bOCA face pui

http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/duhovnicul-iustin-parvu-despre-pictura-arsenie-boca-biserica-draganescu-este-greseala-dumnezeu-i-a-iertat-o-1_56697b967d919ed50e15caa5/index.html

<<întotdeauna îmi puneam chiar şi CHIPUL MEU în acele icoane, fără să-mi dau seama”, declara părintele Tudorache [ucenicul lui bOCA, n.n.] într-un interviu pentru portalul crestinortodox.ro.>>

Întrebat de ce părintele Arsenie Boca ŞI-A PICTAT PROPRIUL CHIP în icoanele sfinţilor de la Drăgănescu, stareţul mănăstirii Petru Vodă a răspuns: „NEPUTINŢA LUI CA ARTIST

[VEDETI MAI JOS C-A FACUT ŞI “PUI” LA  FEL DE “NEPUTINCIOSI”]. Foarte mulţi iconari fac această greşeală inconştientă.

O interpretare asemănătoare o dă şi PĂRINTELE IOAN TUDORACHE, CEL CARE I-A FOST UCENIC LUI ARSENIE BOCA TIMP DE OPT ANI la Atelierul de Pictură al Institutului Biblic al Patriarhiei Române.

„Părintele a pus şi chipul său în unele picturi, nu intenţionat, pentru că pictorii aşa fac întotdeauna, pictează chipul lor în icoane sau în portretele pe care le fac, fără să-şi dea seama. Aceasta este o lege a pictorilor pe care noi o ştim. Şi eu am pictat icoane şi biserici în ţară aceasta şi ştiu că întotdeauna îmi puneam chiar şi CHIPUL MEU în acele icoane, fără să-mi dau seama”, declara părintele Tudorache într-un interviu pentru portalul crestinortodox.ro.

Observati nonsalanta hulei si a ereziei
Era de statura potrivita, dar totusi mai inalt, era roscat la par SI CU OCHI ALBASTRI. TOCMAI DE ACEEA, PARINTELE ISI PICTA TOATE ICOANELE – DE LA MAICA DOMNULUI, PANA LA IISUS – CU OCHI ALBASTRI. Toti pictorii pun in operele lor ceva din ei insisi, fara sa vrea. ASA CA ICOANELE PICTATE DE PARINTE AU CEVA SI DIN INFATISAREA LUI.
5664_1188358921192978_3587983899615891285_n
Leave a Reply

