CARE-I TREABA CU PETRU VODA

http://manastirea.petru-voda.ro/2015/12/01/parintele-justin-despre-pictura-parintelui-arsenie-boca/

Drăgănescu este o greşeală pe care Dumnezeu i-a iertat-o, pentru mulţimea uriaşă a faptelor lui bune din restul vieţii sale. Sunt convins că s-a pocăit de acele picturi, dar n-a mai fost vreme să schimbe ceva.

Întrebare: Deci pictura de la Drăgănescu nu reflectă gândirea dogmatică a Părintelui Arsenie? Seamănă perfect cu pictura post-modernă din America şi Rusia anilor 50!
Răspuns:   este cu totul aparte faţă de predania iconografică ortodoxă şi pe care n-o putem include în tradiţia ortodoxă, fiindcă este o artă înscrisă în curentul acesta post-modernist. … E pur şi simplu o latură a artiştilor din ei, necanonică, însă Dumnezeu i-a iertat pentru aceste lucruri necanonice, pentru mărimea dragostei lor faţă de El.

Întrebare: Şi cum să ne raportăm deci faţă de unicitatea aceasta a picturii de la Drăgănescu?
Răspuns:  Ca faţă de orice patrimoniu cultural, dar nu poate fi integrat în tradiţia artei patristice.

 

CARE-I TREABA CU PETRU VODA – acolo se schimba parerile ca ciorapii. Iata spre exemplu un citat din p. Hariton Negrea, stareţul mănăstirii Petru Vodă: <<Gândiţi-vă că şi eu la vremea mea, în anii 98, l-am întrebat pe părintele Justin ce este cu părintele Arsenie Boca. Şi mi-a confirmat, părintele Justin, şi aş vrea să deschid o paranteză, pot s-o fac sub jurământ ceea ce va spun acuma, părintele Justin mi-a zis aşa: “Să ştii că părintele Arsenie Boca la 7 ani, 6 sau 7 ani, a fost dezgropat şi acolo sunt Sfinte Moaşte de o culoare galbena, frumos mirositoare şi care au izvor de Sfinţenie”>>; COMENTARIU SACCSIV.wordpress.com/ După faza cu cipurile, eu nu mai am nici o bază pe spusele acestui părinte. Să ne amintim: „Stareţul HARITON NEGREA retrage articolul anti cip de pe site-ul Mănăstirii Petru Vodă” – Părinţii Bisericii propovăduiesc în unanimitate interzicerea absolută a jurământului. […] Nu neg că părintele Justin Pârvu ar fi zis acum 17 ani despre Părintele Arsenie Boca că e Sfânt. Dar nu cred că părintele Justin Pârvu ar fi fost în veci de acord că odată descoperite nişte Sfinte Moaşte, ele să fie puse sub ţărână. Adică ori nu s-au descoperit Sfinte Moaşte şi atunci se minte că s-ar fi descoperit. Ori s-au descoperit şi atunci este hulă să fie din nou îngropate.  https://saccsiv.wordpress.com/2015/06/14/profanarea-de-la-prislop-de-ce-moastele-parintelui-arsenie-boca-au-fost-ingropate-in-tarana-sau-logica-horror-a-parintelui-hariton-negrea/ POST SCRIPTUM – mai sunt si alte carti de bOCA decat cele doua pomenite de Man. Petru Voda – iata una de 330 de pagini format A4 https://www.youtube.com/watch?v=hbLy6LpMjGs

Alta problema – man. Petru-Voda sa vina azi sa zica ca nu-s bune cartile cu boca PE CARE EI LE-AU EDITAT … e ciudat (vedeti aici ca apare si poza pe profilul sitului Par. Justin http://www.credinta-stramoseasca.ro/ ).

<<Părinții noștri Cleopa, Arsenie Papacioc, Adrian Făgețeanu, Paulin Leca și alții, care l-au cunoscut pe Părintele Arsenie Boca, nu au spus tot, au spus câte ceva ca să ne liniștim, să nu ne smintim căutând să-l scoatem sfânt. Iată, cine ține cu tot dinadinsul să-l scoată sfânt pe Părintele Arsenie Boca îi arată a fi bârfitori și invidioși pe acești Părinți care nu au căutat decât slava lui Dumnezeu.>> https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/dreptul-canonic-ortodox/a-despre-ortodoxia-neindoielnica-a-credintei-celui-despre-care-se-trateaza/e-monahul-iachint-ucenicul-de-chilie-al-parintelui-cleopa-ilie/

 

Advertisements

2 thoughts on “CARE-I TREABA CU PETRU VODA

  1. NOTA MEA – nu-s la masura Parintelui Justin ca sa iubesc… pe bOCA si ale lui, fara sa-mi fie teama, pentru sufletul meu si al altora. Si nici nu stiu ca s-a pocait sau c-a trecut in alta categorie decat cea SMINTITORILOR crunt pedepsiti de Iisus.
    Întrebare: Cum se explică mulţimea erorilor din erminia picturii de la Drăgănescu?
    Răspuns: Drăgănescu este o expresie a artistului. […] Sunt convins că s-a pocăit de acele picturi, dar n-a mai fost vreme să schimbe ceva.

    Întrebare: Deci pictura de la Drăgănescu nu reflectă gândirea dogmatică a Părintelui Arsenie? Seamănă perfect cu pictura post-modernă din America şi Rusia anilor 50!
    Răspuns: […] este cu totul aparte faţă de predania iconografică ortodoxă […] n-o putem include în tradiţia ortodoxă, fiindcă este o artă înscrisă în curentul acesta post-modernist. […] E pur şi simplu o latură a artiştilor din ei, necanonică […]

    Întrebare: Şi cum să ne raportăm deci faţă de unicitatea aceasta a picturii de la Drăgănescu?
    Răspuns: Ca faţă de orice patrimoniu cultural, dar nu poate fi integrat în tradiţia artei patristice.

    Întrebare: Dar de ce şi-a pictat propriul chip în icoanele Sfinţilor?
    Răspuns: Neputinţa lui ca artist. Foarte mulţi iconari fac această greşeală inconştientă.

    Întrebare: Şi ce facem totuşi cu aceste picturi neortodoxe, că lumea le ia ca direcţie de urmat, le multiplică, etc.?
    Răspuns: Le evităm. […] Sunt şi unele din cele pictate, dar mai puţin.

    Întrebare: Dar cu mulţimea de fanatisme şi obiecte de cult care sunt folosite în comerţul acesta bisericesc cu privire la Părintele Arsenie ce e de făcut? Circulă nişte picturi pietiste, făcute de oameni credincioşi, dar tare netalentaţi. Tot felul de tablouri, brăţări, lucruri din acestea. Seamănă cu arta monofizită, n-au nici o legătură cu cea ortodoxă, ca şi cântarea bisericească din Ardeal.
    Răspuns: Standardizarea artelor bisericeşti e treaba ierarhilor. Noi avem doar datoria să încurajăm arta tradiţională ortodoxă.

    Întrebare: Dar cum să ne purtăm faţă de oamenii care au păreri extreme (pro sau contra) faţă de el?
    Răspuns: Cum să vă purtaţi? Cu dragoste, măi! Cu dragoste!…

    Întrebare: Care sunt scrierile autentice ale Părintelui Arsenie, şi cum să le diferenţiem de sutele de scrieri care i se atribuie? Fiindcă nu poate fi judecată ortodoxia cugetării cuiva pe textele altcuiva.
    Răspuns: Cărţile scrise de Părintele Arsenie sunt numai două: Cărarea Împărăţiei şi Cuvinte vii. Restul sunt probabil compilaţii alcătuite de alte persoane, modificate sau cu totul inventate de aceia. Ortodoxia Părintelui Arsenie se poate căuta în cele două cărţi ale sale.

    (Relatare din însemnările noastre; vor urma şi altele)
    http://manastirea.petru-voda.ro/2015/12/01/parintele-justin-despre-pictura-parintelui-arsenie-boca/ <>

    Like

  2. man. Petru-Voda sa vina azi sa zica ca nu-s bune cartile cu boca PE CARE EI LE-AU EDITAT … e ciudat (vedeti aici ca apare si poza pe profilul sitului Par. Justin http://www.credinta-stramoseasca.ro/ ).

    Din ce-au publicat ei ce le zicea Par. Justin reiese ca multa lume intreba, dar abia acu ne zic. Ca p.Justin a publicat 15-20 carti pline de erezii, dar zice ca doar 2 sunt bune – desi si-n ele eu am gasit asa ceva. Ca p.Justin zicea sa ne ferim de opera lui bOCA (mai ales de pictura, pe care bOCA voia s-o corecteze dar n-a mai apucat, cica – aiurea) DAR STIE EL CA L-A IERTAT DUMNEZEU (pentru asa merite deosebite probabil). La urma ne iarta ca gandim ortodox si ne ferim de bOCA, dar bate apropo la P.Papacioc ca avea aceeasi relatie ca bOCA cu maicutele (nu aduce probe). Manastirea zice ca n-are o pozitie, desi ar fi cazul cand ei sunt contra antihristului de atat timp – poate mai asteapta. In rest, AI GOOGLE – cauta “boca AND ratacit” daca nu intelegi chiar nimic de pe blogul acesta, mai ales sectiunea “888”

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s