ca sa vedem cum se poate insela prin proorocii false. O proorocie care circula in special in catolicism: un anume Maliahi (e vorba de un cardinal care traieste pe la anul 1000 si 100 cam dupa Hristos  – deci la vreo 50 de ani de la dezbinare , dupa ruptura catolicismnului de Biserica Mama, Biserica Orotodoxa) – si care este descoperita imediat dupa ce a murit papa Urban al VII-lea, la anul 1590. Si arata cum erau tot sirul de Papi pana la Urban al VII-lea.

            Asa numita proorocie (are dupa acea s-a demonstrat ca este o apocrifa, iata!, nici macar nu apartine acelui numit Maleahi) –  se pare ca a fost o fabricatie a Papei URban al Vii-lea ca sa fie ales el Papa! Pentru ca acolo scria fiecare Papa cum va fi, din ce tara va fi, cum ar spune… din ce neam, ca unul va fi plesuv, ca altul va fi chel, ca altul nu-stiu-cum, si asa mai departe…, in asa fel ca sa influenteze conclavul lor de alegere ca sa-l aleaga pe el. Si a reusit lucrul acesta . Dupa dansul in continuare, se vede ca nu se mai potriveste nimic…

            Cum chiar tot unii s-au luat… pentru ca si Internetul acesta este un pericol; au aparut tot felul de site-uri astazi care se numesc orotdoxe, si care se prefac ca sustin Ortodoxia, dar care amesteca de fapt si creeaza, asa…, un fel de invalmasala. De aceea va spun : nu va bazati ca luati ortodoxie de pe Internet sau de pe televizor; va trebuie mult discernamant , stiti dumneavoastra…, si unii sunt iubitori de senzational, si ca sa aiba audienta la site, unii poate castiga si un banut cu vizualizarile de acolo si aita baga si lucruri din acestea senzationale.

            Se spunea si de papa acesta Francisc, ma rog…, ca e profetul mincinos, ca inainte de a fi ales se spunea ca Papa asta trebuie sa fie un negru… Si iaca s-a dovedit ca nu este nimica adevarat.

            Toate acestea alimentate de aceasta falsa proorocie. Noi stim ca papa e eretic, dar vedem ca nu-i chiar asa cum spune asa zisa proorocie .

            De aceeea…, iata cum se poate fabrica o prooocie , ca sa poti sa impingi lumea intr-o anumita directie.

Cam asa-mi face impresia si propaganda pe televizor a lui Arsenie bOCA, care are interes si in politica. La ora actuala – ca sa vedeti ca se doreste-…, pentru ca a aparut aceasta propaganda cam cu jumatate de an inainte de Euromaidanul din Ucraina. Se doreste ca Romania sa se implice intr-un razboi impotriva Rusiei, sa fie acolo carne de tun , si atuncea se mediatizeaza : “sFANTUL aRDEALULUI a proorocit ca Rusia ne ocupa intr-o noapte. Deci, trebuie sa va pregatiti sa va luptati cu Rusia !”.

            Si atuncea baga venin si ura in romanii nostri impotriva Rusiei. Si in felul acesta s-ar putea ca sa  implineasca ei proorocia, stiti, asa cum a fost si cu alegerea papei Urban al VII-lea.

            Da’ nu-i proorocie, ci aici e o jonglerie, deci sa fim cu mare mare atentie in privinta aceasta;  in timp ce (cum spune si parintele acesta, Mihai Valica – de la Vatra Dornei), spune : “Proorocia este (si are dreptate, iata…) un avertisment, si ea este facuta ca sa nu se implineasca “. Deci noi nu credem in predestinatie- ca suntem predestinati spre ceva si nu ne putem opune-; nu credem lucrul acesta!.

            De aceea, iata, vedem ca ( daca toti politicienii nostri stiu de aceasta proorocie a lui Arsenie bOCA, si cred intr-insa) ar trebui sa nu mai provoace atuncea , ma rog…, pe Putin si Rusia cu fel de fel de declaratii ostile impotriva lor; ar trebui sa fie o tara mai moderati.  Dar, manipularea ce spune? Cum poate face din copiii romanilor carne de tun? Spune ca “Proorocia ii aceea care va face sa fiti ocupati de rusi – nu provocarea noastra…!”.Vedeti, aici e marea smecherie .

            De aceea , sa bagam de seama ca si baba Vanga o facut proorocii, si Nostradamus, si multi altii, si asta nu-i un criteriu de sfintenie.

            In primul rand, daca citim cu atentie “Sfarsitul omului” sau “Pelerinul roman” sau alte carti cu proorocii referitoare la Romania, vom vedea ca nimeni in afara de Arsenie bCOA nu face o astfel de proorocie. Adica nu prea e in concordanta cu Sfintii Parinti.. Dar.. Ma rog, mai mult de atat nu pot sa spun in privinta aceasta, dar atentie mare, ca proorocia nu este sub nici o forma un criteriu de sfintenie, si ea poate fi facuta in diferite feluri.

            Apoi, dupa aceea, in [cartea] “Obiectivul Bratu“, Cluj, 2009, la pagina 126, se spune urmatorul lucru: “in anul 1947 Arsenie Boca a vizitat-o pe mama lui Ion Antonescu si ii recomanda ca duhovnic pe Gala Galaction” – despre care masonii de astazi se lauda public ca era de-al lor.

            Ne intrebam si noi: daca Arsenie bOCA era vazator cu duhul, cum de recomanda mamei lui Antonescu, ca duhovnic, un mason ? [pictat si la Draganescu, intr-un sobor cu inselatul francisc de asissi, lucru cu care i s-a laudat Parintelui Nicolae Streza].

            Vedeti dumneavoastra? Spui dupa aceea ca arsenie boca a avut o simpatie pentru Corneliuu Zelea Codreanu – caruia i-a si daruit o cruce, acestuia. Intelegem de ce  (din declaratile lui Arsenie bOCA date la Securitate)… intelegem de ce Institutul Elei Wiesel si-a data acordul pentru canonizarea lui Arsenie boca: pentru ca aceasta canonizare (fereasca Dumnezeu sa se-ntample !) ar putea bloca canonizarea unor sfinti ca Ilie Lacatusu, Valeriu Gafencu, eu stiu … Mircea Viulcanescu, Ioan Iaolide sau altii. Pentru ca…, cum ar putea sa fie in Calendar, iata…, Arsenie bOCA alaturi de niste “teroristi” – pentru ca asa spune in “Obiectivul Bratu” la pagina 71-72, arsenie boca numea pe legionari “teroristi neinvestiti cu respoonsablitate publica, o miscare fara viitor. Asupra lor atarna pacate grele “- spunea el.

            Pai, frate draga, asupra Sfantului Ilie Lacatusu, Valeriu Gafencu, Iustin Parvu , Adrian Fageteau, Dumitru Staniloae , George Manu, Sergiu Celibidache, Mircea Vulcanescu, Ioan Ianolide si altii – asupra acestora “atarna pacate grele” ?!!!! Si spunea ca n-au viitor? Pai viitorul acestei tari sunt, daca ne uitam cu atentie, martirii pe care i-a dat, si sfintii (iata!) – astia sunt adevaratul viitor, nu un viitor pamantesc ; asta-i adevarata implinire a omului, Imparatia Lui Dumnezeu.

            Este adevarat ca au avut in randul lor si ticalosi, fara discutie – si cei mai multi dintre dansii infiltrati dupa uciderea lui COrneliu Codreanu; si asta datorita fapului ca Horia Sima  (care urma la conducere) nu s-a ridicat la nivelul lui Corneliu Codreanu. El a fost mai degraba un politician cu caracter slab, neresponsabil nici macar pentru faptele lui (stim prea bine ca-i face un copil din flori unui camarad de-al lui, in Germania, si nu si-a asumat pentru asta responsabilitatea, vedeti dumneavoastra…); asa ca in momentul asta, odata cu Horia Sima, incep sa apara in Miscare si niste elemente, spunem, infiltrate –  Turcanu, ca Traian Boieru si altii, care dupa acea au devenit unii colaboratori, iata…, altii au devenit (e vorba de Traian Boieru ) ucigasii lui Iorga si Virgil Magearu, au savarsit fapte oribile. Altii au trecut chiar la Secte !

            Eu cred ca problema trebuie luata aici nitel individual; adica trebuie vazut ce infractiuni sau imoralitati au facut Valeriu Gafencu sau Ilie Lacatusu sau Iustin Parvu: nu poti baga pe toti intr-o oala cu Turcanu si cu Traian Boieru  si cu ceilalti- asta este o viziune mioapa, si tendentioasa, iata , din partea si a lui Arsenie bOCA. De aceea nu-i putem numi pe toti sfinti, dar nici nu putem sa-i numim pe toti ca sunt, iata…, ticalosi. Pentru ca aceasta este o mare, mare greseala.

            La pagina 72 [in “Obiectivul Bratu”] spune urmatorul lucru : “au asasinat pe Iorga si pe Madgearu” (spune Arsenie bOCA in declaratia  lui). Pai mai frate!, daca era vazator cu duhul, cum de nu a vazut ca acestia au fost asasinati de catre echipa lui Traian Boieru  – acest infiltrat – care era agent al NKVD-ului, infiltrat in miscarea legionara?!!! Spune aceasta si profesorul Ion Cosa , spun si profesorul si istoricul Gheorghe Buzatu , care a studiat in arhivelve Kremlinului , dupa 1990, si l-agasit pe acest Traian Boieru  ca agent al NKVD-ului. Inclusiv nevasta lui Iorga – in declaratia de dupa moartea sotului ei-, spune clar ca nu era convisa (sub nicio forma) de faptul ca legionarii sunt vinovati de moartea Profesorului Nicolae Iorga; pentru ca ceea ce a aratat autopsia, acolo, a aratat ca n trupul lui Niclae Ioga au fost gasite gloante de calibrul 11 care erau folosite doar de NKVD (in vremea respectiva) in misiunile externe .Deci indici existau d eatunci clar. Ori Arsenie boca n-a vazut aceasta cu “duhul” – vedeti, cat era de miop? se vede ca “duhul” nu prea-i arata adevarul lui.

            Apoi dupa aceea vedem in viata lui Arsenie bOCA si-n mentalitatea lui o cunfuzie pe care-o facea, o confuzie intre ortodoxie si catolcism. Aici in Cartea “Obiectivul Bratu” pagina 15 spune ca Nichifor Crainic a tradus pentru Arsenie bOCA cartea “Exercitiile” lui Ignatiu de Loyola. Deci iata ca se vede ca a studiat teologie catolica !!! – se vede cata teologie ortodoxa stia…, incat ajunge sa spuna (cum spune preotul Nicolae Streza in carte “Marturii despre Arsenie bOCA“, pagina 259) ca Arsenie bOCA considera ca ortodocsii si greco-catolicii sunt la fel!!!. Mai frate draga…, pai acelasi lucru este sa spui crezul cu Filoqve sau fara Filoqve ? Acelasi lucru ca sa fie Papa capul BIsericii sau sa fie Hristos? E acelasi lucru?!!!

            Deci de aceea el in 1948 nu intelegea de ce nu se-mpaca mai repede ortodocsii cu greco-catolicii; de ce se cearta intre dansii  – pentru ca, normal…: dupa mentalitatea lui el gandea “bai, astia-s la fel, de ce se cearta? ca nu prea pricep de ce

            Spune la pagina 99 , tot in aceasta carte, ca ii primea pe greco-catolici la spovedit si impartasit, cu binecuvantarea Mitropolitului Nicolae Balan…! Fara a trece la ortodoxie in vreun fel (botez sau… macar mirungere).

            Vedeti? Eu stiu daca Mitroplitul Nicolae Balan ii dadea binecuvantare pentru asta? asta, ma rog!, spun ucenicii lui, da’ ramane mai de verificat daca era sau nu era adevarat luctul acesta .

            In cartea “Marturii din Tara Fagarasului“, editura Agaton 2014, la pagina 103 zice asa:  “Se vorbeste de unirea Bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate.” si spune Arsenie bOCA “La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunta la confesionalitate…”. Sau, cum spune in Cararea Imparatiei, la pagina 123 “cei care renunta la cearta confesionala“. Adica ce vrea sa ne spuna aici?!,  pentru ca-n alta parte spune ca si Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt cele doua strane ale aceleiasi biserici …Oare Ortodoxia este jumatate din Trupul Lui Hristos? Nu-i Soborniceasca, Biserica ?!!! Trebuie sa renunte la dogme, adica la confesionalitate, ca sa ajunga intreaga? Mai fratilor, asta e rataciere cumplita.

            Vedeti, eu cred ca Arsenie bOCA cand vorbea impotriva ecumenismului, nu se referea si la catolicism. Vedeti, “renuntarea la confesionalitate”, adica la dogme (cum [se] spune, “minimul dogmatic, si ceea ce ne uneste sa luam”).. .asta vor si ecumenistii! Vedeti interesul politic in promovarea lui?

            Apoi, in spijinul acestor afirmatii vedem ca vine si pictura de la biserica Draganescu , unde gasim pictati ca sfinti pe Ulfila (care se stie clar ca era semi-arian), pe Francisc de Asisi; gasim aici, catedrala Sfanta Sofia infratita cu pseudo-biserica de la Vatican.. Apoi dupa aceea mai gasim si pe Mantuitorul Iisus Hristos pictat, ma rog…, la Cina Cea De Taina – cu apostolii parca ar fi fantome (adica pictura de aceasta ezoterica, ceeea ce este… interzisa de canoanele bisericii si de canoanele Sfintilor Parinti, si chiar osandita de acestea…).

            Apoi… dupa acea, vedem in cartea preotului Petru Vamvulescu “Parintele Arsenie bOCA Marturia mea“, 2012, pagina 56; Spunea urmatorul lucru ucenicul lui – ca sa verdeti cat de mult cred ucenicii lui intr-insul, mai mult ca in Hristos-: “Ca un inainte vazator, parintele si-a ingaduit” (deci nu Biserica i-a ingaduit, deci el si-a ingaduit, cu de la sine putere) “sa il picteze in lucrarile sale pe sFANTUL (asa-zis “sfantul”) Francisc de Asissi, despre care stia ca desi a fost catolic, a avut viat sfanta si un mare rol in intarirea credintei la vreme de ispita“. Insa – in continuare spune preot Petru Vamvulescu, “insa barfitorii afoni n-au intarziat sa-l acuze, desi parintele a picat dupa indemnul de sus, neauzit de cei mai multi dintre noi“… Hm…! Oare si pe Sfantul Ignatie Briancianinov il numeste, iata. Petru Vamvulescu “barfitor afon“?!!!… Ca si Sfantul Ignatie spunea ca Franicsc de Asissi este un ratacit…

            Mai fratilor, ca sa fie canonizat acest Arsenie bOCA trebuie sa scoatem din Calendar pe Sfantul Ignatie Briancianinov, pe Sfantul Iustin Popovici, pe Sfantul Ioan Iacob Hozevitul – romanul , pe Cuviosul Paisie Aghioritul … si cam pe toti sfintii secolului XX canonizati pana acuma de Biserica Ortodoxa , ca ei spuneau cu totul altceva despre catolicism si despre asa-numitii “sfinti” ai catoliclor de dupa dezbinarea de la 1054. Asa ca… spun unii, chiar, ca “parinte, fenomenul acsta de la Prislop intoarce lumea la credinta”; intreb eu, la care credinta, frate? Credinta in Arsenie bOCA, nu cea-n a Bisericii ! Deci se vede dupa cum se exprima: ei cred cu tarie ca ceea ce a spus Arsenie bOCA esfe adevarat. Ei ced ca, intr-adevar, Biserica Ortodoxa si cea catolica sunt cele doua strane ale aceleeiasi biserici; ei cred (ucenicii lui) ca Francisc este sfant – ca asa a spus bOCA, nu…?!!

            Se vede ca acesti preoti si acesti crestini nu se spovedesc cum trebuieste. Am gasit in cartea parintelui Nicolae Streza ca atunci cand a fost instalat el la Catedrala din Targu Mures a participat acolo la slujba si preotul greco-catolic, si… ma rog, si pastorul luteran… – si chiar a tinut un cuvant de invatatura in biserica… Ma intreb si eu ce i-o fi spus duhovnicul lui, Arsenie bOCA- ca spune ca era ucenicul lui – , l-o felicitat pentru asta? NU stiu, intreb lucrul acesta. Dr se vede ca au ramas cu aceast ,entalitate pana la sfatsitul vietii lor. E o mentalitate ratacita si filo-catolica.

            De aceea, s-o mai lase balta cu cei care spun ca la Prislop se intoarce lumea la Hristos – nu e adevarat! Nu e adevarat! Uitati-va din ceea ce scriu ucenicii… NU! Ei L-au inlocuit pe Hristos cu arsenie boca. Pe ei nu-i intereseaza de credinta ce tine de Biserica, de adevar, ci de Arsenie bOCA si de minunile lui, atata-i inreseaza. Cine nu marturiseste precum dansii ca Arsenie bOCA este sfant, este eretic, barfitor, afon, etcetera; dar cine marturisste ca boca este sfant, ppoate calca in picioare invatatura Bisericii ca acela se mantuieste (asa cred ei).

            Ma uitam recent cum la o emisiune, tot asa de promovare a lui Arsenie bOCA, ca apar tot felul de figuri dubioase pe acolo, care-l promoveaza: un actor homosexual; acuma am vazut pe o penticostala din aceasta, gabi lunca , care era foarte impresionata , ma rog.., de viata si faptele – cum spunea ea – “fratelui Arsenie bOCA” ). Pai, mai, pentricostalii mai degraba ar cinsti-o pe Maica Domnului, si nu ar mai spune ca este o femeie care a avut copii; e mai important sa se roage Maicii Domnului, si sa creada drept intr-insa, decat… ma rog, sa-l laude pe Arsenie bOCA. Dar se vede ca Arsenie bOCA e mai aproape de dansii decat Maica Domnului.

            Si mai grav este faptul ca Arsenie bOCA a fost atentionat de ereziile pictate la Draganescu de un ierarh de la Patriarhie , care i-a poruncit sa sterga imaginile neortodoxe pictate de dansul, si ca parintele Arsenie bOCA i-a spus sa stearga el ceea ce nu-i convine, pentru ca (spune Arsenie bOCA) “N-am pictat nimic decat cu porunca de sus, pentru catehizarea poporului ce zace-n intuneic” (spune in carte la pagina 36, in cartea aceluiasi preot Petru Vmvulescu). Mai fratilor, deci se vede clar de aici ca Arsenie bOCA era bolnav de sine si ca era ratacit.

            Pot spune ca bine a facut acel ierarh ca nu a sters acele marturii, acele picturi, pentru ca au ramas ca o marturie clara a ratacirilor Arsenie bOCA (in aceasta propaganda care se face), si iata ca ar fi bine daca astazi s-ar intelege ceea ce a spus si Parintele Arseie Papacioc. Pentru ca si aceasta propaganda a fost intretinuta, precum am spus, de iresponsabilitatea unor clerici (fie ierarhi, fie preoti) care-au dat binecuvantare pe aceste carti ale lui Arsenie bOCA, sau care unii iata ca, ma rog…, astazi le vand pe la manastiri (pentru ca v-am spus ca nu-i intereseaz decat doar comisionul, nu se uita prin ele ca raspandesc erezie, si nu-s constienti de faptul ca se incarca cu pacate straine ratacind poporul cu acele carti.)

            Mi-aduc aminete ca-n primele secole crestine, cand au aparut cartile lui Arie sau alti eretici , cum ierarhii le strangeau toate practic, si le ardeau ca nu cumva cineva din popor sa le citesasca si sa se rataceasca ; Acuma-s pline pangarele , cum v-am spus, de carti eretice. NU NE PASA, constuim, varuim, facem case de azil batrani, filantropie pentru trupuri; dar pentru suflete, fratilor, nu trebuie sa facem? prima grija trevbuie sa fie pentru suflet, nu cea pentru trup.

            De aceea , iata, asta arata  cat era de increzator acest Arsenie bOCA in sine, incat nu facea ascultare de nimeni – se vede din capul locului – , in vedeniile sale, pentru ca nu primea sfat de la nimeni.

            Inca o intrebare se naste de aici: cine era duhovnicul lui Arsenie bOCA, ca nimeni (nici macar el) nu mentioneaza nimic nicaieri, nici intr-una dintre scrieri. Cu cine se consulta el in privinta vedeniilor pe care le avea, in privinta invataturilor sale, a practicilor sale?… Pai, cred si eu…!, daca se considera sfant, se considera ca este un exemplu pentru ceilalti preoti …, n-avea nevoie de spovedanie.

            Multi ucenici povestesc ca si-a cunoscut sfarsitul, ma rog…, dar nimeni nu zice ca s-a spovedit inainte de moarte! Poate acel preot, de acum 26 de ani, poate mai traieste, si putem sa-l intrebam si noi pe dansul si sa ne dea niste lamuriri in privinta aceasta.

            Ori el se sfatuia doar cu … calugarul acela care spune cind a fost la Athos , l-a luat Maica Domnului de mana si l-o dus pe creasta unui munte si acolo , ma rog.., s-o intalnit cu.. l-o predat unui calugar care iata a trait acuma 200 de ani in urma (iata) – ca aceasta l-o initiat pe  Arsenie bOCA si i-o dat darul inainte-vederii (spune aceasta in Marturii din tara fagarasului , pag. 15) – doar cu ala se sfatuia Arsenie bOCA, dar restul, se vede ca de aici cu nimeni.

            Deci iata , se vede din capul locului de aici … nu se stie daca ala, … sau sigur se vede din semnele care au ramas in urma, se vede ca de fapt acela nu era…. nici Maica Domnului aceea, acela nu era nici (cum spun ei) Sfantul Serafim de Sarov.

            Era, credca, necuratul – sigur suta la suta!

            Dupa aceea se spune ca cica pictura a fost facuta dupa descoperire de sus – pai te uiti la aceasta pictura si te ia groaza . Cand L-a pictat pe Hristos ca arhiereu , sau cand a pictat icoana Invierii … cand o picat pe acestia, s-o picta pe sine. Pe el insusi s-a pictat – te uiti ca seamana cu el! – si nasul si ochii si gura si parul , toate sunt dupa chipul lui, L-o pictat pe Hristos dupa chipul lui Arsenie bOCA. Vedeti, cand l-o pictat pe Sfantul Ioan Botezatorul pot sa spun ca e cel mai reusit autopoportret, cum arata el in tinerete, cand l-o picat pe Sfantul Paisie Velicicovschi , de la Neamt, iata.., in medalion , si este porteretu lui cum arata la batranete . Pai mai frate, mai, pai nu-ti pui intrebarea clar, nu-ti pui intrebarea . Dupa aceea, cand vedem fata Mantuitorului,  pai domne’, pai cum adica, m-am vazut pe mine – pe el insusi se vedea. Asa arata ca era din capul locului bolnav de sine.

            Mai spune preotul Petru Vamvulescu la pagina 45 in cartea lui, spune: “Calugarul rastignit pictat la Draganescu la intrare in stanga, catre care striga potrivnicii Rabzi ca un prost, este insusi parintele Arsenie bOCA”…!!! Iaca frate cat de smertit era omul acesta . Spunea…

            Si mai apare o alta problema, aceasta intrebare legat de acest Arsenie bOCA. Spunea parinte Antim de la Bistrta -imi spunea mie asta vara cand am facut filmarea respectiva -, despre un parinte care-o gasit la Sambata cateva sute de carti de magie despre care spuea parintele Teofil Păraianu ca apartineau lui Arsenie bOCA . Ei, eu am gasit prin carti, din ceea ce spune Arsenie bOCA , din declaratiile lui se vede, ca parintele cam are dreptate.

            Chiar daca poate unii ucenici le-or fi dosit de acolo de la Sambata (cartile respective) dar iata ce spube in cartea Parintele Arsenie bOCA in atentia politiei politice din Romania, tiparite la Galati in anul 2009, pagina 91 , spune asa – in declaratiile lui – Mai mult chiar, ma preocupa, studiind mistica comparata a diferitelor religii superioare, ca sa vad prin proprie experienta, cat se intinde sfera vointei in domeniul vietii sufletesti si biologice. Intreb si eu, cum a experimentat el acest preot iata, cum am spus ,mistica religiilor superioare, ca sa vada (cum spune)  diferenta aceata intre biologic si sufletesc- cum o facut el lucrul acesta.

            Pai s-a cam ocupat cu necuratul. Asta se vede , iata, din capul locului, cum v-am mai spus .

            în cartea Lâsaţi~vă în grija lui Dumnezeu,tiparita iata de Romeo Petrasciuc, la paginile 137 si 138 gasim o marturie cutremuratoare, si mai evidenta in acest sens.  Doamna Dorina Constanţa Arnioni povesteşte cum l-a cunoscut pe Arsenie bOCA  în anul 1974, cand era eleva in clasa a VIII-a.

            Si spune ca l-a vazut pe dansul de la distanta, spune era insotit de zamfira, spune ca s-a apropiat de ea – Zamfira a plecat , si-o ramas ea cu Arsenie bOCA. Si Arsenie bOCA i-o spus : „Te cheamă cu A cu D cu C” – pai parca era ghicitoare, bai, tiganca,-n ghioc. Prentru ca ea se temea ca nu cumva sa fie vreun hot sa-i ieie bani , atunce-ai spune cica „Ai în buzunarul drept 100 lei“. I-o aratat o casa, zice, cand o sa fi mare casa asta o sa fie a ta. Intreb si eu, ce-i, unde ati vazut in invataturile Sfintilor Parinti ca faceau astfel de exhibiitii, domne’; para era, exact un vrajitor, o tiganca, o ghicitoare, nu pot spune.

            Si spune asa, ca dupa acea a început să-i vorbească despre Dumnezeu, despre Rai, si dintr-o data , spune ea,  mi-a spus: «Acum nu mă atinge. Aşteaptă puţin.» S-a lăsat uşor pe spate, a dobândit o paloare ca de mort, a tremurat puţin şi am crezut că a leşinat. Vibraţia respectivă m-a dus cu gândul la faptul că sunt bolnavi pe care trebuie să-i zgâlţâi ca să-şi revină. A stat aşa o vreme, nemişcat, tremurând, după care a surâs (ca epilepticii) dintr-odată şi a zis: «Nu e cazul. Am avut puţină treabă.»” Adica a fost plecat, unde – spune-n continuare

            Vibraţia respectivă  a fost dorinta maicutei Zamfira care trecuse dincolo de limita asteparii si probabil se-ngrijora de parinele ca intarzie sa ajuga . Sunt absolut convinasa ca parintele stapanea tehnica teleportarii. Aoloeu!!!, ce treaba are asta cu ortodoxia  

               Când a ajuns la Zamfira, maica a zis: ,,Dorinuța, unde l-ai dus pe părintele?, că tot așteptă alălalt. Aici și de la o vreme se duse spre voi”. Care alălalt? Nu spune nimic. Se duse spre voi. L-o biruit pe arseie boca ca n-o venit mai repede.

            Bai fratilor bai, de aici se vede clar indacire, imi pare rau. Indracire.

            Dupa aceea spune ca i-o zis si persoane care-o sa intre in viata ei, si asa mai departe.

            Vedeti dumneavoastra, În postul Sfinților Apostoli, în 2014 eram la rând la spovedit la mănăstire la Sfântul Ioan. Dintr-o dată îl văd pe Înaltpreasfințitul Pimen prin curte și-l întreb: ,,Înaltpreasfina voastra e, ce părere aveți despre fenomenul acesta cu Arsenie Boca? taota lumea merge colossa “ Înaltul spune: ,,Măi, îți spun, dar știi să taci? “. I-am spus că-mi pare rău, dar eu nu pot să tac. Mai ales dacă este vorba despre o rătăcire, de ce să tac? intreb.  Acuma, daca o sa auda Inaltpreasfintitul asta, eu i-am spus de la inceput ca n-o sa tac, imi pare rau ca nu m-am tinut de cuvant, dar sa nu creada ca am facut-o cu rautate;  am facut-o sper ca sa fie folos credintciosilor.

            I-am spus: Nu cumva, Înaltpreafințite se cam ocupa cu vrăjitoria? Eu cam așa am văzut prin cărți. Înaltul îmi spune: ,,Măi, văd că știi”. Imi spune: ,,Uită-te la el, uite ce ochi vicleni are în fotografiile lui”.

            In cartea ,,Alte mărturii despre părintele Arsenie bOCA, pag. 88: „Dar când voi muri, de acolo de sus o să am răgaz şi o să vă văd pe toţi şi o să vă ajut”. (Mari a Şandru). Găsim în Pateric cuvioşi care după o viaţă de nevoinţă cereau pe patul de moarte timp de pocăinţă, iar A. Boca era sigur de mântuirea lui.

            In primăvara lui 2014, Î.P.S. Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, mi-a relatat că, pe când era călugăr la mănăstirea Neamţ, un alt călugăr, elev la Seminarul monahal de la mănăstirea Neamţ, cu metanie din mănăstirea Govora – Vâlcea, aducea mereu cărţi de hipnoza.

 

          pag. 116. Zicea: „Tu, dacă sunteţi doi sau trei inşi undeva, să povestiţi despre mine, că eu sunt lângă voi şi eu vă ascult şi vă ajut”. Mântuitorul spune în Sfânta Evanghelie: „Unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Meu sunt şi Eu de faţă”. La pag. 121, spunea pr. Arsenie: „Când vorbiţi de mine eu sunt între voi” (Chiş Aurelia). Cumplită smerenie mai avea. Pag. 125: înainte de a începe o predică s-a urcat pe o masă şi a zis: „Când va judeca Dumnezeu lumea eu am să fiu la dreapta Lui (siguranţă sectară, sau poate credea că a luat locul lui Hristos ca ereticul Francisc de Assisi) şi atunci ori vă sunt de folos, ori vă sunt acuzator”. în cartea Mărturii din Ţara Făgăraşului, pag. 12: „Ne spunea părintele că ne ştie toate păcatele noastre şi ale neamului nostru, că a vorbit cu sfinţii pe care îi pictează” (pr. Todor Nichifor – Sibiu). Pag. 50… „Zicea părintele: Mă, io văd prin voi până la al treilea neam” (Ierod. Ieronim Coldea). Pag. 117: „Eu ştiu unde mă duc, eu am mai fost acolo” în cartea Noi mărturii despre pr. Arsenie Boca, pag. 65: „Dacă plec, vă ajut mai mult.” Pag. 118: „Mi-a spus că de sus ne va ajuta mai mult decât de jos şi să4 chemăm aşa: «Preot monah Arsenie, trimite- mi duhul tău paznic şi dă-mi sănătate şi linişte. Depărtează de la casa mea necazurile şi suferinţele, că ai Duh Sfânt.»” (Chiş Aurelia – Boiu, Mureş). Urmează să auzim că şi-a făcut singur acatistul când era în viaţă.

          Atenţie: când ne rugăm unui Sfânt autentic, intrăm în contact cu Cerul; când ne rugăm unui înşelat – intrăm în contact cu iadul.

          In filmul de pe internet intitulat Conferinţa Preotului Profesor Simion Todoran despre părintele Arsenie Boca, 02.05.2014, la minutul 41, acesta spune că, de Rusalii, a slujit în Catedrala din Alba Iulia. Printre creştini era şi A. Boca, care dintr-odată a dispărut. A treia zi a plecat la Sinaia, unde Boca i-a confirmat că a fost la Alba şi zicea Boca despre sine: „Am avut o stare de levitaţie şi m-am înălţat atât de la pământ…” în continuare, pr. Todoran spune că Boca zbura, iar, la minutul 1.01.40, „A. Boca mi-a zis: «Acolo unde mă duc vă ajut mai mult.»”întreb: Oare acest preot aude ce vorbeşte? Când vorbeşte oare şi gândeşte?

          Recent, Ierom. Ghelasie Ţepeş de la Sighişoara, întrebat de o reporteră TV când va fi canonizat A. Boca, a răspuns: „Mi-a spus pr. Arsenie: «Atunci când voi porunci eu (Arsenie) din Cer, voi fi canonizat»*’ Dacă ar analiza spusele pr. Boca, ar vedea că nu-s în duh ortodox. Biserica învaţă că doar Dumnezeu porunceşte din Cer, iar sfinţii transmit poruncile lui Dumnezeu şi se roagă pentru noi. Nu am găsit în vieţile sfinţilor niciun sfânt care să se fi lăudat atât cât a făcut-o acest fost preot. Cine este smerit nu se socoteşte nici înţelept, nici ales, nici iniţiat, nici mântuit. Smeritul primeşte şi ascultă întreg cuvântul dreptei credinţe, fară a se situa în afara sobornicităţii. El nu răstălmăceşte Scriptura şi hotărârile Sinoadelor ecumenice într-o altă înţelegere decât cea pe care a hotărât-o Biserica.

          Doamna Lidia Ionescu Stăniloaie lămureşte în cartea Lumina faptei din lumina cuvântului, în ultimul capitol, motivul despărţirii pr. Stăniloaie de Arsenie Boca, spunând că Boca era plin de sine şi nu primea sfat de la nimeni când greşea. în sprijinul afirmaţiilor doamnei Lidia, vine un gest al pr. Stăniloaie care ne dă de gândit. în prefaţa voi. 2. al Filocaliei> ediţia 1947, pr. Stăniloaie laudă ajutorul primit la tipărirea acestui volum de la A. Boca. După 1990, pr. Stăniloaie şi-a dat acordul pentru retipărirea primelor 4 volume ale Filocaliei, lipsind în prefaţa volumului 2 cuvântul de laudă pentru A. Boca.

          O altă caracteristică a pr. Boca o reprezintă inovaţiile, spectacolul şi folosirea unor practici oculte din dorinţa de a ieşi în evidenţă, speculând dorinţa de senzaţional şi lipsa de discernământ a adepţilor.

          Intr-o convorbire audio înregistratăla mănăstirea Sihăstria, Neamţ, avută între părinţii Arsenie Papacioc şi Ioanichie Bălan, găsită pe internet sub denumirea Despre rătăcirile părintelui Arsenie Boca, aflăm de la pr. Papacioc (nu cred că poate fi bănuit de invidie sau bârfa) că A. Boca credea în metempsihoză. Deşi i s~a cerut de grupul de părinţi de la mănăstirea Antim să vină în mănăstire, s-a izolat fără a ţine legătura măcar cu un duhovnic.

          Pr. Ioanichie Bălan confirmă cele spuse de pr. Papacioc, adăugând: „Bine că Ta strâns Dumnezeu pe Boca înainte de 1989, că, în libertatea aceasta, cine ştie ce mai făcea”. Observăm că pr. Ioanichie Bălan nu aminteşte de A. Boca în lucrarea sa Patericul Românesc nimic. Autenticitatea acestei înregistrări este confirmată de pr. Antim Gâdeoi, actualmente vieţuitor la mănăstirea Bistriţa, Neamţ. După această vizită a pr. Papacioc la Sihăstria, inclusiv părintele Cleopa Ilie şi-a schimbat opinia despre Boca, spunând: „Cum pot adeveri ucenicii săi, A. Boca nu era în duh ortodox..”.

          In primăvara lui 2014, Î.P.S. Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor, mi-a relatat că, pe când era călugăr la mănăstirea Neamţ, un alt călugăr, elev la Seminarul monahal de la mănăstirea Neamţ, cu metanie din mănăstirea Govora – Vâlcea, aducea mereu cărţi de hipnoză de la pr. Arsenie Boca la mănăstirea Vladimireşti, la maica Veronica, stareţa. Recent am discutat şi la mănăstirea Petru Vodă cu câţiva părinţi şi o maică despre cum s~a întâmplat că pr. Iustin Pârvu are o declaraţie laudativă la adresa lui A. Boca. Concluzia a fost că s-au folosit cu viclenie de buna lui credinţă. Se observă că, în cele vreo două cărţi în care apare declaraţia pr. Iustin, nu apar informaţii despre rătăcirile lui Boca. Pr. Iustin nu le ştia pe toate, că nu era Dumnezeu şi fanii lui Boca nu i-au spus că a pictat la Drăgănescu pe ereticii Ulfila şi Francisc de Assisi cu aureolă, s-a pictat pe sine în chipul Sf. Ioan Botezătorul, se teleporta etc. Că atunci răspunsul ar fi fost altul. Călugării din Mănăstirea Petru Vodă susţin că părintele Iustin şi-a dat seama spre sfârşitul vieţii că a fost folosit şi nu avea evlavie la Boca, dar nu a apucat să mai menţioneze şi în scris asta.

          In cartea Jurnal duhovnicesc, de Arhim. Paulin Leca, pag. 109-110, găsim mărturia lui P.S. Mladin: „Am venit odată cu el (A. Boca) aici, /a Sâmbăta. Pe când era încă neîmbrăcat în haina călugărească, se ocupa cu ghicitul în palmă. Femeile din satele vecine ziceau între ele: «Hai la popa vrăjitorul»”. Când Mitropolitul Bălan (Doamne, apără-ne de aşa ierarhi) a văzut că vine lumea să-l caute a zis: „Să-l facem preot, ca să folosească lumea care vine la el.” şi aşa l-a făcut preot, iar A. Boca se ocupa cu chiromanţia, dar şi cu alte ştiinţe oculte.
Tot aici, arhim. Paulin Leca spune că a primit o carte în două plicuri sigilate, unul în altul, să o ducă la pr. Pandoleon. în Govora Băi a fost oprit de miliţie, controlat, şi au scos din plicuri o carte de Rudolf Steiner în care se vorbea despre clarviziune, aură, etc.

          Părintele Adrian Făgeţeanul, pe care l-am cunoscut personal, spunea: „Arsenie Boca, după ce citise nişte cărţi şi practica ceva orientalisme, hipnoză, căpătase nişte puteri cu care se mai dădea în spectacol unora uneori, de genul că i se lipeau monede de palme”.

          In cartea Părintele Arsenie Boca în atenţia poliţiei politice din România, Galaţi, 2009, pag. 91, avem o declaraţie a lui A. Boca: „Mai mult chiar, mă preocupă, studiind mistică comparată a diferitelor religii superioare, ca să văz prin propria experienţă, cât se întinde sfera voinţei în domeniul vieţii sufleteşti şi biologice. Mă interesa să văz dacă e adevărat ce afirmă cărţile asupra actelor reflexe şi asupra instinctelor, ce anume sunt independente de voinţă şi controlul conştiinţei. Experienţa mea personală însă mi-a dovedit că acţiunea voinţei şi conştiinţei se poate întinde şi peste instincte şi actele reflexe după o oarecare variabilă… Mă ajutau la aceste adânciri şi studiile ce le făcea Mircea Eliade la
Calcutta, iar parte de studii le tipărea în Revista de filozofie din Bucureşti şi îmi parveneau pe această cale ” Cum a experimentat asta şi cu ce se ocupa? Răspunsul se afla în declaraţia lui. Hai să vedem şi mărturiile laudative ale ucenicilor pe această temă.

          în cartea Alte mărturii despre părintele Arsenie Boca, Făgăraş 2008, pag. 48: „O călugăriţă bătrână, în timp ce se spovedea la A. Boca, L-a văzut pe Mântuitorul în locul părintelui Boca” La pag. 49 găsim: „într-o seară, după slujbă, a început părintele şi a vorbit, de ai fi zis că s-a coborât Sf. Ilie. Când a zis cuvântul acesta: «Mă, eu nu vă spun de la mine ce vă spun, ci ceea ce mi se spune să vă spun», atunci l-am văzut în chipul Mântuitorului. Şi după aceea, când a vorbit aspru, am văzut chipul Sf. loan Botezătorul şi al Sf. Ilie. Trei ipostase în seara aceea… M~am cutremurat în final am rămas, aşa, rezemată de uşă. Părintele s-a întors spre noi şi a zis: «Mă, ai văzut duhovnicie?» Am zis: «Vai părinte, să vă ţină Dumnezeu cu sănătate.» Iar dânsul a zis: «Folosiţi-vă, mă, că de nu, vă prăpădiţi.»” Cuvintele lui A. Boca: „Mă, ai văzut duhovnicie” arată că hipnotiza şi se juca cu imaginaţia lor.

          La pag. 39, maica Tecla, mănăstirea Cârţişoara, spune: „Părintele mergea prin aer”. în cartea Lâsaţi~vă în grija lui Dumnezeu, Sibiu, 2014, pag. 131-155, doamna Dorina Constanţa Arnioni povesteşte cum l-a cunoscut, în 1974, pe A. Boca. I-a zis: „Te cheamă cu A cu D cu C”, apoi, pentru că se temea să nu fie un hoţ Boca, ii zice: „Ai în buzunarul drept 100 lei” (tipic ghicitoarelor; n-am întâlnit la niciun Sfânt aşa un mod de a atrage), apoi a început să-i vorbească despre Dumnezeu (întâi cu icoana, busuiocul şi crucea, ca ghicitoarele, apoi…) iar pentru că ea punea mereu întrebări îi zice (pag. 137): „«Nu mă mai întrerupe. Timpul meu e limitat.» De două ori mi-a spus asta. Şi aşa m-aştepta de mult. Şi dintr-odată mi-a spus: «Acum nu mă atinge. Aşteaptă puţin.» S-a lăsat uşor pe spate, a dobândit o paloare ca de mort, a tremurat puţin şi am crezut că a leşinat. Vibraţia respectivă m-a dus cu gândul la faptul că sunt bolnavi pe care trebuie să-i zgâlţâi ca să-şi revină. A stat aşa o vreme, nemişcat, tremurând, după care a surâs dintr-odată şi a zis: «Nu e cazul. Am avut puţină treabă.»”

                Când a ajuns la Zamfira, maica a zis: ,,Dorinuța, unde l-ai dus pe părintele?, că tot așteptă alălalt. Aici și de la o vreme se duse spre voi”. Care alălalt? Nu spune nimic. Se duse spre voi. L-ați? …(nu se înțelege)pe Arsenie Boca că n-a venit mai repede? [ … ] Aici se vede clar îndrăcire. Îmi pare rău [ … ] În postul Sfinților Apostoli, în 2014 eram la rând la spovedit la mănăstire la Sfântul Ioan. Dintr-o dată îl văd pe Înaltpreasfințitul Pimen prin curte și-l întreb: ,,Înaltpreasfințite, ce părere aveți despre fenomenul acesta cu Arsenie Boca? “ Înaltul spune: ,,Măi, îți spun, dar știi să taci? “. I-am spus că-mi pare rău, dar eu nu pot să tac. Mai ales dacă este vorba despre o rătăcire, de ce să tac? [ … ] I-am spus: Nu cumva, Înaltpreafințite se cam ocupa cu vrăjitoria? Eu cam așa am văzut prin cărți. Înaltul îmi spune: ,,Măi, văd că știi”. Imi spune: ,,Uită-te la el, uite ce ochi vicleni are în fotografiile lui”.

             Înaltpreasfințitul spune că atunci când era la Neamț călugăr era un călugăr în mănăstire care aducea mereu de la Arsenie Boca cărți de hipnoză. Asta e mărturia Înaltpreasfințitului Pimen. Se cam leagă cu ce spune părintele Antim de la Bistrița că a găsit la Sâmbăta călugărul acela. Cam așa e. Iată cum mărturia din diferite părți a persoanelor care nu se cunoșteau, plus din cărțile lui arată clar că avea astfel de practici. Cum spunea și părintele meu duhovnic că l-a cunoscut personal și a zis că este un mare psiholog. Părintele Teofil Părăian, am o filmare cu el într-o excursie și tot așa spunea că lumea îl lua că-I sfânt, dar avea psihologie într-însul, nu glumă și se vede după cum lucra. Avea o psihologie și o tehnică de a te îmbolmoji de cap. Asta o spune și părtintele Arsenie Papacioc. Și pe el a încercat să-l îmbolmojească, punem caseta care este pe internet, dar (părintele Arsenie spune) eram un băiat citit nu așa și a crezut că merge cum crede el. Multe mărturii arată felul cum lucra cu oamenii acest Arsenie Boca. Apoi, îmi spune părintele Antim când a fost cu filmarea aceea pe internet: ,,Băi, știi că în urmă cu șapte ani Arsenie Boca a fost dezgropat? Au găsit acolo în mormânt oase de mort, de culoarea pământului. Era mormântul plin cu apă. Au luat apă din mormânt, s-o pună în agheasmă s-o facă mai vindecătoare, făcătoare de minuni”. Am auzit această informație de la părintele Antim, dar am zis că mai trebuie probat.

             Merge astă toamnă prin septembrie, fiica mea la Cluj Napoca la examen la facultate. Este cazată o săptămână la manăstire la Florești și aici, știind că are examene, o maică de acolo îi spune: ,,Fă acatistul lui Arsenie Boca și uite, îți dau niște apă din mormântul lui Arsenie Boca”. De unde ai dumneata apă din mormânt?, a întrebat-o fata mea. E clar că a fost dezgropat. În luna noimebrie, înainte de începerea postului mă întâlnesc la mănăstire la Alexandru Vlahuță în Vaslui cu părintele Calistrat. El m-a criticat că nu i-a plăcut că m-am băgat în chestiunea aceasta și din discucții cu dânsul i-am spus: ,,Părinte, dar știi dumneata că Arsenie Boca a fost dezgropat?” Și el a zis: ,,Știu că a fost dezgropat. Și n-au găsit acolo, moaște sau oseminte de sfânt”. Dar bine bine părinte, dar de ce era mormântul plin cu apă? Și mi-a zis: ,,Era toamna și ploua și de asta era plin cu apă”.

          Încă o mărturie a unei domnișoare profesoară din Bârlad care îmi spune același lucru. A primit și ea de la o maică, de la Prislos apă din mormântul lui Arsenie Boca. Fiica mea a avut niște discuții contradictorii cu părintele Ciprian Negreanu de la Cluj care are pus și portretul lui Boca în biserică și al lui Argatu în altar și a spus: ,,Părinte Ciprian, știi că mormântul lui Arsenie Boca a fost dezgropat? Și știi că n-au găsit moaște de sfânt?’’. A zis că știe, dar are o evlavie personală față de el.

              Păi măi frate dragă și le spun tuturor călugărilor ucenicilor lui: ,,Supuneți-vă evlavia voastră personală testului învățăturii Bisericii”. Pentru că așa au apărut schisme și secte în Biserică de-a lungul timpului, impunându-și unii în Biserică pe ei, evlavia lor personală, împotriva învățăturii Bisericii. Îmi spunea părintele Antim, după aceea la telefon că și la Cașin părintele Serafim dădea apă din mormântul lui Arsenie Boca. Sunt multe mărturii care arată clar că acest Arsenie Boca a fost dezgropat. Întreb și eu de ce l-au dezgropat, dacă spun ucenicii că a lăsat testament să nu fie dezgropat până la a doua venire? Ce voiau? Să facă bani mai mulți? Apoi de ce mint oamenii? Apoi, să iei apă din mormânt de la oasele mortului și să pui în agheasmă [ … ] e caz de psihiatrie deja. Iar ce se întâmplă acolo seamană a escrocherie. Adică ai văzut în mormânt că nu sunt moaște de sfânt și totuși trageți doba în continuare cu Sfântul Ardealului. Spune Pravila bisericească, la Nicodim Sachelarie la pagina 40 despre Canonul 83 din Cartagina, care afirmă că bisericile și mănăstirile care se construiesc pe arătări drăcești să fie dărâmate.

            Întreb și eu pentru că și televiziunile la Sfântul Dumitru sau la Sfânta Parascheva numără banii, mă rog și găluștele care se fac atunci, dar aici la Prislop unde un pelerinaj aproaze zilnic vin 500 de oameni. Acolo fac propagandă, dar nu se vede nimic din ce se întâmplă acolo. Dar până la urmă o sărpe Dumnezeu, că s-a întâmplat ceva. Nu-i mare lucru ca într-o bună zi să vezi că pune Dumnezeu un foc ușor acolo. Toți banii aceia câștigați din escrocherie și construcțiile acelea făcute să se surpe și ar fi mai bine decât să se surpe sufletele oamenilor.

          De aceea vedem din toate aceste mărturii din diferite cărți și de la diferite persoane, unele avizate și credibile observăm că Arsenie Boca a urmat părerile lui și nu urma Bisericii. Aceste păreri ale lui erau întărite de așa zisele vedenii pe care le avea și acest așa zis dar al înaintevederii care erau de la draci. Știm foarte bine că minuni și vindecări se fac și la Fatima și la secta Bahai și s-au făcut și la Maglavit, se laudă și sectarii și peste tot. Astea nu sunt criterii de sfințenie. Nici faptul că a stat un an în închisoare nu este criteriu de sfințenie. Nu a avut smerenie și nu a avut dreaptă credință. De aceea la Prislop putem spune că se aprinde un foc, dar focul care este acolo nu este focul credinței, ci este focul iadului din nefericire. Și să ferească Dumnezeu să cuprindă întreaga Românie. Mai degrabă face Dumnezeu cumva să se stingă acest foc.

               Un lucru foarte frumos care mi-a plăcut mie într-o carte, mărturie a părintelui Pantelimon despre părintele Arsenie Boca, la pagina 77. Această mărturie mi-a plăcut, pentru că am văzut cum gura păcătosului adevăr grăiește și apoi am văzut cum mila lui Dumnezeu se arată către oamenii care sunt rătăciți. Spune așa: ,,La sfârșitul lui noiembrie, pe 28 noiembrie (ziua morții lui Arsenie Boca) se petrec lucruri ciudate și minunate la Prislop. Pe scoarța unor copaci apare semnul Crucii. Câteodată, o lumină albă-aurie te însoțește până la peștera Sfântului Ioan de la Prislop”. Sfântul Ioan de la Prislop este prăznuit pe 13 septembrie, nu pe 28 noiembrie. Mila lui Dumnezeu pentru rugăciunile Sfântului Ioan de la Prislop arată, pentru că atunci se adună multă lume și se face un mare pelerinaj. Fraților, nu la Boca, ci la Sfântul Ioan este sfințenia adevărată, dar orbii nu văd.

          Vedeți ce înseamnă lucrul acesta? Trece lumina pe lângă mormânt, spune ucenicul lui Arsenie Boca, și merge la peșteră. Spune că nu aici, acolo e sfințenia. Dar dacă ești orb sufletește, nu vezi. De aceea cred că multe din minunile și vindecările care se fac acolo sunt milostivirea și rugăciunile Sfântului Ioan de la Prislop pentru acei oameni naivi, creduli și care umblă după minuni, sau disperați. Ucenicii spun că de la Boca este.

          Nu umblați după minuni că n-o să întrebe Hristos la judecată câte icoane care plâng ați văzut. N-o să întrebe Hristos la judecată câte cruci pe copaci ați văzut. O să întrebe Hristos aceasta: ,,Ai ținut dreapta credință? Ai ținut poruncile? Te-ai împărtășit de tainele Bisericii lui Hristos?” Astea sunt pentru mântuire. Fraților, nu minunile. Poți să vezi minuni ca Iuda Iscarioteanul și să mergi în fundul iadului.

          De aceea, mai degrabă v-ați ruga acolo la Prislop la mormântul lui Arsenie Boca să-l ierte Dumnezeu de toate păcatele și de toate smintelile pe care le-a făcut în Biserică, pentru că iată multe sminteli a făcut și mă tem că acatistele și paraclisele pe care i le fac unii și așa zisele icoanele și câte și mai câte nebuni și unii mai au și curajul și cer canonizarea acestui biet suflet rătăcit înmulțumesc muncile în iad, mă tem. Pentru că vai și amar de omul acela, cum zice Scriptura care are slava mai mare decât îi sunt faptele. Iar către episcopi și preoți spun un singur lucru să nu încurajeze acest curent, care poate duce la un singur lucru, la apariția unei secte sau a unei schisme în Biserică. De aceea să băgăm de seamă în privința aceasta.

               Mai este o mentalitate pe care o auzim la unii călugări din aceștia mai fanatici, care spun că poporul trebuie să decidă pentru canonizare. Dacă e atât de multă lume acolo, trebuie numaidecât canonizat… Eu am să le spun un lucru, că șmecheria asta nu ține. Ei au îndoctrinat poporul cu aceste cărți care sunt, cu fel de fel de povești și baliverne ale lor, acum și cu ajutorul televizorului. I-au manipulat și după ce i-au manipulat și i-au intoxicat de acum le spun, hai poporule de acum te decide și spune. Ce să mai decizi când mintea s-a tulburarat. Cum poți să mai decizi când nu ești lucid?

          Da, poporul a decis de-a lungul timpul. Dar poporul cu conștiință dogmatică ortodoxă. Nu poporul intoxicat, ci luminat de Dumnezeu. Ori acest popor, care din nefericire este intoxicat, nu cred că are puterea să decidă și au fost nenumărate cazuri în istorie când câteva persoane au decis împotriva majorității în Biserică. Nu-i ca democrația aici. Bagați de seamă. Nu intoxicați, să faceți exact ca în campaniile electorale. Întoxic poporul cu tembelizoarele, să facă două-trei tabere și încep să spună: ,,Votați pe Lolek și Bolek”. Lehăiesc și intoxică pe oameni și după ce-i intoxică bine la cap le spun să decidă. Ce să decideți când sunteți intoxicați, dezinformați și mințiți cum se întâmplă la Prislop? Aici nu pot să decidă astfel de oameni.

          Băgăm de seamă! Lumea aceea care merge acolo nu are mentalitate ortodoxă, are mentalitate ecumenistă, mulți dintre dânșii nu au o viață cu adevărat ortodoxă, nu prea au treabă cu adevărata asceză și mistică Ortodoxă, ci sunt disperați după traiul bun și umblând după minuni și după tot felul de cai verzi pe pereți.

          Eu atât am avut de spus și cred că și pentru o conștiință… este suficient de clar că la Prislop se produce un fenomen de rătăcire. Dumnezeu să ocroteasca biserica noastră de această rătăcire cumplită și să rânduiască Bunul Dumnezeu iată, ca să nu se răspândească, iar ierarhia noastră să fie mai atentă la acest fenomen și la alte fenomene care vor mai apărea! Să dea Dumnezeu ca să fim atenți la mântuire decât la alte fenomene, căutând pe Hristos mai mult decât minunile, să putem să dâm mărturia cea bună și să câștigăm viața cea veșnică! Amin!

           Eu, ca unul care nu l-am cunoscut personal, îndrăznesc să fac o analiză pe baza scrierilor sale, a mărturiilor ucenicilor săi, cât şi a unor importanţi duhovnici care l-au cunoscut. Observ că majoritatea ucenicilor lui A. Boca sunt slabi cunoscători ai dogmelor ortodoxe, şi sunt necunoscători ai spiritualităţii practice a Sfinţilor Părinţi; de aceea, nici după 26 de ani de la moartea lui nu au făcut o analiză a sfaturilor primite de la „idolul” lor, să vadă dacă trece testul conformării învăţăturii şi practicii sale cu învăţătura Bisericii.

           Sfântul Ioan Damaschin spune că acela care nu crede conform predaniei Bisericii este necredincios. Majoritatea ucenicilor îl promovează fară discernământ şi l-au pus pe A. Boca în faţa Bisericii; astfel, prin mărturiile prin care ei cred că-l laudă, de fapt ei îl demască şi îl acuză ca neortodox.

           Cuviosul Iosif de la Optina spunea: „ Diavolul îi poate da omului clarviziune, dar smerenie niciodată. Adevăratul clarvăzător este smerit“. Să vedem cum stă la capitolul smerenie, după mărturiile ucenicilor A. Boca.

Advertisements

One thought on “par. Anitulesei despre Fenomenul Arsenie bOCA – transcript-

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s