IATA PRIMUL EPISCOP

 

<Da. Si daca tot vorbim… spuneti un cuvant despre Prislop, pe care l-ati mai spus Sfintia Voastra>> .
– Acum, despre Prislop, eu le-am mai spus crestinilor; cumva si eu am tras un semnal de alarma, pentru ca, cercetand si unele carti ale ucenicilor parintelui Arsenie Boca, mi-am dat seama ca-s multe rataciri si acum a iesit o cartulica numita “Fenomenul Arsenie Boca” si cine-i interesat si verea sa se mantuiasca, atuncea trebuie sa judece si sa gandeasca in duh ortodox. In duh ortodox, ca asa, omeneste, putem da cate si cate interpretari, mai stiu eu, sa-i luam apararea unuia sau altuia in duh lumesc, dar nu, mantuirea nu-i in duh lumesc! Mantuirea este in duhul ortodox, in duhul invataturii Sfintilor Parinti. Si daca analizam lucrarea de la biserica Draganescu, cu pictura lu Francisc de Asisi si Ulfila, doi eretici intr-o biserica ortodoxa!, apar intrebari. Cum le-am mai spus si altadata: trebuie sa-si puna fiecare semn de intrebare: mergand acolo sau sustinand ideea ca Arsenie Boca este sfant, oare nu si tu te faci partas la toate stricaciunile pe care le-a lasat in Biseerica Ortodoxa? Atunci si mantuirea proprie a acelora..
– E sub semnul intrebarii.
– Negresit, negresit e cu semnul intrebarii
pagina 14 , februarie 2016 – interviu cu Par. Antim Gadioi , de la Sf. Man. Bistrita Neamt, luat de Ing. geolog Gabriel BARBIR si publicat in CREDINŢA-ORTODOXĂ – Revista de cultură, atitudine şi spiritualitate ortodoxa a Episcopiei Alexandriei şi Teleormanului – Articolul “Paziti-va de misionarii ecumenismului” (partea a 2-a)

image005

NOTA- din VIATA Sf. Vasile cel Mare – Slujitorii împăratului Valens primiseră poruncă să folosească forţa pentru a răspândi credinţa ariană în întreg imperiul.  Când trimisul imperial i-a spus Sfântului Vasile că dacă nu împărtăşeşte aceeaşi credinţă cu împăratul îl aşteaptă pedepse grele, anume confiscarea averii, exilarea, chinurile şi moartea, marele ierarh capadocian i-a răspuns aceluia:
„Altceva cu care să mă poţi înfricoşa n-ai? Căci de acestea nu-mi pasă. Fiindcă nu se poate teme de confiscarea averii cel ce nu are nimic, afară de câteva haine sărăcăcioase şi câteva cărţi. Asta-i toată averea mea, Modeste! Exilul iarăşi nu mă înspăimântă, căci n-am pe pământ cetate stătătoare. Nici Cezareea, cetatea unde locuiesc, nu-i a mea. Aşadar, oriunde m-aţi arunca, Dumnezeu va fi şi acolo, purtându-mi de grijă şi veghind asupra mea. Chinurile? Ce să mai facă la un trup ca al meu? E de ajuns o lovitură şi toate s-au sfârşit numaidecât. Asta eşti în stare s-o faci. Mă ameninţi cu moartea? Îmi vei fi binefăcător. Aceasta mi-o doresc şi eu însumi, să merg cât mai grabnic la Domnul, Cel pentru Care trăiesc şi mă lupt”.
„Nimeni nu mi a vorbit cu atâta îndrăzneală până acum”, a mărturisit, poate fără voia lui, eparhul Modest.

„Pentru că n-ai întâlnit niciodată un episcop adevărat”, a venit prompt răspunsul Sfântului Vasile .

 

 

P.S. Ing. geolog Gabriel BARBIR din Doina Arini, Jud. Suceava figureaza la pag. 5 a revistei cu unb proces la Inalta Curte de Casatie din Bucuresti (dosarul nr. 3449/1/2015) , prin care cere statului roman sa-i elibereze un Buletin de identitate fara Codul NUmeric Personal. Procesul actual se deruleaza pe baza unei contestatii la o hotarare judecatoreasca anterioara prin care i se respinge cererea.

Leave a Reply

