hai la bOCA ghicitorul, din nou

Aveam 40 de ani, eram barbat bine, aveam bani, nu-mi lipsea nimica. Da eram eu asa, cam framantat de niste probleme

. SI AM STAT IN CAMERA ACEEA DIN BUCURESTI DOUA ORE, SINGUR CU PARINTELE. MI-A ZIS ASA: <<Mai Ioane, pana la varsta asta ti-ai facut placerile din crestetul capului pana in varful picioarelor. Asa-i ca te simti puternic, respectat, ca nu ti se poate intampla nimic? Sa-ti spun o istorie: era un urias, care toata viata lui a dus oameni in spinare, de pe o parte pe cealalta a unui rau. Dupa multi ani, in care-a carat mii de oameni, vine un copil sa-l treaca si pe el. Uriasul a ras, zicandu-si ca-i o nimica toata. Si tocmai la mijlocul raului s-a poticnit si a cazut cu copilul in apa. Stii tu, Ioane, cine era copilul acesta? ERA MOARTEA! SI CAT A FOST URIASUL DE PUTERNIC, L-A DOBORAT UN MIC COPILAS

. ASA ESTI SI TU, IOANE: LA JUMATATEA VIETII!>>

. Asta mi-a spus

. LA NUMAI CATEVA ZILE, treburile m-au dus in comuna Buciuis, unde trebuia sa schimb niste cartofi pe porumb. Si numa ce vad la o poarta o FEMEIE URATA SI OARBA, CU PICIOARELE STRAMBE, CARE TINEA IN MANA UN GHIOC si vorbea c-o fata

. Fata se uita la ea cu ochii cascati: femeia stia totul despre viata ei, numele, cand s-a nascut, cu cine s-a dragalit, tot. Si i-a zis c-o sa scape de-o operatie. De la oamenii din sat am aflat apoi ca si SECURISTII DIN BUCURESTI O LASA IN PACE PE FEMEIA ASTA, FIINDCA LE GHICESTE SI LOR. I-am dat o caldare de cartofi si m-a primit

. MI-A CERUT UN FIR DE LA SFETERUL DE LANA CU CARE ERAM IMBRACAT, L-A FACUT ASA INTRE DEGETE SI MI-A SPUS

: <<TE CHEAMA ION, AI 40 DE ANI SI AI SA TRAIESTI 80>>

. Scurt. Am iesit de la ghicitoarea asta cam… zdruncinat. Da cand am ajuns in ulita si-am vazut ce frumos era afara – era primavara, pomi infloriti -, mi-am zis in gand: <<Lasa, ca mai e pan la 80. Mai am timp…>>. Si-am plecat acasa.” Cu trecerea anilor insa, Ion Ghindea a inceput din ce in ce mai mult sa se gandeasca la lucrurile acestea.@ghicit@ [Ion Ghindea taran din Ucea de Sus – Fagaras]
formula-as.ro/2002/514

“Suntem multi Paleri aici in sat si de aceea ne zice si Balea, la neamul nostru, ca sa ne deosebeasca”, incepe ea povestea. “L-am cunoscut pe Parintele cand eram la scoala primara. Mergeam cu parintii la Sambata, ca sa-i ascultam slujbele si sfaturile

. SPUNEAU BATRANII CA DUPA CE A AJUNS LA SAMBATA

[ – 1939, NOTA NOASTRA ; PREOT IN 1942 ….. !!!! ]

, NU ERA TARE BAGAT IN SEAMA LA INCEPUT, el statea mai mult prin curtea manastirii si vorbea cu oamenii mai saraci, cu oamenii obisnuiti, asa ca noi

. SI DE LA O ZI LA ALTA, S-A VAZUT CA PARINTELE STIA MULTE lucruri, ca le spunea unora ce are sa se intample cu ei, si asa, lumea a inceput sa-l caute tot mai des

. Mergeam la Sambata la spovedit si daca eram numai o mana de om. Eram cate trei, patru, de astia mici, si Parintele ne punea in rand si ne binecuvanta pe toti. [Balea Ana Paler din Lisa]

formula-as.ro/2008/839

Altadata, imi povestea mama, o familie de crestini din Tohan s-a dus la Sambata pentru un maslu. Cu aceeasi ocazie, taranii s-au plans ca li se furasera caii de curand. Dupa ce i-a ascultat, parintele a raspuns scurt: <<Duceti-va pana in Poiana Marului LA ALDE ILIE TAMADAU, SA VA LUATI CAII INAPOI, dar sa-mi promiteti ca nu va luati la harta! Sa-l iertati pentru fapta rea, ca sa va ierte si voua Cel de Sus alte pacate…>>”. [Lucia Chima din Sinca Veche, n. 1960]

http://www.formula-as.ro/2000/437/spiritualitate-39/spiritualitate-1823

Prin primavara lui “85, mama a auzit de un mare duhovnic pe nume Arsenie Boca, care facuse adevarate minuni in satele de la poalele Fagarasilor si acum se afla, aspru supravegheat de Securitate, in satul Draganescu, langa Bucuresti. Parintele Arsenie avea puterea de a-ti spune ceva despre un om, doar privindu-i fotografia. SE ZICE CA SI IN FOTOGRAFIE RAMANE O FARAMA DIN ENERGIA celui care a fost imortalizat pe pelicula. Mama a incercat sa-i arate si alte fotografii, dar parintele a spus: <<Nu, pe mine asta ma intereseaza. SA-I SPUI SA FACA TEOLOGIA! NEAPARAT sa-i spui, m-auzi?>>. Cand a venit acasa si mi-a spus, am pufnit in ras. Iar dupa cateva luni, mama a fost iarasi la parintele si, minune, de cum a vazut-o, el si-a amintit imediat: <<I-ai spus fiului tau sa dea la Teologie?>>. <<I-am spus parinte, da” nu vrea…>>

.Abia prin anul 1986, ASA, DEODATA, AM PRINS A MA GANDI LA DUMNEZEU. Nu voiam insa facultatea si preotia de mir, voiam calugaria, singuratatea, lepadarea de lume. Aveam ispite si indoieli mari. […]

formula-as.ro/2002/523

12654406_1217660138262856_5689106017817341013_n

Leave a Reply

