bOCA si Berdiaev – doi eretici inca la moda

“Nicolae Berdiaev (1874-1949), nu ar fi fost niciodată considerat un credincios al Bisericii Ortodoxe în vremuri normale.

El este de fapt un filosof umanist gnostic ce si-a găsit inspiratia mai curând în sectele „mistice” occidentale decât în izvoarele Ortodoxiei. Faptul că el este numit în unele cercuri ortodoxe – chiar până în zilele noastre (1979, n.tr.) – „filosof ortodox” si chiar „teolog”, este o dovadă tristă a ignorantei religioase a fi vremurilor pe care le trăim.  ” cuvseraphimrose.wordpress.com/ortodoxia-si-religia-viitorului

 Este insa pe lista de lecturi a unor personalitati80375-sigartau_m mediatizate , alaturi de …. bOCA, care si acesta-l cita  des :

revistatango.ro/anca-sigartau-nu-poti-sa-dai-lucruri-dumnezeiesti-pentru-nimicuri-pamantesti 12705238_1215728151789388_6372863587140061865_n

https://en.wikipedia.org/wiki/Kahlil_Gibran

But his mysticism is a convergence of several different influences: Christianity, Islam, Sufism, Judaism and theosophy. He wrote: “You are my brother and I love you. I love you when you prostrate yourself in your mosque, and kneel in your church and pray in your synagogue. You and I are sons of one faith—the Spirit.” Gibran had a number of strong connections to the Bahá’í Faith. One of Gibran’s acquaintances later in life, Juliet Thompson, reported several anecdotes relating to Gibran. She recalled Gibran had met ‘Abdu’l-Bahá, the leader of the religion at the time of his visit to the United States, circa 1911[13]–1912.[30] Gibran was unable to sleep the night before meeting him in person to draw his portrait

 

Ierom. Arsenie Boca, la pag. 50 din „Cuvinte vii” – citeaza extensiv din Nicolae Berdiaev;

iată doar una din erezii:

Creştinismul are că baza dogma histologică a naturii teandrice a Fiului şi dogma trinitara.

( predica “CHEMĂRI APOSTOLIE” – Prislop,
13.11.1949. Analiza teologica la 888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/invataturile-eretice-scrise-ale-parintelui-arsenie-boca )

[n.n. vezi şi alte citate dintr-o “lucrare” a acestui… autor, la ceruldinnoi.ro/pages/Berdiaev-Simbol_mit_dogma.htm :

La fel, este im­posibil să se formeze o concepţie asupra naturii teandrice despre Hristos. Gândirea se apleacă firesc spre monofizism, spre recunoaşterea unei singure naturi; pentru ea, misterul unităţii celor două naturi într-o sin­gură persoană e de neconceput. Iată de ce, în ce priveşte natura teandrică a lui Hristos, nu sunt posibile încă decât mitul şi simbolul […] Caracterul trinitar al lui Dumnezeu, natura teandrică a lui Hristos sunt re­alităţi iniţiale ale vieţii spirituale. Aceste realităţi se descoperă când conştiinţa se întoarce din lumea naturală ca să se orienteze către altă lume, când gândirea noastră se conformează schimbărilor acestei […] Ecumenismul izvorăşte din natura spiritului. Teoria, susţinută de Harnack, ce încearcă să demonstreze că lucrarea dogmelor Bisericii este un proces de elenizare, o introducere a filosofici greceşti în creştinism, nu corespunde realităţii. Dogmele ce se referă la Treimea divină, la natura teandrică a lui Hristos, la Mântuire prin misterul Crucii, au fost şi vor rămâne o nebunie pentru gândirea grecilor. Nimic în ele nu este raţional, accesibil inteligenţei. Din contră, ereziile corespund mult mai bine la înţelegere prin judecată. Arianismul, mai ales, era perfect raţional, a avut ca adepţi pe toţi acei ce se chinuiau cu gândirea şi filosofia elenică. ]

Detalii la sfintiinugresesc.wordpress.com/toma

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s