Alte doua izvoare ale lui bOCA “care” nu-s ale lui

<<LA CHILIA DE PE MUNTE, PARINTELE A CAPTAT NISTE IZVORASE SI A FACUT UN JGHEAB PE CARE CURGEA APA, o apa rece si buna. “Asa-i ca-i buna apa asta?”, mi-a zis. Atunci i-am raspuns: “Parinte, eu stiu de cand mergeam cu tatal meu pe munte, dupa lemne, o fantanita aproape de chiliile calugarilor, cu apa tot asa de buna”. Intr-o duminica dupa-amiaza, dupa ce lumea a plecat acasa, Parintele mi-a zis: “HAI, IONICA, SA-MI ARATI IZVORUL DE CARE MI-AI SPUS”. Ne-am dus la locul stiut, langa cei doi fagi care exista si acum, si i-am aratat fantanita. Parintele a indepartat cu mana frunzele de deasupra, a curatat bine locul si a lasat apa sa se linisteasca, sa curga la vale. Apoi mi-a dat o bucatica de zahar, a luat si Sfintia sa zahar, s-a aplecat si a baut: “Ai dreptate, este la fel de buna si rece precum cea de la chilia de pe munte”. De la Parintele am invatat atunci ca dulcele iti face sete, si altfel simti gustul apei. La scurt timp dupa aceea, izvorul a fost amenajat si, in zilele frumoase de Duminica si la praznice, toti preotii manastirii si credinciosii se duceau la izvor. DE ATUNCI, ACELUI IZVOR I SE SPUNE IZVORUL PARINTELUI ARSENIE.>>

5664_1188358921192978_3587983899615891285_n

DESIGUR, CAND STATEA Pr. Sofonea la manastirea (1939-1943) la inceput bOCA nu era nici calugarit (asa ca inca nu-l chema nici Arsenie), iar preotit a fost doar catre sfarsit (nici nu voia sa fie, cf. propriei declaratii)

 

Sursa e de nedisputat : “Preotul Ioan Sofonea, nascut pe 10 decembrie 1928, in comuna Dragus, la poalele Muntilor Fagaras, L-A INTALNIT LA VARSTA DE 10 ANI PE PARINTELE ARSENIE BOCA, LA MANASTIREA BRANCOVEANU DE LA SAMBATA DE SUS. DIN 1940, IMPREUNA CU PARINTII sai, Arsenie si Sofia, care se ocupau cu agricultura, ALATURI DE FRATII SAI, a cercetat manastirea in duminici si sarbatori. In 1943, Parintele Arsenie l-a trimis la Scoala de Cantareti “Dimitrie Cuntan” din Sibiu, unde a studiat muzica bisericeasca timp de trei ani. Din 1946, a ramas cantaret la strana Manastirii Brancoveanu. Credea atunci ca va ramane definitiv acolo. In 1950 a fost tuns in monahism si a primit numele de calugarie Ieronim. In perioada 1952-1954 a urmat cursurile Seminarului Teologic de la Manastirea Neamt si a facut apoi un an de practica la Manastirea Plumbuita. Intre 1955 si 1959 a invatat la Facultatea de Teologie din Sibiu. Ierodiaconul Ieronim Sofonea astepta cu nerabdare absolvirea studiilor universitare, pentru a fi hirotonit preot. In toamna anului 1959, Ioan Sofonea s-a casatorit cu Aurelia, sora colegului sau de facultate Militon Lupu. A fost hirotonit preot la Sibiu si trimis imediat la Poiana Ercea, nu departe de Reghin, unde a stat doi ani, si apoi la Vanatori, un sat situat la opt kilometri de Sighisoara, unde a slujit 33 de ani. Dupa pensionare, in 1995, s-a mutat la Sibiu, unde continua sa slujeasca la Biserica “Sfintii Imparati Constantin si Elena” de pe strada Gheorghe Dima. ” http://www.formula-as.ro/2010/918/spiritualitate-39/arsenie-boca-in-amintiri-12446

 

One thought on “Alte doua izvoare ale lui bOCA “care” nu-s ale lui

Leave a Reply

