bOCA minte si la politie

17 iulie 1945  << Un an m-am ocupat cu gospodăria, ERAM PRIMUL ŞI SINGURUL CĂLUGĂR LA MĂNĂSTIREA Brâncoveanu – Sâmbăta de Sus jud. Făgăraş. [DA, INTRE 1939 SI 1940 ERA LA MANASTIRE, DAR NU ERA CALUGAR, NICI PREOT; SI GHICEA. ] http://www.as-arsenieboca.ro/?p=359
De pictură nu-mi mai rămânea vreme. AL DOILEA AN LA FEL. Până când m-am luat de grijă că am învăţat pictura degeaba. [DA, VOIA SA FIE PICTOR, ORICUM NU PREOT – VEZI MAI JOS]

Se întâmplă în vremea asta că ne veneau oameni cu durerile lor şi evlavie la Mănăstire şi călugări. [NU SPUNE CA LE GHICEA SI-I SFATUIA SI CHIAR SPOVEDEA – CUM AM POSTAT MAI JOS]

Mai intrase în călugărie Părintele Serafim Popescu. L-AM RUGAT PE EL SĂ PRIMEASCĂ PREOŢIA – eu simţindu-mă nevrednic. A primit-o. Aşa au început slujbele la Mănăstire după puteri.”) >> [SI DOI ANI CE ERA ACOLO, SEZATOARE?]

Într-o iarnă, probabil PRIN 1941, NE TREZIM CU O AVALANŞĂ DE OAMENI de toate vârstele şi treptele, năpădindu-mă să stau de vorbă cu ei despre necazurile lor. [IN FAPT, DEJA ERA VEDETA DE 2 ANI IMPLINITI, LA ACEA DATA]

Aci m-am trezit să fac duhovnicie cu oamenii, DEŞI NU ERAM PREOT. Ştiam că tot ce păţesc oamenii, li se trage de pe urma greşelilor sau păcatelor. AŞA M-AM VĂZUT SILIT SĂ PRIMESC PREOŢIA [IN APRILIE 1942]

E SI CEVA ADEVARAT : NU MINTE CA NU VOIA SA SE CALUGAREASCA MULTI ANI DUPA CE TERMINASE FACULTATEA DE TEOLOGIE LA SIBIU :Vremea în Bucureşti [1933-1938, dupa ce terminase facultatea de teologie] “plăcându-mi foarte mult scrierea mistică a sfântului Ioan Scărarul, am tradus-o în româneşte, în vreme de 5 luni. M-a ajutat foarte mult la ÎNCHEIEREA CONVINGERII MELE DE-A INTRA ÎN CĂLUGĂRIE.”
Greseste anul venirii “cu puteri” de la Athos (“M-am întors în ţară la 8 iunie 1938” [CORECT 1939]) si cel al calugaririi (“În Vinerea Izvorului după Paştile anului 1939 [CORECT 1940], am fost tuns în călugărie primind numele Arsenie.

Leave a Reply

