Cele ce iti spun acum INAINTEA Lui Hristos care ne va judeca la Judecata iti spun frate.

Ioan said

@ el – te rog, spune-mi si mie ce a spus parintele Adrian Fageteanu despre Arsenie Boca. Multumesc mult!!

el said,

Ioan
frate draga mie personal in anii 1992-1993 mi-a spus ca:

– boca era unul care dupa ce a citit niste carti orientaliste, a practicat hiponoza si yoga si apoi a a capatat niste „puteri” paranormale de i se lipeau monede de palma si el facea circ cu aceasta, ca si cum era mare lucru duhovnicesc ca sa insele ageamii curisoi si fara discernamant 5 e ca si cum ar spune ca era ca un vrajitor, NU a folosit cuvantul vrajitor inaintea mea)
– spunea pacatele oamenilor in public, facea TEATRU cu ele, ceea ce este INADMISIBIL dupa Sf Biserica Ortodoxa unde orice pacatos are dreptul la TAINA sufletului intre el si Dumnezeu, caci omul este dupa Chipul Lui Dumnezeu si are cinste iniantea Facatorului Sau chiar daca este pacatos, duhovnicul fiind doar un martor.

Cele ce iti spun acum INAINTEA Lui Hristos care ne va judeca la Judecata iti spun frate.

pe vremea aceea eu erau tanar si aveam cu totul alte interese , eram absorbit cu totul de de Sf Parinti ale caror Invataturi tocmai le descoperisem si Parintele Adrian ma batea la cap RECURENT cu acesta tema boca, boca , boca… eu nici nu auzisem despre el, si pe vremea aceea nu se publicasera cartile lui si nu era deloc asa de cunoscut, si eu ma miram in sinea mea DE CE Parintele Adrain Fageteanu insista despre el ,cand eu aveam alte teme ARZATOARE de discutat cu Dansul. Il conduceam purtandu-l de brat ( mare cinste nu o accorda multora, eu eram insa ca un copil atunci ) de la Man. Antim acasa ( locuia pe vrea aceea undeva intr-un apartament pe langa Calea Mosilor si merega dupa slujba Sf Liturghii acasa la Dansul cu tramavaiul pe jos desi era bolnav si neputincios, ca cel mai sarac dintre oameni, caci NU i se ingaduia sa locuiasca in Sf Man; Antim unde Staretul de atunci Parintele Sofian SFANTUL i-ar fi dat cu draga inima o chilie… mare PRIGOANA ascunsa si vicelana a indurat acest parinte roman Adrian Fageteanu si dupa „revoluitie”… si a adormit cuvios in Hristos in ziua de Praznic a Sf Antim Ivireanul si el MUCENIC al neamului romanesc prin adoptie..

MULTE am invatat de la Parintele Adrian Fageteanu, nu am vorbit despre miscarea legionara despre care STIU ca o aprecia din suflet ,dar nu putea sa discuta la vremea aceea cu mine despre ea desi i-ar fi placut, caci eu aveam atlte teme de interes potrivite cu varsta mea duhovniceasca si starea mea; asa ca in acest sens nu pot sa spun/marturisesc decat simpatia lui cea mai profunda pentru miscarea legionara, dar NU acesta caratceriza viata si specificul lucrarii lui pentru lume si spre zidirea poporului binecredincios ca sa zic asa, in sensul acesta ACRIVIA la Adevar si Dogmele Ortodoxe era PRIMORDIALA la Dansul si lupta impotriva falsitatii si vicleniei personale, a oricarui fel de inselare, era Ava Adrian ca Arhanghelul Mihail cu sabia lui care RETEZA orice ratacire la omul care avea de-a face cu el, de aceea nu era foarte iubit de cei delasatori si „aprroximativi” cu cele duhovnicesti, era NEINDURATOR cu ecumenismul.(acestea cu ACRIVIA la Dogme si la Ortodoxia vietii am invatat-o si o tin de la Dansul, fie VESNICA LUI POMENIRE cu Sfintii in lumina Lui Hristos !)
Inaintea Lui Hristos MARTURISESC virtutea lui cea mai de seama era ACRIVIA la Dogme si Adevar, din care motiv era greu de suportat de unii mai cu „toleranta”… si era un MARE ROMAN , iubea neamul roman si Ortodoxia, acestea le-am invatat de la Dansul

Vesnica lui pomenire cu Sfintii !

Hristos a inviat !

Ioan

frate draga ca sa fiu scurt Parintele Adrian il tinea de INSELAT pe boca, eu pe vremea aceea nu stiam cine e acest boca, ulterior am aflat si am citit apoi la multi ani dupa cartile ui si ma fost DEZGUSTAT de nepotrivirile intre ceea ce scrie boca si ce am gasit eu la Sf Parinti si mi-am amintit grabnic de Avva Adrian FAgenteanu , plus duhovnicul meu actual ieromonah cu metania la Sihastria, apropiat al parinteluioe Cleopa, ambii mi-au intarit pararea ca boca este un INSELAT in BOR.

Eu NU sunt teolog, sunt un simplu mirean ,am studiat cu totul atceva decat teologia dar Sfintii Parinti ii citesc din copilaria mea, xcel care m-a lamurit cel mai mult in viata a fost Sf Maxim Marturisitorul, apoi Sf Grigorie Palama, le-am citit scrierile cu mare dragoste si ii am de PARINTII MEI.
Dintre Sfinti cinstesc indeosebi pe Sf Ilie si Sf Ioan Evanghelistul si Sf Grigorie Teologul din cei vechi.
Sf Paisie Aghioritul mi- lamuriit MULTE din cele actuale pe care le traim, desemenea cativa din Parintii Sfinti Rusi contemporani.

Hristos a inviat !

saccsiv.wordpress.com/2015/05/06/corul-justiniana-al-manastirii-de-maici-paltin-petru-voda-condus-de-monahia-fotini

 

Comentariu la videoclip – <<Părintele Arsenie Boca nu numai în acest episod descris de Părintele Adrian vădea public păcatele oamenilor, ci întotdeauna. Vedeți capitolul Biciul lui Dumnezeu. Fiind văzător cu duhurile știa că Părintele Adrian este acolo. Chiar dacă dracii i-ar fi ascuns aceasta atunci, altă dată vădea în prezența a mulți oameni păcatele lor. Însă artileria de gânduri că „este clarvăzător”, arată că dracii care au făcut proorocia despre păcatele femeii, l-au asaltat pe Părintele Adrian ca să îl hipnotizeze și să îl convingă că Părintele Arsenie Boca este Sfânt, îndreptățiți de faptul că și preacuvioșia sa voia să pară Sfânt (vădind cu mândrie păcatele oamenilor în public, de atâtea ori, cum nici un Sfânt nu a făcut-o vreodată). Dacă Părintele Arsenie Boca ar fi fost văzător cu Duhul Sfânt al Adevărului ar fi procedat cu delicatețe ca Hristos Adevărul, vorbind cu oamenii doar între patru ochi și ar fi știut, tocmai pentru aceasta că este Părintele Adrian acolo, ca să procedeze cu smerenie, pentru a nu da gânduri de supra apreciere musafirului, sau să rușineze în public pe biata femeie. Dar mai observăm un amănunt secundar, care spune multe. Nu avea duh de jertfă, fiindcă nu își făcea singur candelele, dorind să fie servit de alții.>>

Leave a Reply

