boca despre “diferitele religii superioare”

Sanctificarea parintelui Arsenie Boca

AUTOBIOGRAFIA , la roncea.ro << mă preocupa, studiind mistica comparată a diferitelor religii superioare, ca să văd prin proprie experienţă, cât se întinde sfera voinţei în domeniul vieţii sufleteşti şi biologice […]. Experienţa mea personală însă mi-a dovedit că acţiunea voinţii şi a conştiinţii se poate întinde şi peste instincte şi actele reflexe după o oarecare variabilă. Mă ajutau la aceste adânciri şi studiile ce le făcea pe vremea aceea Mircea Eliade la Calcutta, trimis de Universitatea din Bucureşti, pentru studii orientalistice. Iar parte de studii le tipărea în Revista de filosofie din Bucureşti, şi-mi parveneau pe această cale.

Toate aceste mă interesau să le aflu şi să le probez în vederea călugăriei >>

Comentariu: asta de la urma e maxim… nu cred ca a uitat sa precizeze in care religie urma sa “activeze”. Cred ca nu facea distinctia intre “religii” daca erau “superioare”

Leave a Reply

